Sanguinamentu di scappamentu: ciò chì pò esse è quandu andà à u duttore
Cuntenutu
Scaricamentu di sangu, o spotting, hè quellu chì accade fora di u periodu menstruale è hè di solitu un picculu sanguinamentu chì si verifica trà i cicli menstruali è dura circa 2 ghjorni.
Stu tippu di sanguinamentu fora di u periodu menstruale hè cunsideratu nurmale quandu si verifica dopu esami ginecologichi o cambiamenti contraccettivi, senza trattamentu necessariu è senza indicazione di alcun prublema di salute.
Tuttavia, u sanguinamentu fora di u periodu mestruale pò ancu esse un segnu di gravidanza quandu pare 2 à 3 ghjorni dopu un cuntattu intimu senza prutezzione, per esempiu, o pò esse un sintomu di pre-menopausa quandu si verifica in donne di più di 40 anni. Scuprite ciò chì significa sagnante in gravidanza.
Sanguinamentu dopu u rapportu sessuale
Sanguinamentu dopu u rapportu sessuale ùn hè micca nurmale, solu quandu si tratta di u primu rapportu sessuale, cù una rottura di l'imen. Sì u sanguinamentu si verifica dopu à u rapportu sessuale, hè impurtante andà à u ginecologu per chì i testi ponu esse fatti è a causa di u sanguinamentu sia identificata. Vede chì esami sò normalmente richiesti da u ginecologu.
L'emorragia pò esse indicazione di malatie di trasmissione sessuale, traumi durante i rapporti sessuali, a presenza di ferite in u collu di l'utru o si verificanu per via di una lubrificazione insufficiente di a vagina, per esempiu. Inoltre, se a donna hà cancru o cisti ovariani, endometriosi o infezioni batteriche o fungiche, u sangu pò esse dopu à u rapportu sessuale. Amparate più nantu à u sangu dopu à u rapportu sessuale.
L'emorragia dopu à u rapportu sessuale pò esse valutata secondu a quantità di sangue è culore, cù rossu luminosu chì indica infezioni o mancanza di lubrificazione, è marrone chì indica sagnu di fuga, chì dura circa 2 ghjorni. Sapete quandu u sangu scuru hè un segnu d'avvertimentu.
Quandu andà à u duttore
Hè cunsigliatu d'andà à u ginecologu quandu:
- L'emorragia si faci fora di u periodu menstruale;
- Sanguinamentu eccessivu apparisce per più di 3 ghjorni;
- U sanguinamentu di u scaricu, quantunque chjucu, dura più di 3 ciculi;
- Sanguinamentu eccessivu si faci dopu à u cuntattu intimu;
- Sanguinamentu vaginale si faci durante a menopausa.
In questi casi, u duttore pò fà testi diagnostichi, cume un test di pap, ultrasuoni o colposcopia per valutà u sistema riproduttivu di a donna è identificà s'ellu ci hè un prublema chì causa l'emorragia, iniziendu un trattamentu adeguatu, se necessariu. Amparate ancu cumu trattà i sanguinamenti menstruali.