Chì pò esse urina sanguinosa è chì fà
Cuntenutu
- 1. Menstruazione
- 2. Infezzione urinaria
- 3. Pietra di u rene
- 4. Ingestione di qualchi medicamentu
- 5. Canceru di rene, vejiga o prostata
- Urina cù sangue in gravidanza
- Urina cù sangue in u neonatu
- Quandu andà à u duttore
L'urina sanguinosa pò esse chjamata ematuria o emoglobinuria secondu a quantità di globuli rossi è di emoglobina truvati in l'urina durante a valutazione microscopica. A maiò parte di u tempu urina cun sangue isolatu ùn causa micca sintomi, tuttavia hè pussibule chì alcuni sintomi possinu sorgere secondu a causa, cume urinazione ardente, urina rosa è a presenza di filamenti di sangue in l'urina, per esempiu.
A presenza di sangue in l'urina hè di solitu liata à prublemi cù i reni o e vie urinarie, tuttavia pò accadere ancu per via di una attività fisica eccessiva, è ùn hè micca un prublema se dura menu di 24 ore. In u casu specificu di e donne, l'urina sanguinosa pò ancu cumparisce durante a menstruazione, è ùn deve micca esse una causa d'alarma.
I principali cause di sangue in l'urina sò:
1. Menstruazione
Hè cumunu chì u sangue sia cuntrullatu in l'urina di e donne durante a menstruazione, in particulare in i primi ghjorni di u ciculu. In tuttu u ciclu hè cumunu per l'urina di ritornu à u culore nurmale, in ogni modu in u test di urina hè sempre pussibule identificà a presenza di globuli rossi è / o emoglobina in l'urina è, dunque, l'esame durante stu periodu ùn hè micca cunsigliatu, postu chì pò interferisce cù u risultatu.
Cosa da fà: U sangue in l'urina durante u periodu menstruale hè normale è dunque ùn hà micca bisognu di trattamentu. Tuttavia, se a presenza di sangue hè verificata per parechji ghjorni, micca solu in i primi ghjorni di u ciclu, o se u sangue hè verificatu ancu fora di u periodu mestruale, hè impurtante chì u ginecologu sia cunsultatu per investigà a causa è cumincià u trattamentu di più adatta.
2. Infezzione urinaria
L'infezzione di e vie urinarie hè più cumuna in e donne è di solitu porta à l'apparizione di certi sintomi, cume urge frequente di urinare, urinazione dolorosa è un sintimu di pesantezza in u fondu di u ventre.
A presenza di sangue in l'urina in questu casu hè più cumuna ch'è quandu l'infezzione hè digià in un stadiu più avanzatu è quandu ci hè una grande quantità di microorganismi. Cusì, quandu esaminendu l'urina, hè cumunu di osservà numerosi batteri, leucociti è cellule epiteliali, in più di eritrociti. Verificate altre situazioni in cui ci ponu esse globuli rossi in l'urina.
Cosa da fà: Hè impurtante di cunsultà un ginecologu o urologu, chì l'infezzione di e vie urinarie deve esse trattata cù antibiotici prescritti da u duttore secondu u microorganismu identificatu.
3. Pietra di u rene
A presenza di pietre à u rene, cunnisciuta ancu cum'è pietre à u rene, hè più cumuna in l'adulti, ma pò accade à ogni età, pruvucendu brusgiature quandu urina, dulore intensu in u spinu è nausea.
In u test di urina, in più di a presenza di globuli rossi, i cilindri è i cristalli si trovanu spessu secondu u tippu di petra prisente in i reni. Eccu cumu per sapè se avete pietre di rene.
Cosa da fà: A petra di u rene hè una emergenza medica per via di u dulore severu ch'ellu provoca è, dunque, si consiglia di andà in sala d'urgenza u più prestu pussibule per pudè stabilisce u trattamentu u più adattu. In certi casi, l'usu di qualchi medicamentu chì favurizanu l'eliminazione di e pietre in l'urina pò esse indicatu, ma quandu ancu cù l'usu di a medicina ùn ci hè eliminazione o quandu a petra hè assai grande, a chirurgia hè raccomandata per prumove a so distruzzione è rimuzzioni.
4. Ingestione di qualchi medicamentu
L'usu di qualchi medicamentu anticoagulante, cum'è Warfarin o Aspirina, pò fà cumparisce u sangue in l'urina, soprattuttu in pazienti anziani.
Cosa da fà: In quessi casi, hè cunsigliatu chì u duttore chì hà indicatu l'usu di a droga sia cunsultatu per adattà a dosa o cambià u trattamentu.
5. Canceru di rene, vejiga o prostata
A presenza di sangue pò spessu esse indicativa di cancru in i reni, a vescica è a prostata è, dunque, hè unu di i sintomi principali indicativi di cancru in l'omi. In più di u cambiamentu di l'urina, hè ancu pussibule chì altri segni è sintomi possinu apparisce, cum'è incontinenza urinaria, urinazione dolorosa è perdita di pesu senza una causa apparente, per esempiu.
Cosa da fà: Hè cunsigliatu di cunsultà un ginecologu, in u casu di a donna, o un urologu, in u casu di l'omu, se questi sintomi si presentanu o u sangue appare senza ragione apparente, perchè appena u diagnosticu hè fattu, u più prestu u trattamentu hè iniziatu è più grande sò e probabilità di una cura.
[esame-rivista-puntu]
Urina cù sangue in gravidanza
L'urina sanguinosa durante a gravidanza hè di solitu causata da una infezzione di e vie urinarie, tuttavia, u sangue pò originà in a vagina è mischjassi cù l'urina, indicendu prublemi più gravi, cum'è u distaccu placentariu, chì duverebbe esse trattatu u più prestu pussibule. cambiamenti in u sviluppu di u zitellu.
Dunque, ogni volta chì urina sanguinosa apparisce durante a gravidanza, hè consigliabile informà immediatamente l'ostetricu per ch'ellu possa fà e prove diagnostiche necessarie è inizià u trattamentu adeguatu.
Urina cù sangue in u neonatu
L'urina sanguinosa in u neonatu ùn hè generalmente micca seria, chì pò esse causata da a presenza di cristalli d'urati in l'urina, chì danu un culore rossu o rusulinu, fendu chì u zitellu abbia sangue in l'urina.
Cusì, per trattà l'urina cun sangue in u neonatu, i genitori devenu dà à u zitellu acqua parechje volte à u ghjornu per diluce l'urina. Tuttavia, se u sangue in l'urina ùn sparisce micca dopu à 2 à 3 ghjorni, hè cunsigliatu di cunsultà u pediatricu per diagnosticà u prublema è inizià u trattamentu adattatu.
Cunnosce altre cause di sangue in u pannolinu di u zitellu.
Quandu andà à u duttore
Hè cunsigliatu di cunsultà un ginecologu, in casu di donne, o un urologu, in casu di l'omi, quandu l'urina cun sangue hè persistente, per più di 48 ore, ci hè difficoltà per urinare o incontinenza urinaria, o quandu altri sintomi cume a frebba apparisce sopra i 38 ° C, un dolore severu quandu urina o vomita.
Per identificà a causa di l'urina sanguinosa, u vostru duttore pò urdinà testi diagnostichi, cume ultrasuoni, CT scans, o cistoscopia.