Capisce a Sclerosi Multipla Secundaria-Progressiva
Cuntenutu
- Cosa hè SPMS?
- Cumu MS recidivante-rimittente diventa SPMS
- Diagnosticu SPMS
- Trattà SPMS
- Pruvenzi clinichi
- Progressione
- Mudificatori
- Aspettativa di vita
- Prospettive per SPMS
Cosa hè SPMS?
A sclerosi multiplica secondaria-prugressiva (SPMS) hè una forma di sclerosi multipla. Hè cunsideratu a prossima tappa dopu MS recidivante-rimittente (RRMS).
Cù SPMS, ùn ci sò più segni di rimissione. Questu significa chì a cundizione s'aggrava malgradu u trattamentu. Tuttavia, u trattamentu hè sempre raccomandatu à volte per aiutà à riduce l'attacchi è speremu chì rallenti a progressione di a disabilità.
Questa tappa hè cumuna. In fattu, a maiò parte di e persone cun MS sviluppanu SPMS à un certu puntu s'ellu ùn hè micca nantu à una terapia efficace di mudificazione di malatie (DMT). Cunnosce i segni di SPMS pò aiutà à rilevallu prestu. Più prestu inizià u vostru trattamentu, megliu u vostru duttore puderà aiutà à riduce i sintomi novi è peghju di a vostra malattia.
Cumu MS recidivante-rimittente diventa SPMS
A MS hè una malatia autoimmune cronica chì vene in diverse forme è affetta à e persone di manera diversa. Sicondu Johns Hopkins Medicine, circa u 90 per centu di quelli cun MS sò inizialmente diagnosticati cun RRMS.
In u stadiu RRMS, i primi sintomi notevuli includenu:
- numbness o tingling
- incontinenza (prublemi di cuntrollu di a vejiga)
- cambiamenti di visione
- difficultà à marchjà
- fatigue eccessiva
I sintomi RRMS ponu vene è vanu. Alcune persone ùn anu micca sintomi per parechje settimane o mesi, un fenomenu chjamatu remissione. I sintomi di MS ponu vultà, ancu, ancu se questu hè chjamatu flare-up. A ghjente pò ancu sviluppà novi sintomi. Questu hè chjamatu attaccu, o ricaduta.
A recidiva dura tipicamente da parechji ghjorni à parechje settimane. I sintomi ponu aggravassi inizialmente è poi migliurà gradualmente cù u tempu senza trattamentu o prima cù steroidi IV. RRMS hè imprevedibile.
À un certu puntu, parechje persone cun RRMS ùn anu più periodi di remissione o recidive subite. Invece, i so sintomi di MS continuanu è peghju senza nisuna pausa.
Cuntinuu, i sintomi chì aggravanu indicanu chì RRMS hà avanzatu à SPMS. Questu accade di solitu 10 à 15 anni dopu à i primi sintomi di MS. Tuttavia, SPMS pò esse ritardatu o ancu possibbilmente impeditu se cuminciatu cù MS DMT efficaci prima in u corsu di a malattia.
Sintomi simuli esistenu in tutte e forme di MS. Ma i sintomi SPMS sò prugressivi è ùn migliuranu micca cù u tempu.
Durante i primi stadii di RRMS, i sintomi sò notevuli, ma ùn sò micca necessariamente abbastanza severi per interferisce cù l'attività di tutti i ghjorni. Una volta chì MS progredisce à u stadiu secondariu-progressivu, i sintomi diventanu più impegnativi.
Diagnosticu SPMS
SPMS si sviluppa in cunseguenza di perdita neuronale è atrofia. Se notate chì i vostri sintomi aggravanu senza alcuna remissione o ricaduta perceptibile, una scansione MRI pò aiutà in u diagnosticu.
E scansioni RM ponu mostrà u livellu di morte cellulare è di atrofia cerebrale. Una risonanza magnetica mostrerà un cuntrastu aumentatu durante un attaccu perchè a fuga di capillari durante un attaccu causa un assorbimentu più grande di u tintu di gadolinu utilizatu in scansioni MRI.
Trattà SPMS
U SPMS hè marcatu da l'assenza di recidive, ma hè sempre pussibule d'avè un attaccu di sintomi, cunnisciutu ancu cum'è flare-up. I flare-ups sò generalmente peghju in u calore è in i tempi di stress.
