Paralisi di tick
A paralisi di tick hè una perdita di funzione musculare chì deriva da un morsu di tick.
Si crede chì e zecche femine di corpu duru è moltu facenu un velenu chì pò causà paralisi in i zitelli. E zecche si attaccanu à a pelle per alimentassi di sangue. U velenu entra in u sangue durante stu prucessu d'alimentazione.
A paralisi hè crescente. Ciò significa chì parte da u corpu inferiore è si muove.
I zitelli cun paralisi di zecche sviluppanu una andatura instabile seguitata parechji ghjorni dopu da debulezza in i ghjambi inferiori. Questa debbulezza si move gradualmente per implicà i membri superiori.
A paralisi pò causà difficoltà respiratorie, chì ponu richiede l'usu di una macchina respiratoria.
U zitellu pò ancu avè sintomi leve, simili à a gripe (dolori musculari, stanchezza).
E persone ponu esse esposte à e zecche in parechji modi. Per esempiu, puderanu esse partuti in campeghju, campà in una zona infestata di tick, o avè cani o altri animali chì ponu piglià e zecche. Spessu, a ticke si trova solu dopu avè cercatu in fondu i capelli di una persona.
Truvà una zecca incrustata in a pelle è avè i sintomi sopra cunfermati u diagnosticu. Nisun altru test hè necessariu.
A rimozione di a zecca elimina a fonte di u velenu. A recuperazione hè rapida dopu chì a tick hè stata rimossa.
A recuperazione cumpleta hè prevista dopu a rimozione di a tick.
E difficultà respiratorii ponu causà fallimentu respiratoriu. Quandu accade, l'organi di u corpu ùn anu micca abbastanza ossigenu per travaglià bè.
Se u vostru zitellu diventa improvvisamente instabile o debule, fate esaminà u zitellu subitu. E difficultà respiratorii richiedenu assistenza d'urgenza.
Aduprate repellenti per insetti è indumenti protettivi quandu sò in zone infestate di tick. Mettite e gambe di i pantaloni in calzette. Verificate accuratamente a pelle è i capelli dopu esse stati fora è rimuovere tutte e zecche chì truvate.
Se truvate una tick à u vostru zitellu, scrivite l'infurmazioni è cunservate per parechji mesi. Parechje malatie trasmesse da e zicche ùn mostranu micca sintomi subitu, è pudete dimenticà l'incidentu quandu u vostru zitellu si ammala cù una malattia trasmessa da e zicche.
Aminoff MJ, Cusì YT. Effetti di tossine è agenti fisichi nantu à u sistema nervosu. In: Daroff RB, Jankovic J, Mazziotta JC, Pomeroy SL, eds. Neurologia di Bradley in Pràtica Clinica. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2016: chap 86.
Bolgiano EB, Sexton J. Tickborne malatie. In: Walls RM, Hockberger RS, Gausche-Hill M, eds. Medicina di Emergenza di Rosen: Cuncetti è Pratica Clinica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2018: chap 126.
Cummins GA, Traub SJ. Malatie purtate da e tick. In: Auerbach PS, Cushing TA, Harris NS, eds. Auerbach's Wilderness Medicine. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: chap 42.
Diaz JH. Zecche, inclusa a paralisi di zecche. In: Bennett JE, Dolin R, Blaser MJ, eds. Mandell, Douglas, è Principi è Pràtica di Bennett di Malatie Infettive, Edizione Actualizata. 8a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2015: cap. 298.