Vaccinu à a Tuberculosa (BCG): à chì serve è quandu piglià
Cuntenutu
- Cumu hè amministratu
- Cura da piglià dopu à u vaccinu
- Possibili reazioni avverse
- Quale ùn deve micca piglià
- Quantu hè a prutezzione
- U vaccinu BCG pò prutegge contra u coronavirus?
BCG hè un vaccinu indicatu contr'à a tuberculosi è hè generalmente amministratu pocu dopu a nascita è hè inclusu in u calendariu di vaccinazione basica di u zitellu. Stu vaccinu ùn impedisce micca l'infezzione o u sviluppu di a malatia, ma l'impedisce di sviluppassi è impedisce, in a maiò parte di i casi, e forme più gravi di a malatia, cum'è a tuberculosi miliare è a meningite tuberculosa. Amparate più nantu à a tuberculosi.
U vaccinu BCG hè cumpostu da batteri di u Mycobacterium bovis(Bacillus Calmette-Guérin), chì anu una carica virale attenuata è, dunque, aiutanu à stimulà u corpu, purtendu à a produzzione d'anticorpi contr'à sta malattia, chì serà attivata se u batteriu entra in u corpu.
U vaccinu hè messu à dispusizione gratuitamente da u Ministeru di a Salute, è hè generalmente amministratu in a maternità o in u centru di salute pocu dopu a nascita.
Cumu hè amministratu
U vaccinu BCG deve esse amministratu direttamente à u stratu superiore di a pelle, da un duttore, infermiera o prufessiunale sanitariu furmatu. Generalmente, per i zitelli sottu à l'età di 12 mesi a dose raccomandata hè 0,05 mL, è sopra l'età di 12 mesi hè 0,1 mL.
Stu vaccinu hè sempre applicatu à u bracciu drittu di u zitellu, è a risposta à u vaccinu richiede da 3 à 6 mesi per apparì è si nota quandu una piccula tacca rossa alzata apparisce nantu à a pelle, chì si sviluppa in una piccula ulcera è, infine, una cicatrice . A furmazione cicatriziale indica chì u vaccinu hà sappiutu stimulà l'immunità di u zitellu.
Cura da piglià dopu à u vaccinu
Dopu avè ricevutu u vaccinu, u zitellu pò avè una ferita in u situ di iniezione. Per chì a guarigione sia fatta currettamente, si deve evità di copre a lesione, mantene u locu pulitu, senza applicà alcun tippu di medicamentu, o vestisce a zona.
Possibili reazioni avverse
Nurmalmentu u vaccinu contra a tuberculosi ùn porta micca à effetti collaterali, in più di l'occurrenza di gonfiore, rossu è tenerezza à u situ di iniezione, chì cambia gradualmente in una piccula vescica è dopu in un ulceru in circa 2 à 4 settimane.
Ancu s'ellu hè raru, in certi casi, i linfonodi gonfi, u dolore musculare è u dolore in u situ di iniezione ponu accade. Quandu questi effetti collaterali apparsu, hè cunsigliatu per andà à u pediatra per chì u zitellu sia valutatu.
Quale ùn deve micca piglià
U vaccinu hè contraindicatu per i zitelli prematuri o quelli chì pesanu menu di 2 kg, è hè necessariu d'aspittà chì u zitellu righjunghji 2 kg prima chì a vaccina sia amministrata. Inoltre, e persone cun allergie à qualsiasi cumpunente di a formula, cù malatie congenite o immunodepressive, cum'è infezioni generalizate o AIDS, per esempiu, ùn devenu micca piglià u vaccinu.
Quantu hè a prutezzione
A durata di a prutezzione hè variabile. Si sà chì hè diminuitu cù l'anni, per l'incapacità di generà una quantità abbastanza robusta è di longa durata di cellule di memoria. Cusì, si sà chì a prutezzione hè superiore in i primi 3 anni di vita, ma ùn ci hè prova chì a prutezzione sia più grande di 15 anni.
U vaccinu BCG pò prutegge contra u coronavirus?
Sicondu l'OMS, ùn ci hè micca evidenza scientifica chì mostra chì u vaccinu BCG hè capace di prutege contra u novu coronavirus, chì provoca l'infezzione COVID-19. Tuttavia, e investigazioni sò state effettuate per capisce se stu vaccinu puderia avè effettivamente alcun effettu contr'à u novu coronavirus.
A causa di a mancanza di evidenza, l'OMS raccomanda u vaccinu BCG solu per i paesi induve esiste un risicu aumentatu di cuntrae a tuberculosi.