6 prove chì valutanu a tiroide
Cuntenutu
- 1. Dosificazione di ormoni tiroidiali
- 2. Dosificazione di anticorpi
- 3. Ultrasu di a tiroide
- 4. Scintigrafia tiroidea
- 5. Biòpsia di tiroide
- 6. Autoesaminazione di a tiroide
- Quandu avete bisognu à avè esami di tiroide
Per identificà e malatie chì toccanu a tiroide, u duttore pò urdinà parechje prove per valutà a dimensione di e ghiandole, a presenza di tumori è a funzione tiroidea. Cusì, u duttore pò ricumandà a dosa di ormoni chì sò direttamente ligati à u funziunamentu di a tiroide, cum'è TSH, T4 è T3 gratuiti, è ancu testi di imaging per verificà a presenza di noduli, cum'è l'ultrasound di tiroide, per esempiu .
Tuttavia, testi più specifici ponu ancu esse dumandati, cum'è scintigrafia, biopsia o test di anticorpi, chì ponu esse raccomandati da l'endocrinologu quandu investiganu certe malatie, cum'è tiroidite o tumori tiroidiali, per esempiu. Vede segni chì ponu indicà prublemi di tiroide.
Analisi di sangue
I testi più richiesti per valutà a tiroide sò:
1. Dosificazione di ormoni tiroidiali
A misurazione di l'ormoni tiroidiali attraversu un test di sangue permette à u duttore di valutà u funziunamentu di a glàndula, essendu pussibule di verificà se a persona hà alterazioni suggestive di ipo o ipertiroidismu, per esempiu.
Ancu se i valori di riferimentu ponu varià secondu l'età di a persona, a presenza di gravidanza è di laboratorio, i valori normali includenu generalmente:
Ormone tiroidea | Valore di riferenza |
TSH | 0,3 è 4,0 mU / L |
Total T3 | 80 à 180 ng / dl |
T3 Libera | 2,5 à 4 pg / ml |
Total T4 | 4,5 à 12,6 mg / dl |
T4 Gratuitu | 0,9 à 1,8 ng / dl |
Dopu avè identificatu u cambiamentu di a funzione tiroidea, u duttore valuterà a necessità di urdinà altri testi chì aiutanu à identificà a causa di sti cambiamenti, cume l'ultrasu o a misura di l'anticorpi, per esempiu.
Capite i risultati possibili di l'esame TSH
2. Dosificazione di anticorpi
U test di sangue pò ancu esse fattu per misurà l'anticorpi contr'à a tiroide, chì pò esse pruduttu da u corpu in alcune malatie autoimmune, cume a tiroidite di Hashimoto o a malattia di Graves, per esempiu. I principali sò:
- Anticorpu anti-perossidasi (anti-TPO): prisente in a grande maggioranza di i casi di tiroidite di Hashimoto, una malattia chì provoca danni cellulari è perdita graduale di a funzione tiroidea;
- Anticorpu anti-tiroglobulina (anti-Tg): hè prisente in parechji casi di tiroidite di Hashimoto, tuttavia, si trova ancu in e persone senza alcuna alterazione di a tiroide, dunque, a so rilevazione ùn indica micca sempre chì a malatia si sviluppi;
- Anticorpi anti-receptor TSH (anti-TRAB): pò esse prisente in casi di ipertiroidismu, principalmente causatu da a malatia di Graves. Scuprite ciò chì hè è cumu trattà a malatia di Graves.
L'autoanticorpi tiroidei devenu esse dumandati solu da i duttori in i casi induve l'hormone di tiroide sò alterati, o se si suspetta una malatia tiroidea, per aiutà à clarificà a causa.
3. Ultrasu di a tiroide
L'ecografia di a tiroide hè fatta per valutà a dimensione di a ghiandula è a presenza di cambiamenti cum'è cisti, tumori, boccu o noduli. Ancu se stu test ùn pò micca sapè se una lesione hè cancerosa, hè assai utile per rilevà e so caratteristiche è guidà a puntura di noduli o cisti per aiutà à u diagnosticu.
4. Scintigrafia tiroidea
A scintigrafia tiroidea hè un esame chì adopra una piccula quantità di iodu radioattivu è una camera speciale per ottene una maghjina di a tiroide, è per identificà u livellu di attività di un nodulu.
Hè indicatu principalmente per investigà i noduli suspettati di cancheru o ogni volta chì si sospetta ipertiroidismu causatu da un nodulu secretore di ormoni, chjamatu ancu nodulu caldu o iperfunziunamentu. Scuprite cumu hè fatta a scintigrafia tiroidea è cumu si preparanu per l'esame.
5. Biòpsia di tiroide
Una biopsia o puntura hè fatta per identificà se u nodulu di tiroide o u cisti hè benignu o malignu. Durante l'esame, u duttore inserisce una agulla fina versu u nodulu è elimina una piccula quantità di tessutu o liquidu chì forma stu nodulu, affinchì stu campione sia valutatu in laburatoriu.
A biopsia di a tiroide pò ferisce o causà fastidiu perchè stu test ùn hè micca fattu in anestesia è u duttore pò spustà l'agulla durante u test per pudè piglià campioni da varie parti di u nodulu o per aspirà una quantità più grande di fluidu. L'esame hè prestu è dura circa 10 minuti è dopu a persona deve stà cun una fascia in piazza per qualchì ora.
6. Autoesaminazione di a tiroide
L'autoesaminazione di a tiroide pò esse fatta per identificà a presenza di cisti o noduli in a glàndula, essendu impurtante per aiutà à rilevà eventuali cambiamenti precoci è prevene e cumplicazioni di e malatie è duveria esse fatta, principalmente, da donne di più di 35 anni o cù storia di famiglia di prublemi di tiroide
Per fà questu, i seguenti passi sò da seguità:
- Tenite un spechju è identificate u locu induve si trova a tiroide, chì hè ghjustu sottu à a mela d'Adam, cunnisciuta cum'è "gogó";
- Inclinate leggermente u collu per espone megliu a regione;
- Bei un suppu d'acqua;
- Osservate u muvimentu di a tiroide è identificate s'ellu ci hè qualchì protrusione, asimmetria.
S'ellu hè rimarcatu qualchì anormalità di a tiroide, hè impurtante cercà a cura di l'endocrinologu o di u medicu generale per chì l'investigazione possa esse realizata cù testi chì ponu o micca cunfermà un'alterazione di a tiroide.
Quandu avete bisognu à avè esami di tiroide
L'esami di a tiroide sò indicati per e persone di più di 35 anni o prima s'ellu ci sò sintomi o storia di famiglia di cambiamenti di tiroide, donne chì sò incinte o chì volenu esse incinte è per e persone chì anu nutatu cambiamenti durante l'auto-esame o l'esame medicu di a tiroide.
Inoltre, i testi sò ancu indicati dopu à u trattamentu di radiazioni per u cancheru di u collu o di a testa è durante u trattamentu cù droghe cum'è litiu, amiodarone o citochine, per esempiu, chì ponu interferisce cù a funzione tiroidea.