Cardiomiopatia peripartum
A cardiomiopatia peripartum hè un disordine raru in u quale u core di una donna incinta si indebulisce è allarga. Si sviluppa durante l'ultimu mese di gravidanza, o in 5 mesi dopu a nascita di u zitellu.
A cardiomiopatia si faci quandu ci hè danni à u core. Di conseguenza, u musculu di u core diventa debule è ùn pompa micca bè. Questu affetta i pulmoni, u fegatu è altri sistemi di u corpu.
A cardiomiopatia peripartum hè una forma di cardiomiopatia dilatata in a quale ùn si pò truvà nisuna altra causa di indebulimentu di u core.
Pò esse accadutu in donne chì ponu avè figlioli di ogni età, ma hè più cumunu dopu à 30 anni.
I fattori di risicu per a situazione includenu:
- Obesità
- Storia persunale di disordini cardiaci cum'è miocardite
- Usu di certi medicinali
- Fumendu
- Alcolisimu
- Gravidenze multiple
- Vichjàia
- Preecclampsia
- Discendenza afroamericana
- Poveru nutrimentu
I sintomi ponu include:
- Stanchezza
- Sensazione di corse di u core o saltendu i battiti (palpitazioni)
- Aumentata urinazione notturna (nocturia)
- Mancanza di fiatu cù attività è quandu si stende pianu
- Gonfiore di e caviglie
Durante un esame fisicu, u fornitore di assistenza sanitaria cercherà segni di fluidu in i pulmoni toccendu è toccendu cù e dita. Un stetoscopiu serà adupratu per ascoltà crepiti pulmonari, una frequenza cardiaca rapida, o soni anormali di u core.
U fegatu pò esse ingrandatu è e vene di u collu ponu esse gonfie. A pressione sanguigna pò esse bassa o pò calà quandu si stà in piedi.
L'ingrandimentu di u core, a congestione di i pulmoni o di e vene in i pulmoni, diminuzione di a pruduzione cardiaca, diminuzione di u muvimentu o di u funziunamentu di u core, o insuffisenza cardiaca pò presentà nantu à:
- Radiografia di pettu
- Scan CT CT
- Angiografia coronaria
- Ecocardiogramma
- Scansione cardiaca nucleare
- MRI cardiaca
A biopsia di u core pò aiutà à determinà se a causa sottostante di cardiomiopatia hè una infezione di musculu cardiacu (miocardite). Tuttavia, sta prucedura ùn hè micca fatta assai spessu.
Una donna pò avè bisognu di stà in l'uspidale finu à chì i sintomi aguti diminuinu.
Perchè hè assai spessu pussibule di ristabilisce a funzione cardiaca, è e donne chì anu sta cundizione sò spessu giovani è altrimenti sane, a cura hè spessu aggressiva.
Quandu si verificanu sintomi severi, questu pò includere passi estremi cum'è:
- Usu di una pompa cardiaca assistiva (palloncinu aorticu di contrapulsazione, dispositivu di assistenza ventriculare sinistra)
- Terapia immunosoppressiva (cume i medicinali aduprati per trattà u cancheru o prevene u rigettu di un organu trapiantatu)
- Trasplante di cori se persiste una insufficienza cardiaca congestiva grave
Per a maiò parte di e donne, tuttavia, u trattamentu si concentra principalmente nantu à allevà i sintomi. Alcuni sintomi si ne vanu da per elli senza trattamentu.
I medicini chì sò spessu usati includenu:
- Digitalis per rinfurzà a capacità di pumping di u core
- Diuretici ("pillole d'acqua") per eliminà u fluidu in eccessu
- Beta-bloccanti à bassa dosi
- Altri medicini per a pressione sanguigna
Una dieta bassa in sale pò esse raccomandata. U fluidu pò esse limitatu in certi casi. L'attività, cumprese l'infermiera di u zitellu, ponu esse limitate quandu si sviluppanu i sintomi.
U pesu cutidianu pò esse cunsigliatu. Un guadagnu di pesu di 3 à 4 libbre (1,5 à 2 chilogrammi) o più in 1 o 2 ghjorni pò esse un segnu di accumulazione di fluidu.
E donne chì fumanu è beie alcolu seranu avvisate di piantà, postu chì queste abitudini ponu aggravà i sintomi.
Ci hè parechji risultati possibili in cardiomiopatia peripartum. Alcune donne restanu stabili per lunghi periodi, mentre chì altre peghju lentamente.
Altri si aggravanu assai prestu è ponu esse candidati à un trapianto di core. Circa u 4% di e persone averanu bisognu di trasplante di core è 9% pò more di colpu o more per complicazioni di a procedura.
A prospettiva hè bona quandu u core di una donna torna à a normalità dopu a nascita di u zitellu. Se u core ferma anormale, e gravidanze future ponu resultà in fallimentu cardiacu. Ùn si sà cumu prevede quale si recupererà è chì svilupperà una grave insufficienza cardiaca. Finu à circa una metà di e donne si recupererà cumpletamente.
E donne chì sviluppanu cardiomiopatia peripartum sò in altu risicu di sviluppà u listessu prublema cù e gravidanze future. U ritmu di ricurrenza hè di circa 30%. Dunque, e donne chì anu avutu sta cundizione anu da discute i metudi di cuntrollu di nascita cù u so fornitore.
E cumplicazioni includenu:
- Aritmie cardiache (ponu esse mortali)
- Fallimentu cardiacu congestivu
- Formazione di coaguli in u core chì pò embulizà (viaghjà in altre parte di u corpu)
Chjamate u vostru duttore se site attualmente incinta o avete recentemente partutu un criaturu è pensate chì pudete avè segni di cardiomiopatia.
Uttenite subitu assistenza medica se sviluppate dolore in u pettu, palpitazioni, debilitate, o altri sintomi novi o inspiegabili.
Mangiate una dieta ben equilibrata è fate un eserciziu regulare per aiutà à mantene u vostru core forte. Evite e sigarette è l'alcol. U vostru fornitore pò cunsigliallu per evità di rimanere incinta se avete avutu una insufficienza cardiaca durante una gravidanza precedente.
Cardiomiopatia - peripartum; Cardiomiopatia - gravidanza
- Heart - sezione attraversu u mezu
- Cuore - vista frontale
- Cardiomiopatia peripartum
Blanchard DG, Daniels LB. Malatie cardiache. In: Resnik R, Lockwood CJ, Moore TR, Greene MF, Copel JA, Silver RM, eds. Medicina Materna-Fetale di Creasy è Resnik: Principii è Pratica. 8a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 52.
McKenna WJ, Elliott PM. Malatie di u miocardiu è di l'endocardiu. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 26a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 54.
Silversides CK, Warnes CA. Gravidanza è malatie cardiache. In: Zipes DP, Libby P, Bonow RO, Mann DL, Tomaselli GF, Braunwald E, eds. Malattia Cardiaca di Braunwald: Un Manuale di Medicina Cardiovascolare. XI ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 90.