Varices in u stomacu: ciò chì sò, cause è trattamentu
Cuntenutu
E varici in u stomacu sò vasi sanguigni dilatati è tortuosi chì si formanu nantu à u muru di questu organu, è ponu esse gravi, postu chì diventanu più grandi, sò in periculu di rottura è causanu grave sanguinamenti.
Queste varicesi si ponu formà in u stomacu per via di una resistenza aumentata à u flussu di sangue in a vena portale, una vena impurtante chì drena u sangue da l'organi addominali, chì pò nasce per vari motivi, cume l'epatite cronica, cirrosi di u fegatu, schistosomiasi o una trombosi di vena portale, per esempiu. Capite megliu ciò chì hè è ciò chì pò causà ipertensione portale.
Generalmente, e varici gastriche apparsu dopu o in cungiunzione cù vene varicose in l'esofago, è ancu in u rettu. U trattamentu per queste varicesi hè indicatu sia per prevene sia per piantà u sanguinamentu, è pò esse fattu cù droghe beta-bloccanti o procedure chirurgiche, cume scleroterapia, cianoacrilato o ligatori elastici, per esempiu.
Cumu identificà
E varici gastriche ùn ponu micca causà sintomi, è ponu esse identificati in testi quandu si sospetta ipertensione portale, per esempiu per cirrosi di u fegatu. E varici esofagiali sò i più cumuni, tuttavia, e vene varicose in u stomacu ponu formassi in u 20% di i casi, soprattuttu quandu l'aumentu di pressione in a vena portale diventa più severu.
Inoltre, e varici gastriche sò menu propensi à rompersi paragunate à quelle esofagiche, tuttavia, causanu sanguinamenti più severi è difficili da cuntrullà. Alcuni di i sintomi chì indicanu sanguinamentu da vene varicose sò:
- Sgualeri nerosi cù un odore pessimu;
- Vumite cù sangue;
- Palidez, vertigini è palpitazioni.
Classificazione di tippi
I testi principali per diagnostichi varicesi sò endoscopia digestiva, ultrasound doppler è tomografia. Pò esse in lochi diversi in u stomacu, essendu classificati cum'è:
Classificazione di varices gastric- Sò una continuazione di varici esofagiali, chì si stendenu à pochi centimetri sottu à a transizione esofagogastrica, attraversu a piccula curvatura di u stomacu, u più cumunu essendu;
- Sò ancu una estensione di varices esofagiali, ma versu u fundu gastricu;
- Si tratta di varici gastriche isolate, situate à u fondu di u stomacu;
- Sò ancu varices gastriche isolate, chì ponu apparisce in altrò in u stomacu.
E varice gastriche sò cunsiderate chjuche quandu misuranu menu di 3 mm di diametru, medie quandu sò trà 3 è 5 mm o grandi quandu misuranu più di 5 mm di diametru. Più grande hè a dimensione di e varici, più grande hè u risicu di sangu.
Ciò chì provoca varices gastriche
E varicesi in u stomacu sò furmate da una pressione aumentata in a vena portale, è i motivi principali sò:
- Epatite cronica;
- Cirrhosi epatica;
- Schistosomiasi;
- Trombosi di vena portale o splenica;
- Sindrome di Budd-Chiari. Scuprite cumu hè questu sindrome è cumu accade;
- Malformazioni in a vena portale o in a vena cava inferiore.
E varicesi in u stomacu ponu ancu esse causate da una malattia cardiaca chjamata pericardite costrittiva, in cui u tessutu fibrosu si sviluppa intornu à u core, è rende difficile a so funzione. Amparate più nantu à cumu si sviluppa è e cunsequenze di sta malatia.
Cumu hè fattu u trattamentu
Sì e varicesi sò chjuche o se u duttore detecta chì ci hè un risicu bassu di sangu, ùn ci hè bisognu di trattamentu di varices gastriche, solu u so monitoru regulare.
Tuttavia, u duttore pò, in certi casi, raccomandà un trattamentu per prevene i sanguinamenti, soprattuttu se misuranu più di 10 mm di diametru o ci hè un risicu seriu di sanguinamentu, chì pò esse fattu cù droghe beta-bloccanti, chì diminuiscenu a forza sangue flussu, cum'è Propranolol, o l'applicazione di Cyanoacrylate, una spezia di cola chì elimina u vasu.
Quandu e varici gastriche presentanu sanguinamentu, u trattamentu pò include endoscopia per a scleroterapia, iniezione di cianoacrilati o piazzamentu di fasce elastiche, clip o molle, per esempiu.
Oltre à piantà u sanguinamentu, postu chì si tratta di una situazione seria, u duttore deve piglià qualchì precauzione per prutege a vita di u paziente, cume rimpiazzà i fluidi cù u siero in a vena, fà trasfusioni di sangue, se necessariu, o aduprà antibiotici per prevene infezioni addominali ., Cumunu in i pazienti cun cirrosi di u fegatu. Scuprite puru altre cause di sanguinamentu di u stomacu è chì fà.