Tuttu u vostru bisognu à sapè per curà u vostru zitellu prematuru
Cuntenutu
- Chì teste deve fà u prematuru
- Quandu vaccinate u zitellu prematuru
- Cumu cura di u to figliolu prematuru in casa
- 1. Cumu evità prublemi di respirazione
- 2. Cumu assicurà a temperatura curretta
- 3. Cumu diminuisce u risicu di infezioni
- 4. Cumu deve esse u cibu
Di solitu u criaturu prematuru prematuru ferma in l'UCI neonatale finu à ch'ellu sia capace di respirà da solu, abbia più di 2 g è abbia sviluppatu u riflessu di aspirazione. Cusì, a durata di u sughjornu in l'uspidale pò varià da un zitellu à l'altru.
Dopu stu periodu, u criaturu prematuru pò andà in casa cù i genitori è pò esse trattatu in modu simili à i criaturi à termine. Tuttavia, se u zitellu hà qualchì tipu di prublema di salute, i genitori devenu adattà a cura secondu l'istruzzioni di u duttore.
Chì teste deve fà u prematuru
Durante l'uspitalisazione in l'UCI neonatale, u criaturu prematuru sarà sottumessu à testi custanti per assicurassi chì si sviluppa currettamente è per diagnosticà prublemi prestu, chì quandu trattati, ponu esse guariti definitivamente. Cusì, l'esami normalmente effettuati includenu:
- Test di pedi: una piccula puntura hè fatta nantu à u calcagnu pretermine per piglià u sangue è testà a presenza di certi prublemi di salute cum'è fenilchetonuria o fibrosi cistica;
- Prove di audizione: sò fatti in i primi 2 ghjorni dopu a nascita per valutà s'ellu ci hè prublemi di sviluppu in l'arechje di u zitellu;
- Prove di sangue: sò fatti durante u sughjornu ICU per valutà i livelli di ossigenu in u sangue, aiutendu à diagnosticà prublemi in i pulmoni o in u core, per esempiu;
- Esami di Visione: sò fatti pocu dopu a nascita pretermine per valutà a presenza di prublemi cum'è a retinopatia o strabismu di a retina è devenu esse fatte finu à 9 settimane dopu a nascita per assicurà chì l'ochju si sviluppi currettamente;
- Esami à ultrasuoni: sò fatti quandu u pediatricu suspetta cambiamenti in u core, pulmoni o altri organi per diagnosticà u prublema è inizià u trattamentu adattatu.
In più di sti testi, u zitellu prematuru hè ancu valutatu fisicamente ogni ghjornu, cù i parametri più impurtanti chì sò u pesu, a dimensione di a testa è l'altezza.
Quandu vaccinate u zitellu prematuru
U prugramma di vaccinazione di u zitellu prematuru deve esse iniziatu solu quandu u zitellu hà più di 2 Kg è, dunque, u vaccinu BCG deve esse posticipatu finu à chì u zitellu righjunghji quellu pesu.
Tuttavia, in i casi induve a mamma hà l'epatite B, u pediatre pò decide di piglià a vaccinazione prima chì u zitellu righjunghji 2 kg. In questi casi, u vaccinu deve esse divisu in 4 dosi invece di 3, cù a seconda è a terza dosi esse pigliatu un mese di distanza è u quartu, sei mesi dopu à u secondu.
Vede più dettagli di u calendariu di vaccinazione di u zitellu.
Cumu cura di u to figliolu prematuru in casa
A cura di un criaturu prematuru in casa pò esse una sfida per i genitori, soprattuttu quandu u zitellu hà un prublema respiratoriu o di sviluppu. Tuttavia, a maiò parte di a cura hè simile à quella di i zitelli à termine, i più impurtanti chì sò relativi à a respirazione, u risicu di infezzione è l'alimentazione.
1. Cumu evità prublemi di respirazione
Durante i primi 6 mesi di vita ci hè un risicu aumentatu di prublemi respiratorii, in particulare in i zitelli prematuri, chì i pulmoni sò sempre in sviluppu. Unu di i prublemi più cumuni hè u sindrome di morte subita, chì hè causatu da l'asfissia durante u sonnu. Per riduce stu risicu, duvete:
- Posa sempre u zitellu annantu à u spinu, appughjendu i pedi di u zitellu annantu à u fondu di u presepiu;
- Aduprate linzoli leggeri è coperte in a culla di u zitellu;
- Evite aduprà un cuscinu in a culla di u zitellu;
- Mantene a culla di u zitellu in a stanza di i genitori finu à almenu 6 mesi;
- Ùn dorme micca cù u criaturu nantu à u lettu o nantu à u divanu;
- Evite d'avè riscaldatori o aria condizionata vicinu à a culla di u zitellu.
Inoltre, se u zitellu hà qualchì tippu di prublemi respiratorii, hè impurtante seguità l'istruzzioni furnite in maternità da u pediatra o da l'infermiere, chì ponu include nebulizazione o amministrazione di nasi, per esempiu.
2. Cumu assicurà a temperatura curretta
U criaturu prematuru hà più difficultà à mantene a temperatura di u corpu sott'à cuntrollu è, dunque, pò fretu rapidamente dopu u bagnu o diventà assai caldu quandu hà assai vestiti, per esempiu.
Cusì, hè cunsigliatu di mantene a casa à una temperatura trà 20 è 22 ° C è di vestisce u zitellu cù parechji strati di vestiti, in modu chì unu pò esse rimossu quandu a temperatura di a stanza si calda o aghjunghje un altru stratu di vestiti, quandu u ghjornu si face più fretu.
3. Cumu diminuisce u risicu di infezioni
I criaturi prematuri anu un sistema immune pocu sviluppatu è, dunque, in i primi mesi di età anu un risicu aumentatu d'infezzione. Tuttavia, ci sò alcune precauzioni chì aiutanu à diminuisce a probabilità di infezioni, chì includenu:
- Lavate e mani dopu avè cambiatu i pannolini, prima di preparà l'alimentu è dopu andà à u bagnu;
- Dumandate à i visitori di lavassi e mani prima di esse in cuntattu cù u zitellu prematuru;
- Pruvate à evità troppu visite à u zitellu durante i primi 3 mesi;
- Evite d'andà cù u zitellu in lochi cù parechje persone, cum'è centri cummerciali o parchi, per i primi 3 mesi;
- Mantene l'animali luntanu da u zitellu per e prime settimane.
Cusì u megliu ambiente per evità infezioni hè di stà in casa, chì hè un ambiente più faciule da cuntrullà. Tuttavia, se hè necessariu di lascià, a preferenza deve esse data à i lochi cù menu persone o à e volte chì sò più viote.
4. Cumu deve esse u cibu
Per alimentà currettamente u ciucciu prematuru in casa, i genitori di solitu ricevenu insignamentu à l'uspidale di maternità, postu chì hè cumunu chì u zitellu ùn possi allattà solu nantu à u senu di a mamma, chì deve esse nutritu per mezu di un picculu tubu in una tecnica chjamata rilazione. Vede cumu hè fattu u cuntattu.
Tuttavia, quandu u zitellu hè capace di tene u pettu di a mamma, pò esse alimentatu direttamente da u pettu è, per questu, hè impurtante sviluppà una tecnica curretta per aiutà u zitellu à allattà è prevene u sviluppu di prublemi in u senu di a mamma .