Perchè aghju avutu u Test d'Alzheimer
Cuntenutu
I scienziati sò assai vicini à creà un test di sangue chì puderà rilevà a malattia di Alzheimer una decina d'anni prima di u diagnosticu, secondu un rapportu in The FASEB Journal. Ma cù pochi trattamenti preventivi dispunibili, vulete sapè? Eccu perchè una donna hà dettu di sì.
A mo mamma hè morta da a malatia d'Alzheimer in u 2011, quandu era solu un paiu di settimane timida di 87. Una volta m'avia dettu ch'ella avia una zia chì era ancu morta d'Alzheimer, è mentre ùn possu micca dì sicuru se hè vera (ùn aghju mai scontru sta zia, è tandu, un diagnosi chjaru era più difficiuli di ottene chè oghje), sapendu chì aghju avutu sta storia di famiglia chì m'hà motivatu per avè più infurmazione. (L'Alzheimer hè una parte normale di l'anzianu?)
Aghju adupratu 23andme [un serviziu di screening geneticu salivariu in casa chì hè statu dipoi pruibitu da a FDA in attesa di più testi], chì valuta, frà altru, u risicu di Alzheimer. Quandu sò andatu à verificà i mo risultati in ligna, u situ m'hà dumandatu: "Site sicuru chì vulete andà à sta pagina?" Quandu aghju cliccatu iè hà dettu, cum'è "Sì assolutamente pusitivu?" Allora ci era parechje chances diffirenti per decide: "Forse ùn vogliu micca sapè questu". Aghju continuatu à cliccà iè; Eru nervosu, ma sapia chì vulia cunnosce u mo risicu.
23andme m'hà dettu chì aghju una probabilità di 15 per centu d'avè l'Alzheimer cumparatu cù u risicu mediu di a persona, chì hè 7 per centu. Dunque a mo comprensione hè chì u mo risicu hè circa duie volte più altu. Aghju pruvatu à piglià questu solu cum'è infurmazione-nunda di più.
Sò andatu in ellu sapendu chì ci saria una probabilità abbastanza bona chì i mo fatturi di risichi seranu più altu di a media, cusì era un pocu preparatu mentalmente. Ùn sò micca stata sorpresa, è ùn aghju micca cascatu. Onestamente, eru soprattuttu alleviatu chì ùn hà micca dettu chì u mo risicu era 70 per centu.
Dopu avè scupertu u mo risicu da 23andme, aghju parlatu cù u mo internist nantu à i mo risultati. Mi hà datu una infurmazione veramente significativa: solu perchè avete un risicu geneticu, ùn hè micca datu chì avete a malatia. Ùn hè micca cum'è [a malattia genetica neurodegenerativa] di Huntington, induve sì avete u genu è vive finu à 40 anni, site 99 per centu sicuru d'avè lu. Cù Alzheimer, ùn sapemu solu. (Assicuratevi di leghje cumu un Novu Studiu Revoluzionariu mette in luce u Cervellu Misteriosu.)
Ùn aghju fattu nunda nant'à i mo risultati, in termini di cambiamenti di stile di vita. Per esse onesto, ùn sò micca cuscente chì ci hè ancu assai chì pudemu fà. A mo mamma caminava assai, era assai attiva, era ingaghjata suciale - tutte queste cose chì l'esperti dicenu chì sò cusì boni per u vostru cervellu - è hà avutu l'Alzheimer in ogni modu.
A mo mamma hè diventata menu funzionale in qualchì parte di l'età di 83 anni. Ma questu significa chì hà avutu più di 80 anni veramente meravigliosi. Avia statu sovrappesu, menu impegnata socialmente, o avessi manghjatu una dieta più povera, forse quellu gene averia messu in ballu à l'età di 70 anni, chì sà? Dunque à questu stadiu, a raccomandazione generale hè di fà u megliu chì pudete per evità a pussibilità di sviluppà a malattia. L'eccezzioni, naturalmente, sò quelli chì sò in risicu per a malattia di Alzheimer à principiu iniziu. [Questa variazione, chì colpisce e persone più ghjovani di 65 anni, hà un ligame geneticu definitu.]
Capiscu e persone chì dicenu chì preferiscenu micca sapè. Ma avia duie cose in mente: vulia sapè chì altru puderia esse prisente in l'ascendenza di i mo parenti in più di l'Alzheimer, postu chì ùn aghju micca assai infurmazioni nantu à a storia medica di i mo babboni. E 5 o 10 anni da quì, se sapemu di più nantu à quale genu per circà o quali marcatori per circà, aghju un paragone. Aghju una basa. (Scopri i migliori Alimenti per Prevenzione di l'Alzheimer.)
Sò chì questi risultati sò solu un fattore di u mo prufilu di risicu. Ùn insistiu micca nantu à i mo risultati, perchè sò chì e teste genetiche sò solu un pezzu di una stampa più grande. Facciu a mo parte-stà attivu, impegnendu suciali, manghjendu decentemente-è u restu hè fora di e mo mani.
Ma sò sempre felice chì ùn hà micca dettu 70 per centu.
Dopu à a morte di a mamma, Elaine hà scrittu un libru annantu à l'esperienza di a mamma cù a malattia è a so sperienza cum'è custode. Aiutate Elaine à aiutà l'altri per cumprà; una parte di i rivenuti vanu à a ricerca di Alzheimer.