Donazione di midollo osseu (cellule staminali)
A midula ossea hè u tessutu moltu è grassu in l'internu di l'osse. A medula ossea cuntene cellule staminali, chì sò cellule immature chì diventanu cellule sanguine.
E persone cun malatie periculose per a vita, cum'è leucemia, linfoma è mieloma ponu esse trattati cun un trapianto di midollo osseu. Questu hè oghje spessu chjamatu trapianto di cellule staminali. Per questu tippu di trattamentu, a midula ossea hè raccolta da un donatore. A volte, e persone ponu donà u so propiu midollo.
A donazione di midollo osseu pò esse fatta sia raccogliendu chirurgicamente un midollo osseu di un donatore, sia eliminendu e cellule staminali da u sangue di un donatore.
Ci hè dui tippi di donazione di midolli ossi:
- Trasplante autologu di medula ossea hè quandu e persone donanu a so propria midollo osseu. "Auto" significa self.
- Trasplantu allugenicu di midollo osseu hè quandu un'altra persona dona u midollo osseu. "Allo" significa altru.
Cù un trasplante allogenicu, i geni di u donatore devenu almenu in parte currisponde à i geni di u destinatariu. Un fratellu o una surella hè più prubabile di esse un bonu partitu. A volte i genitori, i zitelli, è altri parenti sò boni partiti. Ma solu circa u 30% di e persone chì anu bisognu di un trapianto di midollo osseu ponu truvà un donatore chì currisponde in a so famiglia.
U 70% di e persone chì ùn anu micca un parente chì hè un bonu partitu pò esse capace di truvà unu attraversu un registru di midollo osseu. U più grande hè chjamatu Be the Match (bethematch.org). Registra e persone chì serianu disposti à donà a midula è osserva e so informazioni in una basa di dati. I duttori ponu allora aduprà u registru per truvà un donatore adattatu per una persona chì hà bisognu di un trapianto di midollo osseu.
Cumu aderisce à un Registru di Medula Osse
Per esse elencata in un registru di donazione di midolli, una persona deve esse:
- Trà l'età di 18 è 60
- Salute è micca incinta
E persone si ponu registrà in linea o in un discu di registru di donatori lucali. Quelli trà l'età di 45 à 60 devenu unisce in ligna. I cundutti lucali, in persona, accettanu solu i donatori di menu di 45 anni. E so cellule staminali sò più propensi à aiutà i pazienti chè e cellule staminali di l'anziani.
E persone chì si registranu devenu:
- Aduprate un cotone per piglià un campione di cellule da l'internu di a so guancia
- Dà un picculu campionu di sangue (circa 1 cucchiaia o 15 millilitri)
E cellule o u sangue sò poi testate per e proteine speciali, chjamate antigeni di leucociti umani (HLA). I HLA aiutanu u vostru sistema di lotta à l'infezioni (sistema immune) dicenu a differenza trà u tessutu di u corpu è e sostanze chì ùn sò micca da u vostru corpu stessu.
I trapianti di midollo osseu funzionanu megliu se i HLA di u donatore è di u paziente sò un match strettu. Se l'HLA di un donatore currispondenu bè cù una persona chì hà bisognu di un trasplante, u donatore deve dà un novu campione di sangue per cunfirmà a partita. Dopu, un cunsiglieru si ritrova cù u donatore per discute di u prucessu di donazione di a medula.
E cellule staminali di i donatori ponu esse raccolte in dui modi.
Raccolta di cellule staminali di sangue perifericu. A maiò parte di e cellule staminali di i donatori sò raccolte per mezu di un prucessu chjamatu leucafereesi.
- Prima, u donatore riceve 5 ghjorni di colpi per aiutà e cellule staminali à passà da a midula ossea in u sangue.
- Durante a raccolta, u sangue hè cacciatu da u donatore per una linea in una vena (IV). A parte di i globuli bianchi di u sangue chì cuntene cellule staminali hè poi siparata in una macchina è rimossa per poi esse data à u destinatariu.
- I globuli rossi sò restituiti à u donatore per mezu di un IV in l'altru bracciu.
Questa prucedura dura circa 3 ore. L'effetti secondari includenu:
- Mal di testa
- Osse addulurate
- Disconfort da aghi in i bracci
Raccolta di midolli ossi. Questa chirurgia minore hè fatta sottu anestesia generale. Ciò significa chì u donatore sarà addurmintatu è senza dulore durante a procedura. A midula ossea hè cacciata da u fondu di i vostri ossi pelvici. U prucessu dura circa una ora.
Dopu à una racolta di medula ossea, u donatore ferma in l'uspidale finu à ch'elli sianu svegliati è ponu manghjà è beie. L'effetti secondari includenu:
- Nausea
- Mal di testa
- Stanchezza
- Contusioni o scumudità in u spinu bassu
Pudete ripiglià l'attività normale in circa una settimana.
Ci hè assai pochi risichi per u donatore è micca effetti durevuli nantu à a salute. U vostru corpu rimpiazzerà a midula ossea donata in circa 4 à 6 settimane.
Trasplante di cellule staminali - donazione; Donazione allogeneica; Leucemia - donazione di midollo osseu; Limfoma - donazione di midollo osseu; Mieloma - donazione di midollo osseu
Situ web di a Società Americana di Cancer. Trasplante di cellule staminali per u cancer. www.cancer.org/treatment/treatments-and-side-effects/treatment-types/stem-cell-transplant.html. Accessu à u 3 di nuvembre di u 2020.
Fuchs E. Trasplante di cellule ematopoietiche aploidentiche. In: Hoffman R, Benz EJ, Silberstein LE, et al, eds.Ematologia: Principii di Base è Pratica. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 106.
Situ di l'Institutu Naziunale di u Cancer. Trasplante di cellule staminali chì formanu sangue. www.cancer.gov/about-cancer/treatment/types/stem-cell-transplant/stem-cell-fact-sheet. Actualizatu u 12 d'aostu 2013. Accessu u 3 di nuvembre di u 2020.
- Trasplante di Medula Osse
- Cellule staminali