Ipoparatiroidisimu
L'ipoparatiroidismu hè un disordine in u quale e ghiandole paratiroidee in u collu ùn producenu micca abbastanza ormone paratiroideu (PTH).
Ci sò 4 minuscule paratiroidi in u collu, situate vicinu o attaccate à u latu posteriore di a glàndula tiroidea.
E ghiandole paratiroidee aiutanu à cuntrullà l'usu di calciu è a rimozione da u corpu. Facenu questu producendu ormone paratiroideu (PTH). U PTH aiuta à cuntrullà i livelli di calciu, fosforu è vitamina D in u sangue è in l'osse.
L'ipoparatiroidismu si verifica quandu e ghiandole producenu troppu pocu PTH. U nivellu di calciu sanguinariu casca, è u livellu di fosforu cresce.
A causa più cumuna di ipoparatiroidisimu hè a ferita di e glàndule paratiroidei durante a chirurgia di a tiroide o di u collu. Pò esse ancu causatu da una di e seguenti:
- Attaccu autoimmune nantu à i glànduli paratiroidi (cumuni)
- Livellu di magnesiu assai bassu in u sangue (riversibile)
- Trattamentu iodu radioattivu per ipertiroidismu (assai raru)
U sindromu DiGeorge hè una malattia induve l'ipoparatiroidismu si verifica perchè mancanu tutte e glàndule paratiroide à a nascita. Sta malattia include altri prublemi di salute oltre l'ipoparatiroidismu. Hè generalmente diagnosticatu in a zitiddina.
L'ipoparatiroïdismu famigliali si faci cù altre malatie endocrine cum'è l'insufficienza surrenale in una sindrome chjamata sindrome autoimmune poliglandulare di tip I (PGA I).
L'iniziu di a malatia hè assai graduale è i sintomi ponu esse lievi. Parechje persone cun diagnosi di ipoparatiroidisimu anu avutu sintomi da anni prima di esse diagnosticati. I sintomi ponu esse cusì dolci chì u diagnosticu hè fattu dopu un test di sangue di screening chì mostra calciumiu.
I sintomi ponu includere unu di i seguenti:
- Tingling labbra, dita è dita (più cumuni)
- Crampi musculari (più cumuni)
- Spasmi musculari chjamati tetania (ponu influenzà a laringe, causendu difficoltà di respirazione)
- Dolore addominale
- Ritmu cardiacu anormale
- Unghji fragili
- Cataratta
- Dipositi di calciu in certi tessuti
- Diminuta a cuscenza
- Capelli secchi
- Pella secca è squamosa
- Dolore in faccia, gambe è pedi
- Menstruazione dolorosa
- Crisi
- Denti chì ùn crescenu micca à tempu, o mancu
- Smaltamentu di denti indebolitu (in i zitelli)
U fornitore di assistenza sanitaria farà un esame fisicu è dumanderà i sintomi.
E prove chì seranu fatte includenu:
- PTH analisi di sangue
- Analisi di sangue di calciu
- Magnesiu
- Test di urina 24 ore
Altre prove chì ponu esse urdinate includenu:
- ECG per verificà un ritmu cardiacu anormale
- CT scan per verificà i depositi di calciu in u cervellu
L'ubbiettivu di u trattamentu hè di riduce i sintomi è ripristinà l'equilibriu calciu è minerale in u corpu.
U trattamentu implica carbonate di calciu è supplementi di vitamina D. Queste sò generalmente da piglià per a vita. I livelli di sangue sò misurati regolarmente per assicurassi chì a dosa sia curretta. Hè cunsigliatu una dieta ricca di calciu è pocu fosforosa.
Iniezioni di PTH ponu esse raccomandate per alcune persone. U vostru duttore pò dì se sta medicina hè adatta per voi.
E persone chì anu attacchi periculosi per a vita di bassi livelli di calciu o di cuntrazzioni musculari prolungate anu datu calciu per via di una vena (IV). E precauzioni sò prese per prevene crisi o spasmi di laringe. U core hè monitoratu per ritmi anormali finu à chì a persona sia stabile. Quandu l'attacu chì mette in periculu a vita hè statu cuntrullatu, u trattamentu cuntinueghja cù a medicina presa per bocca.
U risultatu hè prubabile d'esse bonu se u diagnosticu hè fattu prestu. Ma i cambiamenti in i denti, a cataratta è e calcificazioni cerebrali ùn ponu micca esse invertite in i zitelli chì anu ipoparatiroidisimu non diagnosticatu durante u sviluppu.
L'ipoparatiroïdismu in i zitelli pò purtà à una poca crescita, denti anormali è lentu sviluppu mentale.
Troppu trattamentu cù vitamina D è calciu pò causà altu calciu in sangue (ipercalcemia) o altu urinu di calciu (ipercalciuria). U trattamentu in eccessu pò qualchì volta interferisce cù a funzione renale, o ancu causà fallimentu renale.
L'ipoparatiroidismu aumenta u risicu di:
- A malatia di Addison (solu se a causa hè autoimmune)
- Cataratta
- Malatia Parkinson
- Anemia perniciosa (solu se a causa hè autoimmune)
Chjamate u vostru fornitore se sviluppate sintomi di ipoparatiroidismu.
E crisi o prublemi respiratorii sò una emergenza. Chjamate 911 o u numeru di emergenza lucale subitu.
Ipocalcemia paratiroidiana
- Glàndule endocrine
- Ghiandole paratiroidee
Clarke BL, Brown EM, Collins MT, et al. Epidemiologia è diagnosi di ipoparatiroidismu. J Clin Endocrinol Metab. 2016; 101 (6): 2284-2299. PMID: 26943720 pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26943720/.
Reid LM, Kamani D, Randolph GW. Gestione di i disordini paratiroidi. In: Flint PW, Francis HW, Haughey BH, et al, eds. Cummings Otorinolaringologicu: Chirurgia di u capu è di u collu. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2021: cap. 123.
Thakker RV. E ghiandole paratiroidee, ipercalcemia è ipocalcemia. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 26a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 232.