Atresia choanal
L'atresia choanal hè un restringimentu o bloccu di e vie aeree nasali da u tissutu. Hè una cundizione congenita, vale à dì chì hè presente à a nascita.
A causa di l'atresia choanal hè scunnisciuta. Si pensa chì si verifica quandu u tessulu magru chì separa u nasu è a zona di a bocca durante u sviluppu fetale resta dopu a nascita.
A cundizione hè l'anormalità nasale più cumuna in i zitelli appena nati. E femine ottenenu sta cundizione circa duie volte più spessu chì i masci. Più di a metà di i criaturi affettati anu ancu altri prublemi congeniti.
L'atresia choanal hè più spessu diagnosticata pocu dopu a nascita mentre u zitellu hè sempre in l'uspidale.
I neonati preferiscenu generalmente respirà per u nasu. Tipicamente, i criaturi respiranu solu per a bocca quandu pianghjenu. I zitelli cù atresia choanal anu difficultà à respirà, à menu chì pianghinu.
L'atresia choanal pò influenzà unu o i dui lati di e vie aeree nasali. L'atresia choanal chì blocca entrambi i lati di u nasu provoca prublemi di respirazione acuta cù decolorazione bluasca è fallimentu respiratoriu. Tali zitelli ponu avè bisognu di rianimazione à a consegna. Più di a mità di i zitelli anu un bloccu da solu una parte, chì causa prublemi menu severi.
I sintomi includenu:
- U pettu si ritrova à menu chì u zitellu respiri per a bocca o pienghje.
- Difficultà à respirà dopu à a nascita, chì pò causà cianosi (decolorazione bluastra), a menu chì u zitellu pienghje.
- Incapacità di nutriscia è di respirà à tempu.
- Incapacità di passà un cateteru per ogni latu di u nasu in a gola.
- Bloccu o purtata nasale unilaterale persistente.
Un esame fisicu pò mustrà un ostaculu di u nasu.
E prove chì ponu esse fatte includenu:
- CT scan
- Endoscopia di u nasu
- Radiografia sinusale
A preoccupazione immediata hè di rianimà u zitellu se necessariu. Una via aeree pò esse necessaria per esse posta per chì u criaturu possa respirà. In certi casi, intubazione o tracheostomia pò esse necessaria.
Un criaturu pò amparà à respirà in bocca, chì pò ritardà a necessità di una chirurgia immediata.
A chirurgia per rimuovere l'ostruzzione guarisce u prublema. A cirurgia pò esse ritardata se u zitellu pò tollerà a respirazione in bocca. A cirurgia pò esse fatta per u nasu (transnasale) o per a bocca (transpalatal).
A ripresa sana hè prevista.
E pussibuli complicazioni includenu:
- Aspirazione mentre si nutrisce è prova à respirà per a bocca
- Arrestu respiratoriu
- Rinovazione di a zona dopu a chirurgia
L'atresia choanal, specialmente quandu affetta i dui lati, hè generalmente diagnosticata pocu dopu a nascita mentre u zitellu hè sempre in ospedale. L'atresia unilaterale ùn pò micca causà sintomi, è u zitellu pò esse mandatu in casa senza diagnosi.
Se u vostru zitellu hà unu di i prublemi elencati quì, cunsultate u vostru duttore di salute. U zitellu pò avè bisognu à esse verificatu da un spezialistu di l'ore, u nasu è a gola (ORL).
Ùn ci hè micca prevenzione cunnisciuta.
Elluru RG. Malformazioni congenite di u nasu è di u nasofaringe. In: Flint PW, Haughey BH, Lund V, et al, eds. Otorinolaringologia Cummings: Chirurgia di u Capu è di u Collu. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2015: chap 189.
Haddad J, Dodhia SN. Disturbi congeniti di u nasu. In: Kliegman RM, St Geme JW, Blum NJ, