Fasciite eosinofilica

A fasciitis eosinofilica (EF) hè un sindrome in u quale u tessutu sottu à a pelle è sopra u musculu, chjamatu fascia, diventa gonfiu, infiammatu è spessore. A pelle nantu à e bracce, e gambe, u collu, l'abdomen o i pedi pò gonfà rapidamente. A cundizione hè assai rara.
EF pò esse simile à a sclerodermia, ma ùn hè micca ligatu. A diversità di a sclerodermia, in EF, e dite ùn sò micca implicate.
A causa di EF hè scunnisciuta. Casi rari sò accaduti dopu à piglià supplementi di L-triptofanu. In e persone cun questa situazione, i globuli bianchi, chjamati eosinofili, si accumulanu in i musculi è in i tessuti. Eosinofili sò ligati à reazzioni allergii. U sindromu hè più cumunu in e persone da 30 à 60 anni.
I sintomi ponu include:
- Tenerezza è gonfiore di a pelle nantu à e bracce, e gambe, o qualchì volta l'articule (u più spessu da i dui lati di u corpu)
- Artrite
- Sindrome di u tunnel carpale
- Dolore musculare
- A pelle ingrussata chì pare arrugata
E prove chì ponu esse fatte includenu:
- CBC cun differenziale
- Gamma globuline (un tipu di proteina di u sistema immunitariu)
- Velocità di sedimentazione di eritrociti (VES)
- MRI
- Biopsia musculare
- Biopsia di a pelle (a biopsia deve include u tessutu prufondu di a fascia)
I corticosteroidi è altri medicinali immunosupressori sò aduprati per alleviare i sintomi. Queste medicinali sò più efficaci quandu si cumincianu à l'iniziu di a malattia. I farmaci antiinflamatori non steroidali (AINE) ponu ancu aiutà à riduce i sintomi.
In a maiò parte di i casi, a cundizione si ne và in 1 à 3 anni. Tuttavia, i sintomi ponu durà più o tornanu.
L'artrite hè una complicazione rara di EF. Alcune persone ponu sviluppà disordini sanguinosi assai gravi o tumori relativi à u sangue, cum'è anemia aplastica o leucemia. A prospettiva hè assai peghju se si verificanu malatie di sangue.
Chjamate u vostru duttore sanitariu se avete sintomi di stu disordine.
Ùn ci hè micca prevenzione cunnisciuta.
Sindrome di Shulman
Muskuli anteriori superficiali
Aronson JK. Triptofanu. In: Aronson JK, ed. L'effetti secundarii di Meyler di e droghe. XVI ed. Waltham, MA: Elsevier B.V .; 2016: 220-221.
James WD, Elston DM, Treat JR, Rosenbach MA, Neuhaus IM. Malatie di u tessutu cunghjuntivu. In: James WD, Elston DM, Treat JR, Rosenbach MA, Neuhaus IM, eds. Malatie di a Pelle di Andrews: Dermatologia Clinica. XIII ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 8.
Lee LA, Werth VP. Malatie cutanee è reumatiche. In: Firestein GS, Budd RC, Gabriel SE, McInnes IB, O'Dell JR, eds. Manuale di Rheumatologia di Kelley è Firestein. 10a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: chap 43.
Pinal-Fernandez I, Selva-O ’Callaghan A, Grau JM. Diagnosticu è classificazione di fasciite eosinofilica. Autoimmun Rev.. 2014; 13 (4-5): 379-382. PMID: 24424187 www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24424187.
Organizazione Naziunale per i Disordini Rari. Fasciite eosinofilica. rarediseases.org/rare-diseases/eosinophilic-fasciitis/. Actualizatu 2016. Accessu u 6 di marzu di u 2017.