Malatia di Kawasaki
A malattia di Kawasaki hè una malattia rara chì implica l'infiammazione di i vasi sanguini. Accade in i zitelli.
A malatia di Kawasaki si trova u più spessu in Giappone, induve hè stata scuperta per a prima volta. A malatia si vede più spessu in i masci chè in e femine. A maiò parte di i zitelli chì sviluppanu sta cundizione sò più ghjovani di 5 anni.
A malatia di Kawasaki ùn hè micca capita bè è a causa hè ancu scunnisciuta. Pò esse un disordine autoimmune. U prublema affetta e mucose, i linfonodi, i muri di i vini sanguini è u core.
A malatia Kawasaki principia spessu cù una frebba di 102 ° F (38.9 ° C) o più alta chì ùn si ne và. A frebba hè spessu alta ancu à 104 ° F (40 ° C). A frebba chì dura almenu 5 ghjorni hè un segnu cumunu di u disordine. A frebba pò durà finu à 2 settimane. A frebba ùn vene spessu cun dosi nurmali di acetaminofene (Tylenol) o ibuprofene.
Altri sintomi spessu includenu:
- Sanguinati o ochji rossi (senza pus o drenagiu)
- Rossi brillanti, labbra screpolate o crepate
- Mucche rosse in bocca
- Lingua "Strawberry", cù rivestimentu biancu nantu à a lingua, o urti rossi visibili nantu à u spinu di a lingua
- Palme rosse, gonfie di e mani è e piante di i pedi
- Erupzioni cutanee nantu à u mezu di u corpu, NON vesciche
- Sbuchjate a pelle in l'area genitale, e mani è i pedi (per u più intornu à e unghie, e palme è e piante)
- Nodi linfatichi gonfi in u collu (spessu solu un nodu linfaticu hè gonfiu)
- Dolore à l'articuli è gonfiore, spessu da i dui lati di u corpu
Sintomi addiziunali ponu include:
- Irritabilità
- Diarrea, vomitu è dolore addominale
- Tosse è nasu chì corre
I testi solu ùn ponu micca diagnosticà a malattia di Kawasaki. A maiò parte di u tempu, u fornitore di assistenza sanitaria diagnosticarà a malattia quandu un zitellu hà a maiò parte di i sintomi cumuni.
In certi casi, un zitellu pò avè una frebba chì dura più di 5 ghjorni, ma micca tutti i sintomi cumuni di a malatia. Questi zitelli ponu esse diagnosticati cun malattia Kawasaki atipica.
Tutti i zitelli cun frebba chì duranu più di 5 ghjorni devenu esse verificati per a malatia di Kawasaki da un fornitore. I zitelli cù a malatia necessitanu trattamentu precoce per un bonu risultatu.
E prove seguenti ponu esse fatte:
- Radiografia di pettu
- Compiu di sangue cumpletu
- Proteina C-reattiva (CRP)
- Velocità di sedimentazione di eritrociti (VES)
- Ferritina
- Serum albumina
- Seramin transaminasi
- Analisi di urina - pò mustrà pus in l'urina o proteine in l'urina
- Cultura di a gola per u streptococcu
- Ecocardiogramma
- Elettrocardiogramma
Prove cum'è ECG è ecocardiografia sò fatte per circà segni di miocardite, pericardite, è infiammazione di e arterie coronarie. L'artrite è a meningite asettica ponu accade dinò.
I zitelli cù a malatia di Kawasaki necessitanu trattamentu in ospedale. U trattamentu deve esse iniziatu subitu per prevene i danni à l'arterie coronaria è u core.
A gamma globulina intravenosa hè u trattamentu standard. Hè datu in dosi alte cum'è una sola infusione. A cundizione di u zitellu hè spessu assai megliu in 24 ore da u trattamentu cù gamma globulina IV.
L'aspirina à dosi elevate hè spessu data cù IV gamma globulina.
Ancu cun trattamentu standard, finu à 1 in 4 zitelli ponu sviluppà ancu prublemi in e so arterie coronarie. In i zitelli più malati o quelli chì anu segni di malatie cardiache, hè cunsigliatu di aghjunghje corticosteroidi. Inibitori di fattore di necrosi tumorale (TNF) cume infliximab (Remicade) o etanercept (Enbrel) ùn sò micca raccomandati per u trattamentu iniziale. Tuttavia, ci vole sempre à esse megliu testi per dì chì zitelli beneficeranu di sti medicinali.
A maiò parte di i zitelli ponu recuperà cumpletamente quandu a malattia hè catturata è trattata prestu. Circa 1 in 100 zitelli morenu da prublemi cardiaci causati da a malatia. E persone chì anu avutu a malattia di Kawasaki anu da avè un ecocardiogramma ogni 1 à 2 anni per esaminà i prublemi cardiaci.
A malattia Kawasaki pò causà infiammazione di i vasi sanguigni in l'arterie, in particulare in l'arterie coronaria. Questu pò purtà à aneurismu. Raramente, pò purtà à un infartu à una ghjovana età o dopu in a vita.
Chjamate u vostru fornitore se si sviluppanu sintomi di a malattia Kawasaki. E labbre rotte, rossu è u gonfiore è u rossu si sviluppanu in e zone affette cume e palme è a pianta di i pedi. Sì questi prublemi si presentanu cun una febbre alta in corso chì ùn vene micca cun acetaminofene o ibuprofene, u vostru zitellu deve esse verificatu da un fornitore.
Ùn ci sò manere cunnisciute per prevene stu disordine.
Sindrome di linfonodi mucocutanei; Poliarterite infantile
- Malatia di Kawasaki - edema di a manu
- A malatia di Kawasaki - sbuchjera di e dite
Abrams JY, Belay ED, Uehara R, Maddox RA, Schonberger LB, Nakamura Y. Cumplicazioni cardiaci, trattamentu prima, è gravità iniziale di a malatia in a malatia Kawasaki. J Pediatr. 2017; 188: 64-69. PMID: 28619520 www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28619520.
Accademia Americana di Pediatria. Malatia di Kawasaki. In: Kimberlin DW, Brady MT, Jackson MA, Long SS, eds. Libru Rossu: Rapportu 2018 di u Cumitatu per e Malatie Infettive. 31 ed. Itasca, IL: Accademia Americana di Pediatria; 2018: 490.
McCrindle BW, Rowley AH, Newburger JW, et al. Diagnostu, trattamentu è gestione à longu andà di a malattia di Kawasaki: una dichjarazione scientifica per i prufessiunali di a salute da l'American Heart Association. Circulazione. 2017; 135 (17): e927-e999. PMID: 28356445 www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28356445.
Raees M. Cardiologia. In: U Spitale Johns Hopkins, Hughes HK, Kahl LK, eds. Manuale di Harriet Lane. 21a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 7.
Xue LJ, Wu R, Du GL, et al. Effettu è sicurezza di l'inibitori TNF in a malattia Kawasaki resistente à l'immunoglobulina: una meta-analisi. Clin Rev Allergy Immunol. 2017; 52 (3): 389-400. PMID: 27550227 www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27550227.