Disordine di cunversione
U disordine di cunversione hè una situazione mentale in cui una persona hà cecità, paralisi, o altri sintomi di u sistema nervosu (neurologicu) chì ùn ponu micca esse spiegati da una valutazione medica.
I sintomi di disordine di cunversione ponu accade per via di un cunflittu psicologicu.
I sintomi di solitu cumincianu di colpu dopu una sperienza stressante. E persone sò à risicu di disordine di cunversione se anu ancu:
- Una malatia medica
- Un disordine dissociativu (scappà da a realtà chì ùn hè micca apposta)
- Un disordine di a personalità (incapacità di gestisce i sentimenti è i cumpurtamenti chì si aspettanu in certe situazioni suciali)
E persone chì anu u disordine di cunversione ùn facenu micca i so sintomi per uttene rifugiu, per esempiu (malingering). Ùn si ferenu ancu intenzionalmente o mentenu nantu à i so sintomi solu per diventà un paziente (disordine fattivu). Alcuni fornitori di cure sanitarie credenu falsamente chì u disordine di cunversione ùn hè micca una vera situazione è pò dì à a ghjente chì u prublema hè tuttu in capu. Ma sta cundizione hè vera. Provoca angoscia è ùn pò micca esse accesa è spenta à piacè.
I sintomi fisichi sò pensati per esse un tentativu di risolve u cunflittu chì a persona sente in ellu. Per esempiu, una donna chì crede chì ùn hè micca accettabile d'avè sentimenti viulenti pò di colpu sente intorpidimentu in i so bracci dopu avè diventatu cusì arrabbiata chì vulia colpisce qualcunu. Invece di permette si di avè penseri viulenti per colpisce à qualchissia, sperimenta u sintimu fisicu di intorpidimentu in e so bracce.
I sintomi di un disordine di cunversione includenu a perdita di una o più funzioni corporee, cume:
- Cecceccu
- Incapacità à parlà
- Numbness
- Paralisi
I segni cumuni di disordine di cunversione includenu:
- Un sintimu debilitante chì principia di colpu
- Storia di un prublema psicologicu chì migliurà dopu chì u sintomu apparisca
- Mancanza di preoccupazione chì accade di solitu cù un sintomu severu
U fornitore farà un esame fisicu è pò urdinà testi diagnostichi. Queste sò per assicurà chì ùn ci sò cause fisiche per u sintomu.
A terapia di conversazione è a furmazione in gestione di u stress pò aiutà à riduce i sintomi.
A parte di u corpu affettata o a funzione fisica pò avè bisognu di terapia fisica o occupazionale finu à chì i sintomi si ne vanu. Per esempiu, un bracciu paralizatu deve esse esercitu per mantene i musculi forti.
I sintomi di solitu duranu da ghjorni à settimane è ponu subitu andà. Di solitu u sintomu stessu ùn hè micca minacciosu per a vita, ma e cumplicazioni ponu esse debilitanti.
Vede u vostru fornitore o prufessiunale di salute mentale se voi o qualchissia chì sapete hà sintomi di un disordine di cunversione.
Disordine di sintomi neurologichi funziunali; Neurosi isterica
Associazione Psichiatrica Americana. Disordine di cunversione (disordine di sintomu neurologicu funzionale). Manuale Diagnosticu è Statisticu di Disturbi Mentali: DSM-5. 5a ed. Arlington, VA: Edizione Psichiatrica Americana; 2013: 318-321.
Cottencin O. Disordini di cunversione: aspetti psichiatrici è psicoterapeutici. Neurophysiol Clin. 2014; 44 (4): 405-410. PMID: 25306080 www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25306080.
Gerstenblith TA, Kontos N. Disturbi di sintomu somaticu. In: Stern TA, Fava M, Wilens TE, Rosenbaum JF, eds. Psichiatria clinica cumpleta di u Massachusetts General Hospital. 2a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2016: chap 24.