Perchè e Mezze Maratone sò a Migliore Distanza mai
Cuntenutu
Andate versu ogni pista è vedrete subitu chì a corsa hè un sport individualizatu. Ognunu hà una andatura diversa, u pede, è a scelta di scarpi. Micca dui corridori sò listessi, è mancu i so scopi di corsa. Qualchidunu volenu curriri 5K, altri volenu assaltà una maratona in ogni cuntinente. Ma ci sò prove chì tutti quelli assai, assai, assai e corse lunghe ùn quadruplicanu micca i benefici di e vostre corse più brevi. "Ùn ci vole micca più di cinque o 10 minuti d'eserciziu per ottene tutti i benefici aerobichi è di gestione di u pesu è una sensazione di piacevule per rinfurzà u vostru umore", dice Heather Milton, fisiologu di l'eserciziu anzianu in u NYU Langone Medical Center. Dunque nò, quellu slogan di sei ore ùn hè micca sei volte megliu per voi chè e ripetizioni brevi è veloci di migliu.
In più, a furmazione di a maratona vene cun u so propiu host di periculi. Vale à dì, squeezes a vostra vita suciale più duru chè un Gu usatu-up à u latu di u corsu. Quandu combinate i primi venneri sera cù e sveglie à u sàbatu, ciò ùn lascia tantu tempu per cene lunghe è pigriose è bichjeri di vinu senza fine. A mezza maratona vi lascia campà (relativamente) di modu normale, è manghjanu assai menu tempu durante a vostra ghjurnata. Durante i mo primi ghjorni di mezu allenamentu, mi ricordu sempre di avè cacciatu u manghjà cinese à mezzanotte, dopu vultà mi è girà a mane dopu cum'è s'ellu ùn fussi nunda. A furmazione di maratona si sente più grande di a vita perchè hè in realtà. U vostru cervellu libera u spaziu nantu à una scaffale è u marca ANSIETÀ DI MARATONA. Hè quì chì lanciate u vostru timore nantu à i tempi, i vistimenti, u clima, è duvete cacà in mezu à a corsa. (Ié! Perchè Corsa vi face cacà?) Dopu à quattru mesi di furmazione, quellu scaffale diventa assai pesante.
Un altru benefiziu di correre mezu maratoni è distanze più corte hè quellu uttene à cuntinuà à corre. I maratoni sò generalmente cunsigliati per piglià a facilità per 26 ghjorni (un ghjornu per ogni milla) dopu a grande corsa! (Leghjite nantu à ciò chì a furmazione per una corsa longa veramente faci à i vostri gammi.) I maratoni di media, invece, ponu ritruvà in i so rutini nurmali quasi immediatamenti finu à ch'elli si sentenu bè. Milton dice chì sta ricuperazione rapida hè duvuta à menu batte nantu à e vostre articuli per via di a distanza più corta. Una furmazione curretta aiuta, ancu, benintesa.
Quandu mi fussi furmatu per a mo prima mità, ùn sapia micca finu à curriri, ciò chì manghjava, o ancu chì prubabilmente ùn duverebbe micca curriri di notte cù tuttu neru. Ma una benedizione inaspettata hè chì ùn aghju avutu alcuna idea di quantu ùn sapia micca. Tuttu ciò chì sapia era chì ogni chilometru era sempre cum'è una vittoria.
Milton sustene questu, dicendu chì hè assai più faciule d'andà in una furmazione adatta per una metà invece di una maratona completa. "Per parechji maratoneti, qualcosa vene per una settimana o si sdrughjenu o ùn ponu micca entra in quelle corse veramente lunghe, è ùn si sentenu micca abbastanza preparati", dice. "[Una maratona] ùn pò finisce per esse una sperienza cusì piacevule, sopratuttu se state luttendu per l'ultimi quattru o cinque chilometri ... E corse di 13 chilometri sò sicuramente un pocu più ragiunevuli".
