Sindrome di l'aspirazione Meconium
U sindromu di l'aspirazione Meconium (MAS) si riferisce à i prublemi di respirazione chì un criaturu pò avè quandu:
- Ùn ci sò altre cause, è
- U zitellu hà passatu u meconiu (feci) in u fluidu amnioticu durante u travagliu o a consegna
U MAS pò accade se u zitellu respira (aspira) stu fluidu in i pulmoni.
U Meconiu hè u primu sgabellu passatu da un nascitu pocu dopu a nascita, prima chì u zitellu cummencia à nutrisce è digerisce u latte o a formula.
In certi casi, u zitellu passa u meconiu mentre hè sempre in l'utru. Questu pò accade quandu i zitelli sò "sottu stress" per via di una diminuzione di u sangue è di l'ossigenu. Questu hè spessu dovutu à prublemi cù a placenta o u cordone ombelicale.
Una volta chì u zitellu passa u meconiu in u fluidu amnioticu circundante, ponu respirallu in i pulmoni. Questu pò accade:
- Mentre u zitellu hè sempre in l'utru
- Durante a consegna
- Immediatamente dopu a nascita
U meconiu pò ancu bluccà e vie aeree di u zitellu subitu dopu à a nascita. Pò causà prublemi di respirazione per via di gonfiore (infiammazione) in i pulmoni di u zitellu dopu a nascita.
I fattori di risicu chì ponu causà stress à u zitellu prima di a nascita includenu:
- "Invechjamentu" di a placenta se a gravidanza supera assai a data di scadenza
- Diminuzione di l'ossigenu per u zitellu mentre in l'utru
- Diabete in a mamma incinta
- Cunsegna difficiule o travagliu longu
- Pressione alta in a mamma incinta
A maiò parte di i zitelli chì anu passatu u meconiu in u fluidu amnioticu ùn a respiranu micca in i so pulmoni durante u travagliu è a consegna. Ùn sò improbabili di avè sintomi o prublemi.
I zitelli chì respiranu stu fluidu ponu avè i seguenti:
- Culore turchinu di a pelle (cianosi) in u criaturu
- Travaglià duru per respirà (respirazione rumorosa, grugnulendu, aduprendu musculi in più per respirà, respirendu rapidamente)
- Nisuna respirazione (mancanza di sforzu respiratoriu, o apnea)
- Limpness à a nascita
Prima di a nascita, u monitoru fetale pò mostrà una frequenza cardiaca lenta. Durante a consegna o à a nascita, u meconiu pò esse vistu in u fluidu amnioticu è in u zitellu.
U criaturu pò avè bisognu d'aiutu per respirà o batte subitu dopu a nascita. Puderanu avè un puntuu pocu Apgar.
A squadra sanitaria ascultarà u pettu di u criaturu cù un stetoscopiu. Questu pò rivelà soni anormali di u soffiu, in particulare soni grossi, crepi.
Un analisi di i gasi di sangue mostrerà:
- PH di sangue bassu (acidu)
- Diminuzione di l'ossigenu
- Aumentu di diossidu di carbonu
Una radiografia di u torace pò mustrà zone sfarente o striate in i pulmoni di u zitellu.
Una squadra di cura speciale deve esse presente quandu u zitellu hè natu se tracce di meconiu si trovanu in u fluidu amnioticu. Questu accade in più di 10% di e gravidanze normali. Se u zitellu hè attivu è pienghje, ùn hè micca necessariu trattamentu.
Se u zitellu ùn hè micca attivu è pienghje subitu dopu a consegna, a squadra:
- Caldu è mantene a temperatura normale
- Secca è stimula u zitellu
Se u zitellu ùn respira o hà una frequenza cardiaca bassa:
- A squadra aiuterà u zitellu à respirà cù una maschera facciale attaccata à un saccu chì furnisce un mischju d'ossigenu per gonfà i pulmoni di u zitellu.
- U zitellu pò esse piazzatu in a nursery di cura speciale o in unità di cura intensiva per i neonati per esse fighjatu da vicinu.
Altri trattamenti ponu include:
- Antibiotici per trattà infezioni pussibuli.
- Macchina di respirazione (ventilatore) se u zitellu ùn pò micca respirà da solu o hà bisognu di una grande quantità di ossigenu in più.
- Ossigenu per mantene nurmali i livelli di sangue.
- Nutrizione intravenosa (IV) - nutrizione attraversu e vene - sì i prublemi di respirazione impediscenu à u zitellu di pudè nutrisce per bocca.
- Scaldore radiante per mantene a temperatura di u corpu.
- Surfactant per aiutà i pulmoni à scambià ossigenu. Questu hè adupratu solu in casi più severi.
- Ossidu nitricu (chjamatu ancu NO, un gas inalatu) per aiutà u flussu di sangue è u scambiu d'ossigenu in i pulmoni. Questu hè adupratu solu in casi severi.
- ECMO (ossigenazione di a membrana extracorporea) hè un tipu di bypass cardiacu / pulmonariu. Pò esse adupratu in casi assai gravi.
In a maiò parte di i casi di fluidu macchiatu di meconiu, e prospettive sò eccellenti è ùn ci sò effetti à longu andà nantu à a salute.
- Solu circa a mità di i zitelli cun fluidu macchiatu di meconiu averanu prublemi di respirazione è solu circa 5% averanu MAS.
- I zitelli ponu avè bisognu di un sustegnu supplementu cù a respirazione è a nutrizione in certi casi. Questa necessità sparisce spessu in 2 à 4 ghjorni. Tuttavia, a respirazione rapida pò continuà per parechji ghjorni.
- MAS porta raramente à danni pulmonari permanenti.
U MAS pò esse vistu cù un prublema seriu cù u flussu di sangue da e per i pulmoni. Questu hè chjamatu ipertensione pulmonare persistente di u neonatu (PPHN).
Per prevene i prublemi chì portanu à u meconiu à esse presente, stà sanu durante a gravidanza è seguitate i cunsiglii di u vostru duttore.
U vostru fornitore vulerà esse preparatu per chì u meconiu sia presente à a nascita se:
- A vostra acqua si hè rotta in casa è u fluidu era chjaru o maculatu cù una sustanza verdi o marrone.
- Ogni prova fatta durante a vostra gravidanza indica chì ci ponu esse prublemi.
- U seguimentu fetale mostra qualsiasi segnu di angoscia fetale.
MAS; Pneumonitis Meconium (inflammazione di i pulmoni); Labor - meconiu; Consegna - meconiu; Neonatal - meconiu; Cura di u novu - meconiu
- Meconium
Ahlfeld SK. Disturbi di e vie respiratorie. In: Kliegman RM, St. Geme JW, Blum NJ, Shah SS, Tasker RC, Wilson KM, eds. Manuale di Nelson di Pediatria. 21a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 122.
Crowley MA. Disturbi respiratorii neonatali. In: Martin RJ, Fanaroff AA, Walsh MC, eds. Fanaroff è Martin's Neonatal-Perinatal Medicine: Malatie di u Fetu è Infante. XI ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 66.
Wyckoff MH, Aziz K, Escobedo MB, et al. Parte 13: Rianimazione neonatale: 2015 Actualizazione di e linee guida di l'American Heart Association per a rianimazione cardiopulmonare è l'assistenza cardiovascolare d'emergenza. Circulazione. 2015; 132 (18 Suppl 2): S543-S560. PMID: 26473001 pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26473001/.