Arterite Takayasu
L'arterite Takayasu hè una infiammazione di e grande arterie cum'è l'aorta è i so rami maiò. L'aorta hè l'arteria chì porta u sangue da u core à u restu di u corpu.
A causa di l'arterite Takayasu ùn hè micca cunnisciuta. A malatia si presenta soprattuttu in i zitelli è e donne trà l'età di 20 à 40 anni. Hè più cumuna in e persone di origine orientale asiatica, indiana o messicana. Tuttavia, hè avà vistu più spessu in altre parte di u mondu. Parechji geni chì aumentanu a probabilità di avè stu prublema sò stati trovati di recente.
L'arterite Takayasu pare esse una cundizione autoimmune. Questu significa chì u sistema immune di u corpu attacca erroneamente i tessuti sani in u muru di i vasi sanguini. A cundizione pò ancu implicà altri sistemi d'organi.
Sta cundizione hà parechje caratteristiche chì sò simili à l'arterite di cellule giganti o arterite temporale in e persone anziane.
I sintomi ponu include:
- Debbulezza di u bracciu o dolore cù l'usu
- Dolore di pettu
- Sturdimentu
- Stanchezza
- Frebba
- Stupefacenza
- Dolore musculare o articulare
- Eruzione cutanea
- Suda di notte
- A visione cambia
- Perda di pesu
- Diminuzione di l'impulsi radiali (à u polu)
- Differenza di pressione sanguigna trà i dui bracci
- Pressione alta (ipertensione)
Ci ponu ancu esse segni d'infiammazione (pericardite o pleurite).
Ùn ci hè micca un test di sangue dispunibule per fà un diagnosticu definitu. U diagnosticu hè fattu quandu una persona hà sintomi è testi di imaging mostranu anomalie di i vasi sanguini chì suggerenu infiammazione.
E prove possibili includenu:
- Angiograma, cumpresa l'angiografia coronaria
- Conti sanguini cumpleti (CBC)
- Proteina C-reattiva (CRP)
- Elettrocardiogramma (ECG)
- Velocità di sedimentazione di eritrociti (VES)
- Angiografia à risonanza magnetica (MRA)
- Imaging per risonanza magnetica (MRI)
- Angiografia di tomografia computerizata (CTA)
- Tomografia per emissione di positroni (PET)
- Ultrasound
- Radiografia di u pettu
U trattamentu di l'arterite Takayasu hè difficiule. Tuttavia, e persone chì anu u trattamentu currettu ponu migliurà. Hè impurtante identificà a cundizione prima. A malatia tende à esse cronica, richiede l'usu à longu andà di medicinali antiinflamatori.
MIDICINI
A maiò parte di a ghjente hè trattata prima cù dosi elevate di corticosteroidi cum'è prednisone. Quandu a malatia hè cuntrullata, a dosa di prednisone hè diminuita.
In guasi tutti i casi, e droghe immunosuppressive sò aghjunte per riduce a necessità di l'usu à longu andà di prednisone è ancu mantenenu u cuntrollu di a malattia.
Agenti immunosuppressivi convenzionali cum'è metotrexatu, azatioprina, micofenolatu, ciclofosfamide o leflunomide sò spessu aghjunti.
L'agenti biologichi ponu ancu esse efficaci. Questi includenu inibitori TNF cum'è infliximab, etanercept è tocilizumab.
CHIRURGIA
A chirurgia o l'angioplastia ponu esse aduprate per aprire arterie strette per furnisce u sangue o aprite a costrizione.
A sostituzione di a valvula aortica pò esse necessaria in certi casi.
Sta malatia pò esse fatale senza trattamentu. Tuttavia, un approcciu di trattamentu cumbinatu cù medicinali è chirurgia hà riduttu i tassi di mortalità. L'adulti anu una migliore possibilità di sopravvivenza di i zitelli.
E cumplicazioni ponu include:
- Coagulu di sangue
- Attacu di core
- Fallimentu di u core
- Pericardite
- Insufficiency valve valvula
- Pleuritis
- Corsu
- Sanguinamentu gastrointestinale o dolore da u bloccu di i vini sanguini intestinali
Chjamate u vostru duttore sanitariu se avete sintomi di sta situazione. Una cura immediata hè necessaria se avete:
- Pulsu debbule
- Dolore di pettu
- Difficultà di respirazione
Malatia senza impulsu, vasculite à grande navi
- Heart - sezione attraversu u mezu
- Valvule di u core - vista anteriore
- Valvuli di cori - vista superiore
Alomari I, Patel PM. Arterite Takayasu. In: Ferri FF, ed. Cunsiglieru Clinicu di Ferri 2020. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: 1342.e4-1342.e7.
Barra L, Yang G, Pagnoux C; Rete Canadese di Vasculite (CanVasc). Droghe senza glucocorticoidi per u trattamentu di l'arterite di Takayasu: Una rivista sistematica è metanàlisi. Autoimmun Rev.. 2018; 17 (7): 683-693. PMID: 29729444 pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29729444/.
Dejaco C, Ramiro S, Duftner C, et al. Raccomandazioni EULAR per l'usu di l'imaging in vasculite di grandi navi in pratica clinica. Ann Rheum Dis. 2018; 77 (5): 636-643. PMID: 29358285 pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29358285/.
Ehlert BA, Abularrage CJ. Malatia di Takayasu. In: Sidawy AN, Perler BA, eds. Cirurgia Vascular di Rutherford è Terapia Endovasculare. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 139.
Serra R, Butrico L, Fugetto F, et al. Aggiornamenti in fisiopatologia, diagnosi è gestione di l'arterite Takayasu. Ann Vasc Surg. 2016; 35: 210-225. PMID: 27238990 pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27238990/.