Cosa hè a ventilazione non invasiva, tippi è à chì serve
Cuntenutu
A ventilazione non invasiva, più cunnisciuta cum'è NIV, consiste in un metudu per aiutà una persona à respirà per mezu di dispositivi chì ùn sò micca introdutti in u sistema respiratoriu, cum'è u casu cù l'intubazione chì richiede ventilazione meccanica, chjamata ancu respirazione. Stu metudu funziona facilitendu l'entrata di ossigenu per e vie aeree per via di una pressione d'aria, chì hè applicata cù l'aiutu di una maschera, chì pò esse facciale o nasale.
Generalmente, u pneumologu raccomanda una ventilazione non invasiva per e persone chì anu una malattia pulmonare ostruttiva cronica, chjamata ancu BPCO, asma, edema pulmonare per prublemi cardiaci è sindrome d'apnea ostruttiva di u sonnu, u tippu più adupratu hè CPAP.
In i casi induve una persona hà difficoltà à respirà, cù livelli di ossigenu in calata in u sangue o ùn respira, a ventilazione non invasiva ùn hè micca indicata, è altre tecniche devenu esse effettuate per assicurà più alimentazione d'ossigenu.
Per chì ghjè
A ventilazione non invasiva serve per migliurà u scambiu di gas, facilitendu a respirazione attraversu una pressione chì esercita nantu à l'apertura di e vie aeree è aiutendu in i muvimenti di inalazione è espirazione. Stu metudu pò esse indicatu da un pneumologu o medicu generale è hè realizatu da un fisioterapeuta o infermiera in e persone chì anu e condizioni seguenti:
- Fallimentu respiratoriu;
- Malatia pulmonaria obstructiva cronica;
- Edema pulmonare causatu da prublemi cardiaci;
- Asma;
- Sindromi di difficultà respiratorii acuta;
- Difficultà di respirazione in e persone immunocomprumesse;
- Pacienti chì ùn pudianu micca esse intubati;
- Traumu toracicu;
- Puntura.
A maiò parte di u tempu, a ventilazione non invasiva hè aduprata in cunjunzione cù u trattamentu di droghe è hà i vantaghji di esse un metudu chì offre menu risicu d'infezzione, ùn richiede micca sedazione è permette à a persona di parlà, manghjà è tossisce durante l'usu di a maschera. . Cum'ellu hè faciule da aduprà, ci sò mudelli purtatili chì ponu esse aduprati in casa, cum'è u casu cù CPAP.
Tipi principali
I dispositivi di ventilazione non invasivi funzionanu cum'è ventilatori chì liberanu aria, aumentendu a pressione in e vie aeree, facilitendu u scambiu di gas è alcuni mudelli ponu esse aduprati in casa. In generale, sti dispositivi richiedenu una regolazione specifica da fisioterapia è a pressione hè applicata secondu a situazione respiratoria di ogni persona.
I tippi di dispositivi aduprati in ventilazione non invasiva anu parechje interfacce, vale à dì, ci sò diverse maschere in modo chì a pressione di u dispositivu sia applicata sopra e vie aeree, cume maschere nasali, facciali, di cascu, chì sò poste direttamente in a bocca. Cusì, i principali tippi di NIV sò:
1. CPAP
CPAP hè u tippu di ventilazione non invasiva chì funziona applicendu una pressione cuntinua durante a respirazione, questu significa chì solu un livellu di pressione hè adupratu, è ùn hè micca pussibule d'aghjustà u numeru di volte chì a persona respira.
Stu dispositivu pò esse adupratu da e persone chì anu u cuntrollu di a so respirazione è hè contraindicatu per e persone chì anu cambiamenti neurologichi o prublemi di respirazione chì rendenu difficile u cuntrollu di a respirazione. CPAP hè ampiamente adupratu per e persone cù apnea di u sonnu, perchè permette à e vie aeree di restà aperte in ogni momentu, mantenendu u passaghju di l'ossigenu costantemente durante u periodu chì a persona dorme. Amparate più nantu à cumu aduprà è cura CPAP.
2. BiPAP
BiPAP, chjamatu dinò Bilevel o Pressione Pusitiva Bifasica, favurisce a respirazione attraversu l'applicazione di pressione positiva in dui livelli, vale à dì, aiuta a persona durante a fase d'ispirazione è di scadenza, è a frequenza respiratoria pò esse cuntrullata da una definizione pre di u fisioterapeuta .
Inoltre, a pressione hè scatenata da u sforzu di respirazione di a persona è dopu, cù l'aiutu di BiPAP, hè pussibule di mantene i muvimenti di respirazione in continuu, ùn permettendu micca à a persona di andà senza respirà, essendu assai indicata per i casi di fallimentu respiratoriu.
3. PAV è VAPS
U VAP, cunnisciutu cum'è Ventilazione Pruvisiunale Assistita, hè u tippu di dispositivu u più adupratu in ospedali in ICU è funziona adattendu si à i bisogni respiratori di a persona, cusì u flussu di l'aria, a frequenza respiratoria è a pressione chì esercite nantu à e vie aeree cambia secondu u sforzu di a persona per respira.
U VAPS, chì hè chjamatu Pressione di Supportu cù Volume Garantitu, hè u tippu di ventilatore adupratu ancu in ospedali, chì funziona da a regolazione di pressione da un duttore o da fisioterapia, secondu e necessità di a persona. Ancu se pò esse adupratu in ventilazione non invasiva, stu dispusitivu hè più adupratu per cuntrullà a respirazione di e persone in ventilazione invasiva, vale à dì intubata.
4. Cascu
Stu dispositivu hè indicatu per e persone chì anu una Malattia Pulmonare Ostruttiva Cronica, chì sò entrati in a Unità di Cura Intensiva, oltre à esse a prima opzione per e persone in cui a via d'accessu hè difficiule, per via di un traumu in u visu, o per quelli chì ùn sò micca invasivi. a ventilazione hè prevista per un longu periodu.
A differenza di l'altri tippi di ventilazione non invasiva hè u vantaghju di furnisce ossigenu à a persona più rapidamente, evitendu effetti avversi è pudendu furnisce cibu à a persona.
Quandu ùn hè micca indicatu
A ventilazione non invasiva hè contraindicata in i casi induve a persona hà cundizioni cume l'arrestu cardiorespiratoriu, a perdita di a cuscenza, dopu a chirurgia à u visu, traumatisimi è brusgiature à u visu, ostruzione di e vie aeree.
Inoltre, si deve piglià attenzione à aduprà stu metudu in e donne incinte, è in e persone chì sò sottumessi à l'alimentazione di tubi, cù obesità morbosa, ansietà, agitazione è claustrofobia, chì hè quandu una persona hà a sensazione di esse intrappulata è l'incapacità di stà in casa . Scopri di più nantu à cumu si tratta a claustrofobia.