Primu aiutu à l'usu di a droga
L'usu di droghe hè l'abusu o l'overuse di qualsiasi medicina o droga, cumpresu l'alcol. Questu articulu discute i primi aiuti per a sovradosa di droghe è u ritruvamentu.
Parechje droghe di strada ùn anu micca benefici di trattamentu. Ogni usu di ste droghe hè una forma di abusu di droghe.
I medicini chì sò usati per trattà un prublema di salute ponu esse abusati, sia accidentalmente sia intenzionalmente. Questu accade quandu a ghjente piglia più di a dose normale.L'abusu pò ancu accade se a medicina hè presa apposta cù l'alcol o altre droghe.
L'interazzioni medicinali ponu ancu purtà à effetti collaterali. Dunque, hè impurtante di fà sapè à u vostru duttore sanitariu tutte e droghe chì pigliate. Ciò include vitamine è altri medicinali chì avete acquistatu senza prescription.
Parechje droghe sò dipendenti. A volte, a dipendenza hè graduale. È alcune droghe (cume a cocaina) ponu causà dipendenza dopu solu poche dosi. A dipendenza significa chì una persona hà una forte voglia di aduprà a sostanza è ùn pò piantà, ancu s'ella vole.
Qualchissia chì hè diventatu dipendente da una droga avrà di solitu sintomi di ritruvamentu quandu a droga hè improvvisamente fermata. U trattamentu pò aiutà à prevene o diminuisce i sintomi di astinenza.
Una dosa di droga chì hè abbastanza grande da causà danni à u corpu (tossica) hè chjamata sovradosa. Questa pò accade di colpu, quandu una grande quantità di a droga hè presa à tempu. Pò dinò accade gradualmente quandu una droga si accumula in u corpu per un periodu più longu. L'attenzione medica rapida pò salvà a vita di quellu chì hà una sovradosa.
Un overdose di narcotici pò causà sonnolenza, respirazione rallentata, è ancu inconscienza.
Uperi (stimulanti) producenu eccitazione, aumentu di a frequenza cardiaca, è respirazione rapida. I discendenti (depressivi) facenu ghjustu u cuntrariu.
I farmaci chì alteranu a mente sò chjamati allucinogeni. Includenu LSD, PCP (polvere d'angelo), è altre droghe di strada. L'usu di tali droghe pò causà paranoia, allucinazioni, cumpurtamentu aggressivu o estrema ritirata suciale.
E droghe di cannabis cume a marijuana ponu causà rilassamentu, indebolimentu di e capacità motorie è aumentu di l'appetitu.
Quandu i medicinali prescritti sò presi in quantità più alti di u normale, ponu accade effetti collaterali gravi.
I sintomi di overdose di droghe varienu assai, secondu a droga specifica aduprata, ma ponu include:
- Dimensione anormale di pupilla o pupille chì ùn cambianu micca a taglia quandu a luce hè lampata in elli
- Agitazione
- Cunvulsioni, tremori
- Comportamentu delirante o paranoicu, allucinazioni
- Difficultà à respirà
- Somnolenza, coma
- Nausea è vomitu
- Andatura scaglionante o instabile (atassia)
- Sudazione o pelle assai calda, secca, vesciche, eruzione cutanea
- Cumportamentu viulente o aggressivu
- Morte
I sintomi di astinenza di a droga varieghjanu ancu assai, secondu a droga specifica aduprata, ma ponu include:
- Crampi addominali
- Agitazione, inquietudine
- Sudore fretu
- Inganni, allucinazioni
- Depressione
- Nausea, vomitu, diarrea
- Crisi
- Morte
1. Verificate e vie aeree, a respirazione è u pulse di a persona. Se necessariu, cuminciate a CPR. Sì scunsapevoli ma respirendu, mette cù cura a persona in a pusizione di ricuperazione trascinendu a persona versu voi versu u so latu sinistro. Piegate a perna superiore per chì l'anca è u ghjinochju sò in anguli retti. Inclinate delicatamente a testa indietro per tene aperte e vie aeree. Se a persona hè cusciente, allentate i vestiti è mantene a persona calda, è furnite rassicuranza. Pruvate à mantene a persona calma. Se suspettate una sobredose, pruvate à impedisce à a persona di piglià più droghe. Chjamate subitu l'assistenza medica.
2. Trattate a persona per i segni di scossa. I segni includenu debolezza, labbra blu è unghie, pelle chjesa, palidez, è diminuzione di a vigilenza.
