Valvuloplastia: chì hè, tippi è cumu si face
Cuntenutu
A valvuloplastia hè a chirurgia effettuata per curregge un difettu in una valvula cardiaca in modo chì a circolazione sanguigna si faci currettamente. Questa chirurgia pò comportà solu a riparazione di a valvula danneggiata o a so sostituzione cù un'altra fatta di metallo, da un animale cum'è un porcu o vacca o da un donatore umanu chì hè mortu.
Inoltre, ci sò sfarenti tippi di valvuloplastia secondu a valvula chì hà un difettu, postu chì ci sò 4 valvule cardiache: a valvula mitrale, a valvula tricuspidale, a valvula pulmonaria è a valvula aortica.
A valvuloplastia pò esse indicata in casu di stenosi di una di e valvole, chì cunsiste in ispessimentu è indurimentu, rendendu difficiule u passaghju di u sangue, in casu di insufficienza di una di e valvole, chì si verifica quandu a valvula ùn si chjude micca cumpletamente, cù u ritornu di un picculu vulume di sangue in daretu o in casu di frebba reumatica, per esempiu.
Tipi di valvuloplastia
A valvuloplastia pò esse classificata secondu a valvula danneggiata, essendu chjamata:
- Valvuloplastia mitrale, In chì u chirurgu ripara o rimpiazza a valvula mitrale, chì hà a funzione di permette à u sangue di passà da l'atriulu sinistro à u ventriculu sinistro, impedendulu di vultà in u pulmone;
- Valvuloplastia aortica, In chì a valvula aortica, chì permette à u sangue di fughje da u ventriculu sinistro fora di u core, hè dannighjata è, dunque, u chirurgu ripara o rimpiazza a valvula cù un'altra;
- Valvuloplastia pulmonaria, In chì u chirurgu ripara o rimpiazza a valvula pulmonaria, chì hà a funzione di permette à u sangue di passà da u ventriculu drittu à u pulmone;
- Valvuloplastia tricuspidale, In chì a valvula tricuspidale, chì permette à u sangue di passà da l'atriulu dirittu à u ventriculu drittu, hè dannighjata è, dunque, u chirurgu hà da riparà o rimpiazzà a valvula cù un'altra.
A causa di u difettu di a valvula, a so gravità è l'età di u paziente determinanu se a valvuloplastia serà riparazione o rimpiazzamentu.
Cume Valvuloplastia hè eseguita
A valvuloplastia hè generalmente fatta sottu anestesia generale è un tagliu nantu à u pettu per u chirurgu per osservà tuttu u core. Sta tecnica cunvinziunale hè aduprata soprattuttu quandu si tratta di rimpiazzamentu, cum'è in u casu di rigurgitazione mitrale severa, per esempiu.
Tuttavia, u chirurgu pò sceglie tecniche menu invasive, cume:
- Valvuloplastia in pallone, chì cunsiste in l'introduzione di un cateteru cù un pallone in punta, di solitu attraversu l'inguina, finu à u core. Dopu chì u cateteru hè in u core, u cuntrastu hè injectatu in modu chì u duttore pò vede a valvula affettata è u pallone hè gonfiatu è sgonfiatu, per apre a valvula chì hè stretta;
- Valvuloplastia percutanea, induve un picculu tubu hè inseritu attraversu u pettu invece di fà un grande tagliu, riducendu u dolore dopu a chirurgia, a durata di u sughjornu è a dimensione di a cicatrice.
Sia a valvuloplastia in pallone sia a valvuloplastia percutanea sò aduprate in casi di riparazione, è ancu per trattà a stenosi aortica, per esempiu.