Trombofilia in gravidanza: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
A trombofilia in a gravidanza hè carattarizata da un risicu aumentatu di coaguli di sangue, chì pò purtà à l'ocurrenza di trombosi, ictus o embolia pulmonare, per esempiu. Questu hè chì l'enzimi di u sangue rispunsevuli di a coagulazione smettenu di travaglià bè, ciò chì pò accade per via di parechji fattori, cum'è a gravidanza.
A gravidanza hè un fattore di risicu per u sviluppu di l'eventi tromboembolici, è pò causà sintomi cum'è gonfiore, cambiamenti di a pelle, spargimentu placentariu, preeclampsia, cambiamenti in a crescita fetale, l'ocurrenza di nascita prematura o ancu un aborto spontaneu.
Cusì, hè impurtante di realizà un trattamentu adattatu, chì implica l'usu di farmaci anticoagulanti, per evità l'occorrenza di cumplicazioni durante a gravidanza è prevene i sanguinamenti durante u partu. Amparate più nantu à a trombofilia.
Principali sintomi
A maiò parte di i casi di trombofilia in gravidanza ùn portanu micca à l'apparizione di segni o sintomi, tuttavia alcune donne ponu sperimentà:
- Gonfia chì accade da un'ora à l'altra;
- Cambiamenti à a pelle;
- Cambiamenti in a crescita di u criaturu;
- Mancanza di fiatu o difficultà à rispirà, chì pò indicà embolia pulmonare;
- Aumenta a pressione sanguigna.
Inoltre, in cunsequenza di a trombofilia ci hè un risicu più grande di spargimentu di placenta, nascita prematura è abortu, tuttavia sta complicazione hè più frequente in e donne chì anu avutu prima aborti, avianu pre-eclampsia, anu più di 35 anni, corpu indice massa superiore à 30 è fume spessu.
In questi casi, prima di stà incinta, u ginecologu pò indicà l'esecuzione di analisi di sangue chì permettenu di verificà se a coagulazione accade in modu nurmale, se ci sò cambiamenti è ciò chì sarebbe quellu cambiamentu. In questu modu, hè pussibule pianificà megliu a gravidanza è prevene cumplicazioni.
Cause di trombofilia in gravidanza
A gravidanza induce un statu fisiologicu di ipercoagulabilità è ipofibrinolisi, chì generalmente prutegge e donne in gravidanza da i sanguinamenti associati à u partu, tuttavia stu meccanisimu pò cuntribuisce à u sviluppu di a trombofilia, chì aumenta u risicu di l'apparizione di trombosi venosa è di complicazioni ostetriche.
U risicu di trombosi in e donne incinte hè 5 à 6 volte più altu ch'è in donne chì ùn sò micca incinte, tuttavia, ci sò altri fattori chì aumentanu a probabilità di sviluppà una trombosi cunnessa à a gravidanza, cume avè una storia di trombosi venosa, avè un avanzatu età materna, soffrenu di obesità, o soffrenu di qualchì tippu d'immobilizazione, per esempiu.
Cumu hè fattu u trattamentu
Generalmente, u trattamentu è a prevenzione di u tromboembolismu venoso in gravidanza cunsiste in l'amministrazione di l'aspirina à una dose di 80 à 100 mg / ghjornu, chì agisce inibendu l'aggregazione di piastrine. Ancu se sta droga hè contraindicata durante a gravidanza, in particulare in l'ultimu trimestre, postu chì presenta un risicu per u zitellu, i vantaggi di u so usu superanu i rischi potenziali è, dunque, ponu esse raccomandati da u duttore.
Inoltre, l'eparina iniettabile, cum'è l'enoxaparina, hè un anticoagulante ampiamente adupratu per a trombofilia in gravidanza, è hè un medicamentu sicuru perchè ùn attraversa micca a barriera placentare. Enoxaparin deve esse amministratu ogni ghjornu, sottucutaneu, è pò esse applicatu da a persona stessa.
U trattamentu deve esse realizatu ancu dopu a consegna, per circa 6 settimane.