Sanguinamentu di i varices esofagi
![Emorragia varici esofagee - Esophageal variceal bleeding - White Nipple](https://i.ytimg.com/vi/LKHCmU1mLY8/hqdefault.jpg)
L'esofago (pipa alimentaria) hè u tubu chì cullega a to gola à u to stomacu. I Varices sò vene allargate chì ponu esse truvate in l'esofago in e persone cun cirrosi di u fegatu. Queste vene ponu rompersi è sanguinà.
A cicatrizazione (cirrosi) di u fegatu hè a causa più cumuna di varici esofagi. Questa cicatrisione riduce u sangue chì scorre in u fegatu. Di conseguenza, più sangue scorre per e vene di l'esofago.
U flussu di sangue in più face chì e vene in u esofago ballonu fora. Un sanguinamentu pesante pò accade se e vene si strappanu.
Ogni tipu di malatie di fegatu à longu andà (cronica) pò causà varici esofagi.
E varices ponu accade ancu in a parte superiore di u stomacu.
E persone cun malatie cronica di fegatu è varices esofagiali ùn ponu avè sintomi.
S'ellu ci hè solu una piccula quantità di sanguinamentu, l'unicu sintimu pò esse strisce scure o nere in e feci.
Se si producenu quantità più grandi di sanguinamentu, i sintomi ponu includere:
- Sgabelli neri, catramati
- Sgabelli sanguinosi
- Stupefacenza
- Palidez
- Sintomi di malatie di fegatu crònicu
- Vumitu di sangue
U vostru duttore di salute farà un esame fisicu chì pò mostrà:
- Sgabellu sanguinante o neru (in un esame rettale)
- Pressione sanguigna bassa
- Frequenza cardiaca rapida
- Segni di malatie epatiche croniche o cirrosi
E prove per truvà a fonte di u sangu è verificà s'ellu ci hè un sanguinamentu attivu includenu:
- EGD o endoscopia superiore, chì implica l'usu di una camera nantu à un tubu flessibile per esaminà l'esofago è u stomacu.
- Inserimentu di un tubu attraversu u nasu in u stomacu (tubu nasogastricu) per circà segni di sangu.
Alcuni fornitori suggerenu EGD per e persone chì sò recentemente diagnosticate di cirrhosi lieve a moderata. Questa prova esamina i varices esofagi è li trattanu prima chì ci sia un sanguinamentu.
L'ubbiettivu di u trattamentu hè di piantà u sanguinamentu acutu u più prestu pussibule. L'emorragia deve esse controllata rapidamente per prevene u shock è a morte.
S'ellu si produce un sanguinamentu massiccia, una persona pò avè bisognu à esse messu nantu à un ventilatore per prutege e so vie aeree è impedisce chì u sangue falessi in i pulmoni.
Per fermà u sanguinamentu, u fornitore pò passà un endoscopiu (tubu cù una piccula luce à a fine) in l'esofago:
- Una medicina di coagulazione pò esse iniettata in i varices.
- Una banda di gomma pò esse posta intornu à e vene sanguinose (chjamate fascia).
Altri trattamenti per piantà u sangu:
- Un medicamentu per stringe i vini sanguini pò esse datu per via di a vena. Esempii includenu octreotide o vasopressina.
- Raramente, un tubu pò esse inseritu per u nasu in u stomacu è gonfiatu cù l'aria. Questu produce pressione contr'à e vene sanguinanti (tamponamentu di palloncini).
Una volta chì u sanguinamentu hè fermatu, altre varici ponu esse trattate cù medicinali è procedure mediche per prevene un sanguinamentu futuru. Questi includenu:
- Droghe chjamate beta-bloccanti, cum'è propranolol è nadolol chì riducenu u risicu di sangu.
- Una banda di gomma pò esse posta intornu à e vene sanguinanti durante una procedura EGD. Inoltre, alcuni medicinali ponu esse iniettati in i varices durante EGD per causarli di coagulassi.
- Shunt portosistèmicu intrahepaticu transjugulare (TIPS). Questa hè una procedura per creà nuove cunnessioni tra dui vini sanguini in u fegatu. Questa pò diminuisce a pressione in e vene è impedisce chì episodi di sanguinamentu accadinu di novu.
In rari casi, a cirurgia d'urgenza pò esse usata per trattà e persone se l'altru trattamentu fiasca. E shunt di Portacaval o chirurgia per riduce a pressione in i varices esofagi sò opzioni di trattamentu, ma queste procedure sò risicate.
E persone cun varice sanguinanti da malatie di u fegatu pò avè bisognu di più trattamentu per a so malatia di u fegatu, cumprendu un trapianto di fegatu.
L'emorragia torna spessu cù o senza trattamentu.
E varice esofagiali sanguinanti sò una complicazione seria di e malatie di u fegatu è anu un risultatu scarsu.
U piazzamentu di un shunt pò purtà à una diminuzione di u fornimentu di sangue à u cervellu. Questu pò purtà à cambiamenti di statu mentale.
I prublemi futuri causati da varici ponu include:
- Restringimentu o rigore di l'esofago per via di cicatrici dopu una procedura
- Ritornu di sanguinamentu dopu u trattamentu
Chjamate u vostru fornitore o andate in una sala d'urgenza se vomite sangue o avete feci tarrate nere.
U trattamentu di e cause di e malatie di u fegatu pò prevene i sanguinamenti. U trasplante di fegatu deve esse cunsideratu per alcune persone.
Cirrosi epatica - varices; Malattia cronica cronica di u fegatu - varices; Malatie di u fegatu di u stadiu finale - varices; Malatia di u fegatu alcolicu - varices
- Cirrosi - alta
Sistema digestivu
Alimentazione di sangue di fegatu
Garcia-Tsao G. Cirrosi è e so sequenze. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 26a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 144.
Savides TJ, Jensen DM. Sanguinamentu gastrointestinale. In: Feldman M, Friedman LS, Brandt LJ, eds. Sleisenger and Fordtran's Gastrointestinal and Liver Disease: Fisiopatologia / Diagnosi / Gestione. 10a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2016: chap 20.