Dispositivi per a perdita di udizione
Se site cù a perdita di l'audizione, sapete chì ci vole un sforzu in più per cumunicà cù l'altri.
Ci hè parechje dispusitivi chì ponu migliurà a vostra capacità di cumunicà. Questu pò aiutà à riduce u stress per voi è quelli intornu à voi. Questi dispositivi ponu migliorà a vostra vita in numerosi modi.
- Pudete evità di diventà isolatu socialmente.
- Pudete stà più indipendente.
- Pudete esse più sicuru induve site.
Un apparechju acusticu hè un picculu dispositivu elettronicu chì si mette in l'arechja o daretu. Amplifica i soni in modu chì siate più capaci di cumunicà è participà à l'attività di tutti i ghjorni. Un apparitu acusticu hà trè parti. I soni sò ricevuti per mezu di un micru chì converte l'onde sonore in segnali elettrichi chì sò inviati à un amplificatore. L'amplificatore aumenta a forza di i signali è li trasmette in l'arechja attraversu un altoparlante.
Ci sò trè stili di apparecchi acustici:
- Daretu à l'arechja (BTE). I cumpunenti elettronichi di l'audizione sò cuntenuti in un casu di plastica dura chì si porta daretu à l'arechja. Hè cunnessu à un muffu di l'arechja chì si mette in l'arechja esterna. U muffa di l'arechja prughjetta u sonu da l'audizione in l'arechja. In u stilu più novu apparecchi acustichi aperti, l'unità daretu à l'arechja ùn usa micca un muffa per l'arechja. Invece hè cunnessu à un tubu strettu chì si inserisce in u canali di l'arechja.
- In-the-ear (ITE). Cù stu tippu di apparecchi acustici, a cassa di plastica dura chì tene l'elettronica si adatta cumpletamente à l'internu di l'arechja esterna. L'audiòfonii ITE ponu aduprà una bobina elettronica chjamata telecoil per riceve u sonu piuttostu cà un microfonu. Questu facilita l'audizione per telefunu.
- Apparecchi acustici di canale. Questi apparecchi acustici sò fatti per adattassi à a dimensione è a forma di l'arechja di a persona. Dispositivi cumpletamente in canale (CIC) sò per u più piattati in u canale arechja.
Un audiologu vi aiuterà à sceglie u dispositivu adattu per i vostri bisogni uditivi è u vostru modu di vita.
Quandu parechji soni sò tutti mischiati inseme in una stanza, hè più difficiule di ripiglià i soni chì vulete sente. A tecnulugia assistiva aiuta e persone cun sordi à capisce ciò chì si dice è cumunicanu più faciule. Questi dispositivi portanu certi soni direttamente à e vostre arechje. Questu pò migliurà a vostra audizione in conversazioni unu-à-unu o in aule o teatri. Parechji dispositivi d'ascoltu travaglianu oramai attraversu un ligame senza filu è ponu cunnesse direttamente à u vostru apparechju acusticu o à un impianto di coclea.
Tipi di dispositivi di ascoltu assistivu includenu:
- Ciclu di audizione. Sta tecnulugia implica un anellu finu di filu chì circonda una stanza. Una surghjente sonora cum'è un micrufonu, sistema d'indirizzu publicu, o TV o telefunu di casa trasmette un sonu amplificatu attraversu u ciclu. L'energia elettromagnetica da u ciclu hè raccolta da un dispositivu chì riceve in u ricevitore di u ciclu uditariu o da una telebobina in un apparechju acusticu.
- Sistemi FM. Sta tecnulugia hè spessu aduprata in aula. Utilizza i segnali radio per invià soni amplificati da un picculu microfonu purtatu da l'instructore, chì hè pigliatu da un ricevitore chì u studiente porta. U sonu pò ancu esse trasmessu à un telecoil in un apparitu acusticu o un impianto cocleare per mezu di un anellu di u collu chì a persona porta.
- Sistemi infrarossi. U sonu hè cunvertitu in signali luminosi chì sò inviati à un ricettore chì l'ascultatore porta. Cum'è cù steli FM, e persone chì anu apparecchi acustici o un impianti cun un telecoil ponu piglià u signale per via di un collu.
- Amplificatori persunali. Queste unità sò custituite da una scatula di circa a dimensione di un telefuninu chì amplifica u sonu è riduce u rumu di fondu per l'ascoltatore. Certi anu microfoni chì ponu esse posti vicinu à a surghjente sonora. U sonu rinfurzatu hè pigliatu da un ricivatore cum'è un auriculare o auriculari.
I dispositivi d'alerta vi aiutanu à fà cunnosce i soni, cum'è u campanile di a porta o un telefuninu chì sona. Puderanu ancu avvistà à e cose chì succedenu vicinu, cum'è un focu, qualchissia chì entre in casa, o l'attività di u to babbu. Quessi dispositivi vi mandanu un segnale chì pudete ricunnosce. U signale pò esse una luce lampante, un cornu, o una vibrazione.
Ci hè parechji strumenti chì ponu aiutà à ascultà è parlà à u telefunu. I dispositivi chjamati amplificatori facenu un sonu più forte. Alcuni telefoni anu amplificatori integrati. Pudete ancu attaccà un amplificatore à u vostru telefunu. Alcuni ponu esse purtati cun voi, cusì li pudete aduprà cù qualsiasi telefunu.
Alcuni amplificatori sò tenuti accantu à l'arechja. Parechji apparecchi acustichi travaglianu cù sti dispositivi ma ponu richiede regolazioni speciali.
Altri dispositivi facenu più faciule l'usu di u vostru auditu cù una linea telefonica digitale. Questu aiuta à prevene qualchì distorsione.
I servizii di relè di telecomunicazione (TRS) permettenu à e persone cun grave perdita di uditu di fà chjamate à i telefoni standard. I telefoni di testu, chjamati TTY o TTD, permettenu a scrittura di missaghji attraversu una linea telefonica piuttostu chè aduprà a voce. Se a persona à l'altra estremità pò sente, u messagiu scrittu hè trasmessu cum'è un messagiu vocale.
Situ di l'Istitutu Naziunale per a Sordità è Altri Disordini di Cumunicazione (NIDCD). Dispositivi di assistenza per e persone cun disordini di udizione, voce, discorsu o lingua. www.nidcd.nih.gov/health/assistive-devices-people-hearing-voice-speech-or-language-disorders. Actualizatu u 6 di marzu di u 2017. Accessu à u 16 di ghjugnu di u 2019.
Situ di l'Istitutu Naziunale per a Sordità è Altri Disordini di Cumunicazione (NIDCD). Apparecchi acustici. www.nidcd.nih.gov/health/hearing-aids. Actualizatu u 6 di marzu di u 2017. Accessu à u 16 di ghjugnu di u 2019.
Stach BA, Ramachandran V. Amplificazione di l'audizione. In: Flint PW, Haughey BH, Lund V, et al, eds. Otorinolaringologia Cummings: Chirurgia di u Capu è di u Collu. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2015: cap. 162.
- Apparecchi acustici