Storie Vere: Campà cun HIV
Cuntenutu
Ci hè più di 1,2 milioni di persone in i Stati Uniti chì campanu cun HIV.
Mentre a percentuale di novi diagnostichi di HIV hè in calata costante in l'ultima decada, rimane un pezzu criticu di cunversazione - in particulare datu u fattu chì circa u 14 per centu di quelli cun HIV ùn sanu micca chì l'anu.
Queste sò e storie di trè persone chì utilizanu e so sperienze di campà cun HIV per incuraghjà e persone à esse testate, spartite e so storie, o scopre chì opzioni sò megliu per elli.
Chelsea Biancu
"Quandu entru in a stanza, a prima cosa chì aghju nutatu hè chì queste persone ùn parianu micca cum'è mè", dice Chelsea White, ricurdendu a so prima sessione di gruppu cù altre persone chì sò seropositive.
Nicholas Snow
Nicholas Snow, 52 anni, hà mantinutu i testi rigulari di HIV per tutta a so vita adulta è hà sempre adupratu metudi di barriera. Dopu, un ghjornu, hà avutu un "slip" in e so pratiche sessuale.
Qualchì settimana dopu, Nicholas hà cuminciatu à avè sintomi severi cum'è gripe, un segnu cumunu di una prima infezione da HIV. Cinque mesi dopu, hà avutu u so diagnosticu: HIV.
À u mumentu di u so diagnosticu, Nicholas, un ghjurnalistu, stava in Tailanda. Dopu hè vultatu in i Stati Uniti è stà in Palm Springs, California. Avà assiste à u Desert AIDS Project, una clinica medica dedicata interamente à u trattamentu è a gestione di l'HIV.
Nicholas cita un prublema cumunu quandu si tratta di trasmissione di l'HIV: "A ghjente si descrive cum'è priva di droghe è di malatie, ma tante persone chì anu HIV ùn sanu micca chì l'anu", dice.
Hè per quessa chì Nicholas favurisce e prove regulare. "Ci hè duie manere di sapè chì una persona hà u VIH - si facenu testà o si ammalanu", dice.
Nicholas prende medicazione ogni ghjornu - una pillula, una volta à ghjornu. È travaglia. "À 2 mesi da l'iniziu di sta medicina, a mo carica virale hè diventata indetectabile".
Nicholas manghja bè è esercita spessu, è in più di un prublema cù u so livellu di colesterolu (un effetti cumuni cumuni di a medicazione HIV), hè in bona salute.
Essendu assai apertu à a so diagnosi, Nicholas hà scrittu è pruduttu un video musicale chì spera incuraghjerà a ghjente à esse testatu regolarmente.
Organizeghja dinò un emissione di radio in ligna chì discute, trà altre cose, di campà cun HIV. "Vivu a mo verità apertamente è onestamente", dice. "Ùn perdu micca tempu o energia piattendu sta parte di a mo realità".
Josh Robbins
«Sò sempre Josh. Ié, campu cun HIV, ma sò sempre a stessa persona esatta ". Questa sensibilizazione hè ciò chì hà purtatu Josh Robbins, un agente di talentu di 37 anni in Nashville, Tennessee, à cuntà à a so famiglia a so diagnosi in 24 ore dopu avè saputu chì era seropositivu.
"L'unicu modu per chì a mo famiglia sia d'accordu seria per mè di dì li faccia à faccia, per ch'elli mi vedinu è mi toccinu è mi guardinu in l'ochji è vedenu chì sò sempre esattamente a stessa persona."
A notte Josh hà ricevutu a parolla da u so duttore chì i so sintomi simuli à l'influenza sò stati u risultatu di l'HIV, Josh era in casa, dicendu à a so famiglia a so nova malattia immune diagnosticata.
U lindumane, chjamò l'omu da quale hà cuntrattu u virus, per parlà di u so diagnosticu. "Aghju pensatu ch'ellu ùn sapia ovviamente, è aghju pigliatu a decisione di cuntattallu prima chì u dipartimentu di salute pudessi. Hè stata una chjama interessante, per dì u minimu ".
Una volta chì a so famiglia a sapia, Josh era decisu à ùn tene u so diagnosticu secretu. «U piattatu ùn era micca per mè. Pensu chì l'unicu modu per cumbatte l'estigma o prevene i pettegolezzi era di cuntà a mo storia prima. Cusì aghju principiatu un blog ".
U so bloggu, ImStillJosh.com, permette à Josh di cuntà a so storia, di sparte a so sperienza cù l'altri, è di cunnettassi cù persone cum'è ellu, qualcosa chì hà avutu un mumentu duru cun l'iniziu.
"Ùn avia mai avutu una persona chì mi dessi ch'elli eranu seropositivi prima ch'e fussi statu diagnosticatu. Ùn cunniscia à nimu, è mi sentu tipu solu. Inoltre, eru spaventatu, spaventatu ancu, per a mo salute ".
Dapoi u lanciu di u so bloggu, hà avutu millaie di persone chì l'anu avvicinatu, guasi 200 solu da a so regione di u paese.
«Ùn sò micca solu solu avà. Hè un onore tamantu è assai umiliante chì qualcunu sceglie di sparte a so storia per mezu di un email solu perchè si sentenu una sorta di cunnessione perchè aghju pigliatu a decisione di cuntà a mo storia nant'à u mo blog ".