3. Se a persona hà attacchi, dà u primu aiutu per e crisi.
4. Mantene a vigilanza di i segni vitali di a persona (pulse, ritmu di respirazione, pressione sanguigna, se hè pussibule) finu à chì vene l'aiutu medicale d'urgenza.
5. Sè pussibule, pruvate à determinà chì droga (i) sò stati presi, quantu è quandu. Salvate qualsiasi buttiglia di pillola o altri cuntenituri di droga. Dà queste informazioni à u persunale di emergenza.
Cose chì ùn duvete micca fà quandu tendite à qualchissia chì hà sovradosatu:
- Ùn mette micca a vostra propria sicurezza in periculu. Alcune droghe ponu causà un comportamentu violentu è imprevedibile. Chjama per aiutu medicu.
- Ùn pruvate micca di ragiunà cun qualchissia chì hè in droghe. Ùn aspettate micca chì si comportinu ragiunevolmente.
- Ùn offre micca e vostre opinioni quandu danu aiutu. Ùn avete bisognu di sapè perchè e droghe sò state prese per dà un primu aiutu efficace.
L'emergenza di droga ùn hè micca sempre faciule da identificà. Se pensate chì qualchissia hà fattu un overdosed, o se pensate chì qualchissia abbia un ritruvamentu, date u primu aiutu è cercate aiutu medicu.
Pruvate à scopre chì droga a persona hà pigliatu. Sè hè pussibule, raccoglie tutti i contenitori di droghe è tutti i campioni di droghe rimanenti o u vomitu di a persona è purtateli à l'uspidale.
Se voi o qualchissia chì site cun avete overdosed, chjamate u numeru di emergenza locale (cum'è 911), o u centru di cuntrollu di velenu, chì si pò ghjunghje direttamente chjamendu a linea diretta naziunale di Assistenza Poison gratuita (1-800-222-1222 ) da ogni locu in i Stati Uniti.
Questu hè un serviziu gratuitu è cunfidenziale. Tutti i centri lucali di cuntrollu di velenu in i Stati Uniti utilizanu stu numeru naziunale. Duvete chjamà se avete qualchì domanda nantu à l'avvelenamentu o a prevenzione di velenu. Ùn hà bisognu di esse una emergenza. Pudete chjamà per qualsiasi ragione, 24 ore à u ghjornu, 7 ghjorni à a settimana.
À l'uspidale, u fornitore hà da fà una storia è un esame fisicu. Prove è prucedure saranu fatte cum'è necessariu.
Queste ponu include:
- Carbone attivatu è lassativi per aiutà à caccià e droghe inghjuttite da u corpu (à volte date à traversu un tubu postu per a bocca in u stomacu)
- Supportu per e vie respiratorie è respiratorie, cumpresu l'ossigenu, una maschera facciale, un tubu per a bocca in a trachea, è una macchina respiratoria (ventilatore)
- Prove di sangue è urina
- CT scan di a testa, u collu è di altre zone
- Radiografia di pettu
- ECG (elettrocardiograma, o traccia di u core)
- Fluidi intravenosi (fluidi attraversu una vena)
- Medici per riversà l'effetti di e droghe
- Valutazione è assistenza di salute mentale è di travagliu suciale
In casi gravi, a persona pò avè bisognu à esse ammessa à l'uspidale per trattamentu ulteriore.
U risultatu dipende da parechje cose, cumprese:
- U tippu è a quantità di droghe
- Induve e droghe sò entrate in u corpu, cume per a bocca, u nasu, o per iniezione (intravenosa o di pelle)
- Sia chì a persona hà altri prublemi di salute
Parechje risorse sò dispunibuli per trattà l'usu di sostanze. Dumandate à un fornitore nantu à e risorse locali.
Overdose da droghe; Primi aiuti per l'abusu di droghe
Bernard SA, Jennings PA. Medicina d'urgenza pre-ospedale. In: Cameron P, Little M, Mitra B, Deasy C, eds. Manuale di Medicina di Emergenza per Adulti. 5a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: cap 29.1.
Iwanicki JL. Alucinogeni. In: Walls RM, Hockberger RS, Gausche-Hill M, eds. Medicina di Emergenza di Rosen: Cuncetti è Pratica Clinica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 150.
Minns AB, Clark RF. Abusu di sustanze. In: Walls RM, Hockberger RS, Gausche-Hill M, eds. Medicina di Emergenza di Rosen: Cuncetti è Pratica Clinica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 140.
Weiss RD. Droghe di abusu. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 26a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 31.