Cumu identificà è trattà l'ulcera buruli

Cuntenutu
L'ulcera Buruli hè una malattia di a pelle causata da i batteri Mycobacterium ulcerans, chì porta à a morte di e cellule di a pelle è di i tessuti circundanti, è pò ancu influenzà l'ossu. Questa infezzione hè più cumuna in e regioni tropicali, cum'è u Brasile, ma si trova soprattuttu in Africa è in Australia.
Ancu se a forma di trasmissione di sta malatia ùn hè micca cunnisciuta, e pussibilità principali sò chì si trasmetta bevendu acqua contaminata o da u morsu di alcune zanzare o insetti.
Quandu l'ulcera di Buruli ùn hè micca trattata currettamente, cù antibiotici, pò cuntinuà à sviluppà, causendu deformità chì ùn ponu micca esse currette o infezzione generalizata di l'organisimu.

Principali segni è sintomi
L'ulcera Buruli apparisce di solitu nantu à e bracce è e ghjambe è i segni è sintomi principali di a malatia sò:
- Gonfiore di a pelle;
- Sore chì cresce lentamente senza causà dolore;
- Pelli di culore più scuru, in particulare intornu à a ferita;
- Gonfiore di u bracciu o di a ghjamba, se a ferita apparisce annantu à i membri.
L'ulcera cumencia cù un nodulu indolore chì avanza pianu pianu versu l'ulcera. In a maiò parte di i casi, a ferita chì appare nantu à a pelle hè più chjuca di a regione affettata da i batteri è, dunque, u duttore pò avè bisognu di caccià una zona più grande di a ferita per espone tutta a regione affettata è fà u trattamentu adattatu.
Se l'ulcera di Buruli ùn hè micca trattata, pò purtà à l'uccurrenza di alcune cumplicazioni, cum'è deformità, infezioni batteriche secondarie è bone, per esempiu.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
Quandu ci hè un suspettu di esse infettatu da Mycobacterium ulcerans, hè cunsigliatu di cunsultà un dermatistu per cunfirmà u diagnosticu è inizià u trattamentu adattatu. Generalmente, u diagnosticu hè fattu solu osservendu i sintomi è valutendu a storia di a persona, soprattuttu quandu vive in regioni induve ci hè un numeru numeru di casi.
Ma u duttore pò ancu urdinà una biopsia per valutà un pezzu di tessutu influenzatu in u laboratoriu per cunfirmà a presenza di u batteriu o fà una cultura microbiologica da a secrezione di l'ulcera per identificà u microorganismu è e pussibili infezioni secondarie.
Cumu hè fattu u trattamentu
In a maiò parte di i casi, l'infezzione hè identificata quandu hè pocu sviluppata è affetta una zona di menu di 5 cm. In questi casi, u trattamentu si face solu cù l'usu di antibiotici, cum'è Rifampicina assuciata à Streptomicina, Claritromicina o Moxifloxacina, per 8 settimane.
In i casi induve u batteriu affetta una regione più vasta, u duttore pò avè bisognu di chirurgia per caccià tuttu u tessutu influenzatu è ancu curregge e deformazioni, in più di fà trattamentu cù antibiotici. In questi casi, l'assistenza da una infermiera pò ancu esse necessaria per trattà a ferita in una manera adatta, accelerendu cusì a guarigione.