È forse questu hè u picculu secretu bruttu di una mezza maratona: Hè solu fattibile. A cuntrariu di una maratona sana, ùn avete micca bisognu di impegnà quattru mesi di a vostra vita à a furmazione. Pudete sempre beie è socializà è pensà à altre cose. Dopu à a corsa, u vostru corpu battutu rimbalza assai più rapidamente. È hè a cosa: u vostru corpu vi sorprenderà. Dopu a vostra prima meza maratona, vi fighjate in una luce completamente nova.
A mo prima mezza maratona hè stata in u 2012, ciò chì hè avà a mezza maratona di e donne SHAPE (vi pudete arregistrà quì!). U mo tempu era 2:10:12, ma cunnoscu solu queste cose per via di i registri in linea. Quandu aghju provatu à riflette à a mo prima parte, onestamente ùn pudia micca ricurdassi di cumu mi sentia. Avia a paura? Annuitu? Writhing in pain?
Bona cosa chì Gmail tene tutte e prove pruviste. Dopu qualchì ricerca, aghju trovu un email à un amicu corridore dui mesi prima di u ghjornu di a corsa: "Mi sò scrittu per a mo prima metà - hè d'aprile! È avà vengu à voi, l'espertu, dumandendu cunsiglii ... chì devu fà per furmà ??" Altri email à l'amichi includenu sti gemme: "Quantu chilometri devu fà finu?" è "Ùn aghju mai pensatu ancu chì u tissutu possi frasturnà?" (Puderaghju più tardi amparà à què u modu difficiule.) Nisunu era cusì rivelatore cum'è questu email à u mo amicu Adam, trè settimane prima di a corsa: "Sò preoccupatu per a mezza maratona, è se morgu" Nisuna punctuazione, senza maiuscule. Aghju avutu veramente paura. E quattru anni dopu? Ùn pudia ricurdà una seconda di questu. Perchè?
Aghju cuminciatu à capì avà perchè i mo ricordi sò sfocati. U più grande di piglià a vostra prima meza maratona ùn hè micca a sensazione chì vene cù attraversà a linea di finitura. Hè a sensazione chì vi lava u ghjornu dopu è in e settimane è mesi chì seguitanu, ciò chì spiega a mo voce di ghjurnale solu duie settimane dopu a prima metà: "Mi ricorderaghju oghje cum'è u ghjornu chì aghju vintu a lotteria, aghju battu u sistema è aghju trovu fora Seraghju in corsu a Maratona di New York u 4 di nuvembre ". Senza quella prima metà, ùn aghju mai avutu a fiducia di pruvà una piena.
A bellezza di a mezza maratona hè ciò chì si trova in l'uppurtunità chì seguitanu. Gestite a vostra prima metà è ùn si pò nigà chì site un "veru" corridore. Eseguite a vostra prima mezza maratona è pensate: "Puderaghju prubabilmente fà questu novu", è allora probabilmente fate. Eseguite u vostru primu è pensate: "Ùn puderaghju micca curriri un pienu", ma dopu uni pochi di mesi dopu site smack in u mità di un ciculu di furmazione seriu chì sorprenderia u vostru sè dubbitu prima. (Tuttavia, hè perfettamente accettabile di ùn fà mai un maratonistu cumpletu. Un mezu maratonistu veteranu spiega perchè ùn hè micca solu per ella.)
Ci sò e tappe chì vi ricordate per sempre - quelle chì puderete esse incise nantu à una medaglia o tatuate nantu à a vostra pelle. E dopu ci sò e sperienze lasciate daretu, quelle chì si sentianu monumentali à l'epica ma chì svaniscenu finu à ch'elli ùn sianu più distinguibili da qualsiasi altra razza. L'avete dimenticati perchè avete allungatu i vostri limiti tantu più luntanu da tandu chì ùn vi puderete micca ricurdà di un tempu quandu qualcosa si sintia cusì insuperabile. Avà, sì u corridore chì passa davanti à u vostru stessu precedente, i braccia oscillanti, u pettu sbattutu, una nova linea di finitura in qualchì locu in vista.