Ecthyma
![Ecthyma Gangrenosum: 5-Minute Pathology Pearls](https://i.ytimg.com/vi/0tTxqJUCVjU/hqdefault.jpg)
Ecthyma hè una infezzione di a pelle. Hè simile à l'impetigiu, ma si trova in u fondu di a pelle. Per questa ragione, l'ectima hè spessu chjamata impetigiu prufondu.
Ecthyma hè più spessu causata da i batteri streptococcus. A volte, i batteri staphylococcus causanu questa infezione da a pelle da sola o in cumbinazione cù streptococcus.
L'infezzione pò cumincià in a pelle chì hè stata ferita per via di un graffiu, eruzione cutanea, o morsu di insetti. L'infezzione si sviluppa spessu nantu à e gambe. E persone cun diabete o un sistema immunitariu indebolitu sò più propensi à l'ectima.
U sintomu principale di ectima hè un picculu blister cun un bordu rossu chì pò esse pienu di pus. U blister hè simile à quellu chì si vede cù l'impetigiu, ma l'infezzione si sparghje assai più in a pelle.
Dopu chì u blister si ne và, un ulcera crostosa apparisce.
U vostru duttore di salute pò di solitu diagnosticà sta situazione semplicemente guardendu a vostra pelle. In rari casi, u fluidu in u blister hè mandatu à un laburatoriu per un esame più vicinu, o una biopsia di a pelle deve esse fatta.
U vostru fornitore generalmente prescriverà antibiotici chì avete bisognu à piglià per bocca (antibiotici orali). Casi assai precoci ponu esse trattati cù antibiotici chì applicate à l'area affettata (antibiotici topichi). Infezioni gravi ponu avè bisognu d'antibiotici dati per via di una vena (antibiotici intravenosi).
Piazzà un pannu caldu è umitu nantu à a zona pò aiutà à caccià e croste di l'ulcera. U vostru fornitore pò raccomandà sapone antisetticu o lavate di perossidu per accelerà a recuperazione.
Ecthyma pò volte risultà in cicatrici.
Sta cundizione pò purtà à:
- Spread of infection à altre parte di u corpu
- Dannu permanente à a pelle cù cicatrici
Fate un appuntamentu cù u vostru fornitore se avete sintomi di ectima.
Pulite accuratamente a pelle dopu à una ferita, cume un morsu o un graffiu. Ùn grattate micca o cuglite in croste è piaghe.
Streptococcus - ectima; Strep - ectima; Staphylococcus - ectima; Staph - ectima; Infezzione di a pelle - ectima
Ecthyma
James WD, Elston DM, Treat JR, Rosenbach MA, Neuhaus IM. Infezioni batteriali. In: James WD, Elston DM, Treat JR, Rosenbach MA, Neuhaus IM, eds. Malatie di a Pelle di Andrews: Dermatologia Clinica. XIII ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2020: chap 14.
Pasternack MS, Swartz MN. Cellulite, fasciite necrotizante, è infezioni tissutali sottucutanee. In: Bennett JE, Dolin R, Blaser MJ, eds. Mandell, Douglas, è Principi è Pràtica di Bennett di Malatie Infettive, Edizione Actualizata. 8a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2015: chap 95.