Attualmente, ci sò 14 DMT aduprati per e forme recidive di MS, cumpresu SPMS chì continua à avè recidive. Sì pigliate una di queste droghe per trattà l'RRMS, u vostru duttore pò avè voi finu à chì ferma di cuntrollà l'attività di a malatia.
Altri tipi di trattamentu ponu aiutà à migliurà i sintomi è a qualità di vita. Questi includenu:
- fisioterapia
- terapia occupazionale
- eserciziu moderatu regulare
- riabilitazione cognitiva
Pruvenzi clinichi
E prove cliniche testanu novi tippi di medicina è di terapie nantu à i volontarii per migliurà u trattamentu per SPMS. Stu prucessu dà à i circadori un sensu più chjaru di ciò chì hè efficace è sicuru.
I volontarii in i prucessi clinichi ponu esse unu di i primi à riceve novi trattamenti, ma qualchì risicu hè implicatu. I trattamenti ùn ponu micca aiutà cù SPMS, è in certi casi, ponu vene cun effetti collaterali gravi.
Impurtante, e precauzioni devenu esse in postu per tene i vuluntarii sicuri, è prutegge e so informazioni persunali.
I participanti à e prove cliniche anu generalmente bisognu di risponde à certe linee guida. Quandu si decide di participà, hè impurtante di pone dumande cume quantu durerà u prucessu, ciò chì l'effetti secondari putenziali puderebbenu include, è perchè i ricercatori pensanu chì aiuterà.
U situ web di a Società Naziunale di Sclerosi Multipla elenca e prove cliniche in i Stati Uniti, ancu se a pandemia COVID-19 pò avè ritardatu i studii pianificati.
I prucessi clinichi attualmente elencati cum'è recruiting includenu unu per a simvastatin, chì pò rallentà a progressione di SPMS, è dinò a ricerca per sapè se diversi tipi di terapia ponu aiutà e persone cun MS à gestisce u dolore.
Un altru prucessu hà per scopu di pruvà se l'acidu lipoicu pò aiutà e persone cun MS progressiva à stà mobile è prutegge u cervellu.
È una prova clinica hè finita più tardi questu annu di e cellule NurOwn. U so scopu hè di pruvà a sicurezza è l'efficacità di u trattamentu di cellule staminali in e persone cun MS progressiva.
Progressione
A Progressione si riferisce à i sintomi chì diventanu misurabilmente peghju cù u tempu. In certi punti, SPMS pò esse descrittu cum'è "senza progressione", vale à dì chì ùn pare micca esse peghju misurabile.
A prugressione varieghja assai trà e persone cù SPMS. À u tempu, alcuni pò avè bisognu à aduprà una sedia à rotelle, ma parechje persone restanu capaci di camminà, forse aduprendu una canna o un camminatore.
Mudificatori
I modificatori sò termini chì indicanu se u vostru SPMS hè attivu o inattivu.Questu aiuta à informà e cunversazioni cù u vostru duttore nantu à i trattamenti pussibuli è ciò chì pudete aspettà per andà avanti.
Per esempiu, in u casu di SPMS chì hè attivu, puderete discutere di novi opzioni di trattamentu. In cuntrastu, cù l'attività assente, voi è u vostru duttore pudete discutere nantu à a riabilitazione è modi per gestisce i vostri sintomi cun forse un DMT chì hà menu risicu.
Aspettativa di vita
L'aspettativa media di vita per e persone cun MS tende à esse circa 7 anni più corta di a populazione generale. Ùn hè micca chjaru chjaru perchè.
In più di i casi severi di MS, chì sò rari, e cause principali parenu esse altre condizioni mediche chì affettanu ancu e persone in generale, cum'è u cancer è e malatie cardiache è pulmonari.
Impurtante, l'aspettativa di vita per e persone cun MS hè aumentata in l'ultimi decennii.
Prospettive per SPMS
Hè impurtante di trattà a MS per gestisce i sintomi è diminuisce u peghju di a disabilità. Rilevà è trattà RRMS prima pò aiutà à prevene l'iniziu di SPMS, ma ùn ci hè ancu nisuna cura.
Ancu se a malattia hà da avanzà, hè impurtante di trattà SPMS u più prestu pussibule. Ùn ci hè micca cura, ma MS ùn hè micca fatale, è i trattamenti medichi ponu migliurà significativamente a qualità di vita. Sì avete RRMS è notate un sintimu peghju, hè ora di parlà cù u vostru duttore.