Autore: Roger Morrison
Data Di Creazione: 23 Sittembre 2021
Aghjurnamentu Di Data: 15 Nuvembre 2024
Anonim
Vaccini chì prutegenu da a Meningite - Salute
Vaccini chì prutegenu da a Meningite - Salute

Cuntenutu

A meningite pò esse causata da diversi microorganismi, cusì ci sò vaccini chì aiutanu à prevene a meningite meningococca causata da Neisseria meningitidisi serogruppi A, B, C, W-135 è Y, méningite pneumococca causata daS. pneumoniae è méningite causata daHaemophilus influenzae type b.

Alcuni di sti vaccini sò dighjà inclusi in u pianu naziunale di vaccinazione, cum'è u vaccinu pentavalente, Pneumo10 è MeningoC. Vede i vaccini inclusi in u calendariu naziunale di vaccinazione.

Vaccini principali contr'à a meningite

Per luttà contr'à i sfarenti tippi di méningite, sò indicati i seguenti vaccini:

1. Vaccinu meningococcu C

U vaccinu C meningococcu adsorbitu hè indicatu per l'immunizazione attiva di i zitelli da 2 mesi di età, adolescenti è adulti per a prevenzione di a meningite causata da Neisseria meningitidis di u serugruppu C.


Cumu piglià:

Per i zitelli da 2 mesi à 1 annu, a dosa raccomandata hè di duie dosi di 0,5 mL, amministrate à u minimu 2 mesi di distanza. Per i zitelli di più di 12 mesi, adolescenti è adulti, a dosa raccomandata hè una sola dose di 0,5 mL.

Se u zitellu hà ricevutu una vaccinazione cumpleta di duie dosi finu à 12 mesi di età, si raccomanda chì, quandu u zitellu sia più vechju, ricevi un'altra dose di vaccinu, vale à dì, riceve una dose di rinforzu.

2. Vaccinu meningococcu ACWY

Stu vaccinu hè indicatu per l'immunizazione attiva di zitelli da 6 settimane di età o adulti contr'à e malatie meningococche invasive causate da Neisseria meningitidis i serugruppi A, C, W-135 è Y. Stu vaccinu si pò truvà sottu u nome cummerciale Nimenrix.

Cumu piglià:

Per i zitelli di età trà 6 è 12 settimane, u calendariu di vaccinazione cunsiste in l'amministrazione di 2 dosi d'iniziazione, in u 2u è 4u mesi, seguitatu da una dosa di rinfurzamentu in u 12u mese di vita.


Per e persone di più di 12 mesi, una sola dose di 0,5 mL deve esse amministrata, è in certi casi hè raccomandata l'amministrazione di una dose di rinforzu.

3. Vaccinu meningococcu B

U vaccinu meningococcu B hè indicatu per aiutà à prutege i zitelli di più di 2 mesi è l'adulti finu à 50 anni, contr'à a malatia causata da i batteri Neisseria meningitidis gruppu B, cum'è meningite è sepsis. Stu vaccinu pò esse cunnisciutu ancu cù u nome cummerciale Bexsero.

Cumu piglià:

  • Bebè trà 2 è 5 mesi di età: 3 dosi di u vaccinu sò cunsigliati, cù intervalli di 2 mesi trà e dosi. Inoltre, un rinfrescante di vaccinazione deve esse fattu trà 12 è 23 mesi di età;
  • Bebè trà 6 è 11 mesi: 2 dosi sò raccomandati à intervalli di 2 mesi trà e dosi, è u vaccinu deve esse ancu aumentatu trà 12 è 24 mesi;
  • I zitelli trà 12 mesi è 23 anni: Sò cunsigliate 2 dosi, cù un intervallu di 2 mesi trà e dosi;
  • I zitelli trà 2 è 10 anni: adolescenti è adulti, 2 dosi sò raccomandate, cun un intervallu di 2 mesi trà e dosi;
  • Adolescenti da 11 anni di età è adulti: Sò cunsigliate 2 dosi, cù un intervallu di 1 mese trà e dosi.

Ùn ci hè micca dati in adulti di più di 50 anni.


4. Vaccinu cunghjucatu pneumococcu

Stu vaccinu hè indicatu per prevene infezioni causate da u batteriu S. pneumoniae, rispunsevule di causà malatie gravi cum'è pulmonite, meningite o setticemia, per esempiu.

Cumu piglià:

  • Bebè da 6 settimane à 6 mesi: trè dosi, a prima essendu amministrata, in generale, à 2 mesi di età, cù un intervallu di almenu un mese trà e dosi. Una dosa di rinfurzamentu hè cunsigliata almenu sei mesi dopu l'ultima dose primaria;
  • Bebè 7-11 mesi: duie dosi di 0,5 mL, cun un intervallu di almenu 1 mese trà e dosi. Una dosa di rinfrescamentu hè raccomandata in u secondu annu di vita, cù un intervallu di almenu 2 mesi;
  • I zitelli 12-23 mesi di età: duie dosi di 0,5 mL, cun un intervallu di almenu 2 mesi trà e dosi;
  • I zitelli da 24 mesi à 5 anni: duie dosi di 0,5 mL cun un intervallu di almenu dui mesi trà e dosi.

5. Cunjugate u vaccinu contr'à Haemophilus influenzae b

Stu vaccinu hè indicatu per i zitelli trà 2 mesi è 5 anni di età per prevene infezioni causate da u batteriu Haemophilus influenzae type b, cum'è meningite, setticemia, cellulite, artrite, epiglottite o pneumonia, per esempiu. Stu vaccinu ùn prutege micca l'infezioni causate da altri tippi di Haemophilus influenzae o contru à altri tippi di méningite.

Cumu piglià:

  • I zitelli da 2 à 6 mesi: 3 iniezioni cù un intervallu di 1 o 2 mesi, seguitatu da un booster 1 annu dopu a terza dosi;
  • I zitelli da 6 à 12 mesi: 2 iniezioni cù un intervallu di 1 o 2 mesi, seguitatu da un booster 1 annu dopu a seconda dose;
  • I zitelli da 1 à 5 anni: Dosi unica.

Quandu ùn uttene micca sti vaccini

Questi vaccini sò contraindicati quandu ci sò sintomi di frebba o segni d'infiammazione o per pazienti cù allergie à qualsiasi cumpunenti di a formula.

Inoltre, ùn deve micca esse adupratu da e donne incinte o chì allattanu.

Posti Populari

Sapete cumu identificà u vostru Biotipu per perde u pesu più faciule

Sapete cumu identificà u vostru Biotipu per perde u pesu più faciule

Tutti, à un certu puntu di a o vita, anu rimarcatu chì ci ò per one chì ò facilmente capaci di perde pe u, di guadagnà ma a mu culare è d'altri chì tendenu ...
Scuprite chì trattamenti ponu curà a leucemia

Scuprite chì trattamenti ponu curà a leucemia

In a maiò parte di i ca i, a cura per a leucemia i ottiene per mezu di u trapianto di midollo o eu, tuttavia, ancu e micca cu ì cumunu, a leucemia pò e e guarita olu cù chimioterap...