Cumu hè u trattamentu per a trombosi venosa profonda (TVP)
Cuntenutu
- 1. Rimedi anticoagulanti
- 2. Rimedi trombolitichi
- 3. Cirurgia di trombosi
- Segni di migliurazione di a trombosi
- Segni di peghju trombosi
A trombosi venosa hè l'ostruzzione di u flussu di sangue in e vene da un coagulu, o trombu, è u so trattamentu deve esse iniziatu u più prestu pussibule per impedisce chì u coagulu cresce di dimensioni o si move versu i pulmoni o u cervellu, pruvucendu emboli pulmonari o ictus.
A trombosi hè curabile, è u so trattamentu hè guidatu da u medicu generale o da u chirurgu vasculare dopu avè identificatu i sintomi è cunfirmatu u diagnosticu, è pò esse fattu cù farmaci anticoagulanti, in i casi più lievi, o cù trombolitici è / o chirurgia, in i più severi casi. seriu. Per capisce più dettagli nantu à ciò chì hè è chì sò i sintomi di a trombosi, verificate cumu identificà a trombosi.
Inoltre, dopu à a fase aguda passata, u duttore puderà guidà l'usu di calze di compressione elastica è a pratica di eserciziu fisicu ligeru, cume camminà o nuà, per facilità a circulazione di sangue è impedisce u prublema di ricurrenza.
L'opzioni di trattamentu per a trombosi dipende da i sintomi è da a gravità di u casu, chì pò include:
1. Rimedi anticoagulanti
Anticoagulanti, cum'è Eparina o Warfarina, sò a prima opzione di trattamentu per a trombosi venosa profonda, postu chì diminuiscenu a capacità di u sangue di coagulassi, diluendu u coagulu è impedendu a formazione di novi coaguli in altre parte di u corpu.
Di solitu, in casu di trombosi in e gambe o in i bracci, u trattamentu cù anticoagulanti si face cù pillule è dura per circa 3 mesi, è pò esse mantenutu per un tempu più longu se u coagulu hè troppu grande, dura troppu da diluisce o s'ellu ci hè hè qualsiasi malattia chì facilita a furmazione di coaguli.
Ci hè parechji tippi di anticoagulanti, chì ponu esse:
- Inghjettabili, cume l'eparina, chì hà una azzione più rapida è hè fatta in associu cù a compressa orale di Warfarin, finu à chì i test di coagulazione, cum'è INR è TPAE, mostranu chì u sangue hè in realtà in a gamma anticoagulazione. Dopu avè righjuntu questu scopu (INR trà 2,5 è 3,5), l'injectabile hè sospesu, lascendu solu a compressa orale.
- In tableta, cù droghe muderne, cum'è Rivaroxaban, chì sò capaci di rimpiazzà a warfarina è ùn anu micca bisognu di correzione da INR. Queste ùn anu micca bisognu di esse iniziate cù iniettabili. Tuttavia, ci vole à fà casu in presenza di alcuni fattori cum'è malatie renali, età, pesu è anu sempre un costu elevatu.
Per capisce megliu cumu funzionanu questi rimedii, verificate l'anticoagulanti cumunimenti usati è per chì sò. Inoltre, durante u trattamentu cù anticoagulanti, u paziente deve fà analisi di sangue regolarmente per valutà u spessore di u sangue è evità complicazioni, cume emorragie o anemia, per esempiu.
2. Rimedi trombolitichi
I trombolitici, cum'è a streptocinasi o alteplase, per esempiu, sò aduprati in casi induve solu l'anticoagulanti ùn sò micca capaci di trattà a trombosi venosa profonda o quandu u paziente sviluppa cumplicazioni gravi, cum'è un embolia pulmonare estensiva.
Generalmente, u trattamentu cù trombolitichi dura circa 7 ghjorni, durante i quali u paziente deve esse ammessu à l'uspidale per piglià iniezioni direttamente in a vena è per evità sforzi chì ponu causà emorragia.
3. Cirurgia di trombosi
A cirurgia hè aduprata in i casi più severi di trombosi venosa prufonda o quandu ùn hè micca pussibule diluisce u coagulu cù l'usu di anticoagulanti o trombolitici.
A cirurgia per a trombosi venosa prufonda serve per caccià u coagulu da e gambe o per mette un filtru in a vena cava inferiore, impedendu u passaghju di u coagulu à i pulmoni.
Segni di migliurazione di a trombosi
I segni di migliurazione di a trombosi apparsu pochi ghjorni dopu l'iniziu di u trattamentu è includenu una riduzione di rossu è dolore. U gonfiore in a gamba pò piglià uni pochi di settimane per riduce, è pò esse più grande à a fine di a ghjurnata.
Segni di peghju trombosi
I segni di aggravamentu di a trombosi sò principalmente legati à u muvimentu di u coagulu da e gambe à i pulmoni è ponu include difficoltà improvvisa di respirazione, dolore toracicu, vertigini, svenimentu o tossu di sangue.
Quandu u paziente mostra questi segni di peghju, si deve andà subitu in ospedale o chjamà aiutu medicu chjamendu 192.
Vede cumu cumplementà u trattamentu cù un rimediu casanu per a trombosi.