Scuprite se pudete avè diverticulosi esofagea
Cuntenutu
- Cume hè diagnosticata a diverticulosi esofagea
- Cume hè trattata a diverticulosi esofagea
- Vede esempi di ciò chì pudete manghjà per evità di disturbà a vostra deglutizione: Cosa da manghjà quandu ùn possu micca mastucà.
A diverticulosi esofagea si compone di l'apparizione di un picculu saccu, cunnisciutu cum'è diverticulum, in a parte di u trattu digestivu trà a bocca è u stomacu, causendu sintomi cum'è:
- Difficultà à ingujata;
- Sensazione di cibu attaccatu in a gola;
- Tosse persistente;
- Mal di gola;
- Perda di pesu senza causa apparente;
- Mal ciatu.
Di solitu, l'apparizione di stu tipu di sintomi hè più frequente dopu à l'età di 30 anni, è hè cumunu per cumparisce un sintomu isolatu, cum'è una tosse, chì s'aggrava cù u tempu o hè accumpagnata da altri sintomi.
A diverticulosi esofagea ùn hè micca un prublema seriu, tuttavia, u diverticulum pò aumentà cù u tempu è questu pò causà ostruzione di a gola, causendu dolore quandu si ingolle, incapacità di fà manghjà per ghjunghje à u stomacu è ancu pneumonia ricorrente, per esempiu.
Cume hè diagnosticata a diverticulosi esofagea
U diagnosticu di diverticulosi esofagea hè generalmente fattu da un gastroenterologu dopu a realizazione di qualchi test di diagnosticu cum'è:
- Endoscopia: un picculu tubu flessibile hè inseritu cù una camera à a punta attraversu a bocca finu à u stomacu, permettendu di osservà s'ellu ci sò diverticuli in l'esofago;
- Radiografia cù cuntrastu: beie un liquidu cù cuntrastu mentre fate una radiografia per osservà u muvimentu di u liquidu in a gola, aiutendu à identificà i pussibili diverticuli.
Sti tipi di testi devenu esse fatte ogni volta chì apparisce sintomi simili à a diverticulosi, postu chì ùn ci hè alcuna causa specifica per suggerisce u sviluppu di diverticula in l'esofago.
Cume hè trattata a diverticulosi esofagea
U trattamentu per a diverticulosi esofagea varia secondu i sintomi presentati, è quandu causanu pochi cambiamenti in a vita di u paziente, sò raccomandate solu poche precauzioni, cume manghjà una dieta variata, masticà bè l'alimentu, beie 2 litri d'acqua à ghjornu è dorme cù a testata elevata, per esempiu.
In i casi induve a diverticulosi causa assai difficultà per ingoiare o l'apparizione di pneumonia recurrente, u gastroenterologu pò raccomandà di avè una chirurgia per rimuovere u diverticulum è rinfurzà u muru di l'esofago, evitendu chì si ripeta.
Tuttavia, a cirurgia deve esse usata solu in i casi induve i sintomi sò gravi postu chì ci sò risichi, cum'è ferite à i pulmoni, a milza o u fegatu, è ancu a trombosi, per esempiu.