Chì sò l'urati amorfi, quandu apparisce, cumu identificà è cumu trattà
Cuntenutu
L'urati amorfi currispondenu à un tipu di cristallu chì pò esse identificatu in u test di urina è chì pò nasce per via di u raffreddamentu di u campione o per u pH acidu di l'urina, è hè spessu pussibile osservà in u test a presenza di altri cristalli, cum'è l'acidu uric è l'ossalatu di calciu.
L'apparizione di uratu amorfu ùn causa micca sintomi, essendu verificatu solu esaminendu l'urina di tip 1. Tuttavia, quandu ci hè una grande quantità di uratu, hè pussibule visualizà un cambiamentu di u culore di l'urina in rosa.
Cumu identificà
A presenza di urati amorfi in l'urina ùn causa micca sintomi, essendu identificata per mezu di u test di urina di tippu 1, u EAS, chjamatu ancu test di Elementi di Sedimentu Anormali, in u quale u campione di u secondu flussu di urina hè raccoltu è consegnatu à u laboratorio per analisi.
Attraversu questu esame, u pH di l'urina, chì in questu casu hè acidu, hè verificatu, in più di a presenza di uratu amorfu è cristalli, cum'è u cristalu di l'acidu uricu è, qualchì volta, l'ossalatu di calciu, microscopicamente. Inoltre, altre caratteristiche di l'urina sò verificate, cum'è a presenza, assenza è quantità di cellule epiteliali, microorganismi, leucociti è eritrociti. Capite cumu si face u test di urina.
L'urate amorfu hè identificatu in l'urina cum'è una sorta di granuli chì và da u giallu à u neru è chì hè visualizatu microscopicamente in l'urina. Quandu ci hè una grande quantità di uratu amorfu, hè pussibule chì ci sia un cambiamentu macroscopicu, vale à dì, hè pussibule chì l'eccessu di uratu amorfu in l'urina sia identificatu cambiendu u culore di l'urina in rosa.
Quandu pare
L'apparizione di uratu amorfu hè direttamente ligata à u pH di l'urina, essendu frequente da osservà quandu u pH hè uguale o inferiore a 5,5. Inoltre, altre situazioni chì ponu purtà à l'apparizione di uratu amorfu è altri cristalli sò:
- Dieta iperproteica;
- Bassa entrata d'acqua;
- Goccia;
- Infiammazione cronica di u rene;
- Calculu renale;
- Càlculi;
- Malatie di u fegatu;
- Malatie renali gravi;
- Dieta ricca in vitamina C;
- Dieta ricca di calciu;
L'urate amorfu pò cumparisce ancu in cunsequenza di u raffreddamentu di u campionu, perchè e temperature più basse favuriscenu a cristallizazione di alcuni di i cumpunenti di l'urina, cù a furmazione di l'urat. Dunque, hè raccomandatu chì l'urina sia analizzata entro 2 ore dopu a raccolta è micca refrigerata per evità interferenze cù u risultatu.
[esame-rivista-puntu]
Cumu hè fattu u trattamentu
Ùn ci hè trattamentu per l'urate amorfu ma per a so causa. Dunque, hè impurtante chì u risultatu di u test di urina sia analizatu cù i sintomi chì ponu esse presentati da a persona è u risultatu di altri testi chì ponu esse stati richiesti da l'urologu o da u medicu generale per inizià u più adattu trattamentu.
S'ellu hè per via di prublemi dietetichi, hè cunsigliatu un cambiamentu di abitudine, evitendu l'alimenti cù una grande quantità di proteine o ricchi in calciu. D'altra parte, in casu di prublemi di fegatu o di rene, in più di l'alimentu adeguatu, u duttore pò raccomandà l'usu di medicinali secondu a causa di l'uratu amorfu.
Quandu l'uratu amorfu hè identificatu solu, senza alcun cambiamentu in l'EAS, hè pussibule chì sia dovutu à variazioni di temperatura o altu tempu trà a raccolta è l'analisi, in quale casu hè raccomandatu di ripetere u test per confermà u risultatu.