Vaccinu contra a rabbia umana: quandu piglià, dosi è effetti secundarii
Cuntenutu
- Per chì ghjè
- Quandu uttene u vaccinu
- Quante dosi da piglià
- Possibili effetti collaterali
- Quale ùn deve micca aduprà stu medicamentu
U vaccinu contra a rabbia umana hè indicatu per a prevenzione di a rabbia in i zitelli è in l'adulti, è pò esse amministratu prima è dopu l'esposizione à u virus, chì si trasmette per mezu di u morsu di un cane o d'altri animali infetti.
A rabbia hè una malattia chì affetta u sistema nervosu centrale, purtendu à l'infiammazione di u cervellu è di solitu porta à a morte, se a malattia ùn hè micca trattata currettamente. Sta malattia pò esse guarita se a persona cerca aiutu medicu appena hè morsa, per pulì è disinfettà a ferita, riceve u vaccinu, è se necessariu, ancu piglià immunoglobuline.
Per chì ghjè
U vaccinu contra a rabbia serve per prevene a rabbia in l'omu prima o dopu l'esposizione à u virus. A rabbia hè una malattia animale chì pò influenzà l'omu, è provoca infiammazione di u cervellu, chì di solitu porta à a morte. Amparate à identificà a rabbia umana.
U vaccinu agisce stimulendu u corpu per pruduce a so propria prutezzione contra a malattia, è pò esse adupratu per prevene a rabbia prima di esposizione, indicatu per e persone esposte à un risicu frequente di contaminazione, cume i veterinari o e persone chì travaglianu in laboratorio cù u virus , per esempiu, è ancu in prevenzione dopu esposizione suspettata o cunfirmata à u virus, trasmessa da morsi o graffi da animali infetti.
Quandu uttene u vaccinu
Questa vaccina pò esse presa prima o dopu l'esposizione à u virus:
Vaccinazione preventiva:
Sta vaccinazione hè indicata per a prevenzione di a rabbia prima di l'esposizione à u virus, è deve esse amministrata à e persone chì sò in altu risicu di contaminazione o chì sò in risicu permanente, cum'è:
- Persone chì travaglianu in un laburatoriu per u diagnosticu, a ricerca o a produzzione di virus di a rabbia;
- Veterinarii è assistenti;
- Animali;
- Cacciadori è travagliadori di furesta;
- Agricultori;
- Prufessiunali chì preparanu animali per a mostra;
- Prufessiunali chì studianu cavità naturali, cum'è grotte per esempiu.
Inoltre, e persone chì viaghjanu in lochi à risicu anu ancu avè stu vaccinu.
Vaccinazione dopu esposizione à u virus:
A vaccinazione post-esposizione deve esse iniziata subitu à u più bassu risicu di contaminazione da u virus di a rabbia, sottu supervisione medica, in un centru specializatu di trattamentu di a rabbia. Inoltre, hè assai impurtante per trattà a ferita lucalmente, è se necessariu, piglià immunoglobuline.
Quante dosi da piglià
U vaccinu hè amministratu da un prufessiunale sanitariu per via intramusculare è u calendariu di vaccinazione deve esse adattatu secondu u statu immunitariu anti-rabbia di a persona.
In casu di preesposizione, u calendariu di vaccinazione si compone di 3 dosi di u vaccinu, in quale a seconda dosa deve esse amministrata 7 ghjorni dopu a prima dosa, è l'ultime 3 settimane dopu. Inoltre, hè necessariu fà un rinforzu ogni 6 mesi per e persone chì trattanu u virus di a rabbia viva, è ogni 12 mesi per e persone à risicu continuu di esposizione. Per e persone micca esposte à u risicu, u rinfrescante hè fattu 12 mesi dopu a prima dosi, è dopu ogni 3 anni dopu.
In u trattamentu post-esposizione, a dosa dipende da l'immunizazione di a persona, dunque per quelli chì sò completamente immunizzati, a dosa hè a seguente:
- Vaccinazione sottu à 1 annu: dà 1 iniezione dopu u morsu;
- Vaccinazione annantu à 1 annu è menu di 3 anni: date 3 iniezioni, 1 subitu dopu à u morsu, un'altra u 3u ghjornu è u 7u ghjornu;
- Vaccinazione più vechja di 3 anni o incompleta: amministrate 5 dosi di u vaccinu, 1 subitu dopu à u morsu, è i seguenti u 3, 7, 14 è 30 ghjornu.
In e persone non immunizate, 5 dosi di u vaccinu devenu esse amministrate, una u ghjornu di u morsu, è e seguenti u 3, 7, 14 è 30 ghjornu.Inoltre, se a ferita hè grave, l'immunoglobuline anti-rabbia devenu esse amministrate cun a prima dose di u vaccinu.
Possibili effetti collaterali
Ancu sì rari, effetti avversi cum'è u dolore à u situ di l'applicazione, frebba, malessere, dolore à i musculi è à l'articuli, gonfiori in i nodi linfatichi, rossi, prurito, contusioni, stanchezza, sintomi similari a l'influenza, mal di testa, vertigini, sonnolenza ponu accade ., brividi, dulore addominale è nausea.
Meno spessu, reazioni allergiche gravi, infiammazione acuta di u cervellu, crisi, perdita improvvisa di uditu, diarrea, orticaria, mancanza di respiru è vomitu ponu accade.
Quale ùn deve micca aduprà stu medicamentu
In i casi induve hè prevista una vaccinazione preesposizione, ùn hè micca cunsigliatu di fà quessa in donne incinte, o in persone chì anu una frebba o una malattia acuta, è a vaccinazione deve esse rimandata. Inoltre, ùn deve micca esse adupratu ancu in e persone cun un'allergia cunnisciuta à qualsiasi cumpunenti di u vaccinu.
In i casi induve l'esposizione à u virus hè dighjà accaduta, ùn ci hè alcuna contraindicazione, postu chì l'evoluzione di l'infezzione da u virus di a rabbia, se lasciata senza trattamentu, generalmente porta à a morte.