Terrori di notte in i zitelli

I terrori di notte (terrori di sonnu) sò un disordine di u sonnu induve una persona si sveglia rapidamente da u sonnu in un statu spaventatu.
A causa hè scunnisciuta, ma i terrori notturni ponu esse scatenati da:
- Frebba
- Mancanza di sonnu
- Periudi di tensione emotiva, stress, o cunflittu
I terrori notturni sò i più cumuni in i zitelli da 3 à 7 anni, è assai menu cumuni dopu. I terrori notturni ponu corre in famiglie. Puderanu accade in adulti, soprattuttu quandu ci hè tensione emotiva o usu di alcolu.
I terrori notturni sò più cumuni durante u primu terzu di a notte, spessu trà mezzanotte è 2 ore di mane.
- I zitelli spessu urlanu è sò assai spaventati è cunfusi. Si battenu cun viulenza è spessu ùn sò micca cuscenti di u so circondu.
- U zitellu ùn pò micca esse capace di risponde à esse parlatu, cunsulatu o svegliatu.
- U zitellu pò sudà, respirà assai prestu (iperventilatu), avè una frequenza cardiaca rapida è pupi allargati (dilatati).
- L'incantesimu pò durà 10 à 20 minuti, allora u zitellu torna à dorme.
A maiò parte di i zitelli ùn sò micca capaci di spiegà ciò chì hè accadutu a mane dopu. Ùn anu spessu memoria di l'evenimentu quandu si sveglianu u lindumane.
I zitelli cù terrori notturni ponu ancu dorme à pedi.
In cuntrastu, l'incubi sò più cumuni in a prima mattina. Puderanu accade dopu chì qualcunu guardi filmi spaventosi o prugrammi TV, o abbia una sperienza emotiva. Una persona pò ricurdà i dettagli di un sognu dopu u svegliu è ùn serà micca disorientata dopu l'episodiu.
In parechji casi, ùn hè necessariu più esame o prova. Se episodi di terrore di notte si verificanu spessu, u zitellu deve esse valutatu da un fornitore di assistenza sanitaria. In casu di necessità, testi cum'è un studiu di u sonnu, ponu esse fatte per escludere un disordine di u sonnu.
In parechji casi, un zitellu chì hà un terrore di notte hà solu bisognu di cunsulallu.
A riduzione di u stress o l'usu di meccanismi di coping pò riduce i terrori di notte. A terapia di parlata o u cunsigliu pò esse necessariu in certi casi.
I Medicini prescritti per l'usu à l'ora di dorme spessu riduceranu i terrori di notte, ma sò raramente aduprati per trattà stu disordine.
A maiò parte di i zitelli supraneghjanu i terrori notturni. L'episodi di solitu diminuiscenu dopu à l'età di 10 anni.
Chjama per un appuntamentu cù u vostru fornitore se:
- I terrori di notte si verificanu spessu
- Interrompenu u sonnu di modu regulare
- Altri sintomi si verificanu cù u terrore di notte
- U terrore di a notte causa, o guasi provoca, feriti
Minimizà u stress o aduprà meccanismi di affrontamentu pò riduce i terrori notturni.
Pruvate nocturnus; Disordine di u terrore di u sonnu
Situ di l'Accademia Americana di Pediatria. Incubi è terrori di notte in i zitelli in età materna. www.healthychildren.org/English/ages-stages/preschool/Pages/Nightmares-and-Night-Terrors.aspx. Actualizatu u 18 d'ottobre di u 2018. Accessu à u 22 d'aprile di u 2019.
Avidan AI. Parasomnie di muvimentu oculare micca rapidu: spettru clinicu, caratteristiche diagnostiche è gestione. In: Kryger M, Roth T, Dement WC, eds. Principi è Pratica di Medicina di u Sonnu. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: chap 102.
Owens JA. Medicina di u sonnu. In: Kliegman RM, St. Geme JW, Blum NJ, Shah SS, Tasker RC, Wilson KM, eds. Manuale di Nelson di Pediatria. 21a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 31.