Disordine Tic: chì hè è chì fà
Cuntenutu
I tics nervosi currispondenu à azzione motrice o vocale eseguita in modu ripetitivu è involuntariu, cume lampà l'ochji parechje volte, muvendu a testa o annusà u nasu, per esempiu. I Tics apparenu di solitu in a zitellina è di solitu spariscenu senza alcunu trattamentu durante l'adolescenza o a prima età adulta.
I Tics ùn sò micca seri è, in a maiò parte di i casi, ùn impediscenu micca l'attività quotidiana. Tuttavia, quandu i tics sò più cumplessi è accadenu più spessu, hè impurtante cunsultà un neurologu o psichiatra per fà u diagnosticu, chì pò esse a Sindrome di Tourette. Amparate à identificà è trattà a Sindrome di Tourette.
Perchè accade
E cause di i tic nervosi ùn sò ancu ben stabilite, ma accadenu di solitu in cunsequenza di stanchezza eccessiva è frequente, stress è disordine d'ansietà. Tuttavia, e persone chì sò sott'à un stress continuu o si sentenu ansiosi a maiò parte di u tempu ùn sperimenteranu micca necessariamente i tic.
Alcune persone credenu chì l'occorrenza di i tics sia in relazione cù u fallimentu in unu di i circuiti cerebrali per via di cambiamenti genetichi, chì provoca una produzzione più grande di dopamina, stimulendu e cuntrazioni musculari involuntarie.
Principali sintomi
I tics nervosi currispondenu à cuntrazzioni muscularii involuntarii, più cumuni in a faccia è in u collu, chì ponu esse in:
- L'ochji lampendu ripetutamente;
- Move a testa, cum'è inclinalla avanti è indietro o di latu;
- Morde e vostre labbre o move a bocca;
- Move u nasu;
- Stringhje e spalle;
- Facce.
Oltre à i tics motori, ci ponu ancu esse tics relativi à l'emissione di soni, chì ponu esse cunsiderati tic per tossisce, cliccendu a lingua è annusendu u nasu, per esempiu.
I tic sò di solitu mite è ùn sò micca limitanti, ma ci sò sempre assai pregiudizii è cummenti spiacevuli relativi à e persone cun tic nervosi, chì ponu resultà in isolamentu, diminuzione di u circondu affettivu, mancanza di vuluntà di lascià a casa o di fà attività chì eranu prima piacevuli è ancu depressione.
Sindrome di Tourette
I tic nervosi ùn rapprisentanu micca sempre a Sindrome di Tourette. Di solitu sta sindromu hè carattarizatu da ticchi più frequenti è cumplessi chì ponu compromettà a qualità di vita di a persona, perchè in più di i tic cumuni, cum'è l'ochji lampanti, per esempiu, ci sò ancu pugni, calci, acufene, respirazione rumurosa è colpi à u pettu , per esempiu, cù tutti i muvimenti eseguiti involuntariamente.
Parechje persone cun u sindrome sviluppanu comportamenti impulsivi, aggressivi è autodistruttivi, è i zitelli anu spessu difficoltà di apprendimentu.
Un zitellu cù a sindrome di Tourette pò spustà ripetutamente a testa da un latu à l'altru, lampà l'ochji, apre a bocca è allungà u collu. A persona pò parlà oscenità senza ragione apparente, spessu in mezu à una conversazione. Ponu dinò ripete e parolle subitu dopu à elli, chjamate echolalia.
I tics caratteristici di sta sindrome apparenu trà l'età di 7 è 11 anni, hè impurtante chì u diagnosticu accada u più prestu pussibule per chì u trattamentu possa esse iniziatu è u zitellu ùn senta tante cunsequenze di sta sindrome in u so ghjornu vita.
U diagnosticu precoce pò aiutà i genitori à capisce chì i cumpurtamenti ùn sò micca vuluntarii o maliziosi è chì ùn sò micca cuntrullati cun punizioni.
Cumu hè fattu u trattamentu di i tic nervosi
I tics nervosi di solitu spariscenu durante l'adolescenza o prima età adulta, è ùn hè necessariu trattamentu. Tuttavia, hè raccomandatu chì a persona sia sottoposta à psicoterapia per identificà u fattore chì stimula l'apparizione di tic è, dunque, facilita a so sparizione.
In certi casi, pò esse raccomandatu da u psichiatru di aduprà qualchì medicamentu, cume neuromodulatori, benzodiazepine o applicazione di tossina botulinica, per esempiu, secondu a gravità di i tics.