Ritorna venosa pulmonaria anomala totale
U ritornu venoso pulmonariu anomale totale (TAPVR) hè una malattia cardiaca in cui e vene 4 chì piglianu u sangue da i pulmoni à u core ùn si attaccanu micca normalmente à l'atrium di sinistra (camera superiore sinistra di u core). Invece, si attaccanu à un altru vasu di sangue o à a parte sbagliata di u core. Hè presente à a nascita (malatie cardiache congenite).
A causa di u ritornu venoso pulmonare anomalu totale hè scunnisciuta.
In circulazione nurmale, u sangue hè mandatu da u ventriculu drittu per piglià l'ossigenu in i pulmoni. Dopu torna per e vene pulmonari (pulmonari) à a parte sinistra di u core, chì manda u sangue à traversu l'aorta è intornu à u corpu.
In TAPVR, u sangue riccu in ossigenu ritorna da i pulmoni à l'atrium di diritta o à una vena chì scorre in l'atrium di diritta, invece di a parte sinistra di u core. In altre parolle, u sangue circonda solu da e versi i pulmoni è ùn esce mai à u corpu.
Per chì u criaturu campi, un difettu di u septale atriale (ASD) o foramen ovale patentatu (passaghju trà l'atri di sinistra è di diritta) deve esiste per permettà à u sangue ossigenatu di scorre versu u latu sinistro di u core è u restu di u corpu.
A gravità di sta cundizione dipende da se e vene pulmonari sò bloccate o ostruite mentre si drenanu. TAPVR ostruitu causa sintomi in i primi tempi di a vita è pò esse mortale assai prestu s'ellu ùn hè micca truvatu è correttu cù chirurgia.
U zitellu pò parè assai malatu è pò avè i sintomi seguenti:
- Culore turchinu di a pelle (cianosi)
- Infezzioni respiratorii frequenti
- Letargia
- Cattiva alimentazione
- Povera crescita
- Respirazione rapida
Nota: Calchì volta, nisun sintimu pò esse prisente in a zitella o in a zitiddina.
E prove ponu include:
- U cateterisimu cardiacu pò cunfirmà u diagnosticu mostrendu chì i vasi sanguini sò anormalmente attaccati
- L'ECG mostra l'allargamentu di i ventriculi (ipertrofia ventriculare)
- L'ecocardiogramma pò mustrà chì i vasi pulmonari sò attaccati
- MRI o CT scan di u core pò mustrà e cunnessione trà i navi pulmonari
- A radiografia di u pettu mostra un core nurmale à chjucu cù fluidu in i pulmoni
A cirurgia per riparà u prublema hè necessariu u più prestu pussibule. In chirurgia, e vene pulmonari sò cunnesse à l'atrium di sinistra è u difettu trà l'atrium di destra è di sinistra hè chjosu.
Sì sta cundizione ùn hè micca trattata, u core diventerà più grande, purtendu à fallimentu cardiacu. A riparazione di u difettu prestu furnisce risultati eccellenti se ùn ci hè micca un bloccu di e vene pulmonari à a nova cunnessione in u core. I zitelli chì anu ostaculatu e vene anu aggravatu a sopravvivenza.
E cumplicazioni ponu include:
- Difficultà di respirazione
- Fallimentu di u core
- Ritmi cardiaci veloci è irregulari (arritmie)
- Infezioni pulmonari
- Ipertensione pulmonaria
Sta cundizione pò esse evidente à u mumentu di a nascita. Tuttavia, i sintomi ùn ponu esse presenti prima.
Chjamate u vostru duttore sanitariu se notate sintomi di TAPVR. Una attenzione rapida hè necessaria.
Ùn ci hè un modu cunnisciutu per prevene TAPVR.
TAPVR; Veni tutali; Difettu cungenitu di u core - TAPVR; Malatie cardiaca cianotica - TAPVR
- Heart - sezione attraversu u mezu
- Ritorna venosa pulmonaria totalmente anomala - raggi X
- Ritorna venosa pulmonaria totalmente anormale - radiografia
- Ritorna venosa pulmonaria totalmente anomala - raggi X
Fraser CD, Kane LC. Malatie cungenita. In: Townsend CM Jr, Beauchamp RD, Evers BM, Mattox KL, eds. Sabiston Manuale di Chirurgia: A Basa Biologica di a Pratica Chirurgica Moderna. 20a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: chap 58.
Webb GD, Smallhorn JF, Therrien J, Redington AN. Malatia cardiaca congenita in u paziente adultu è pediatricu. In: Zipes DP, Libby P, Bonow RO, Mann DL, Tomaselli GF, Braunwald E, eds. Malattia Cardiaca di Braunwald: Un Manuale di Medicina Cardiovascolare. XI ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 75.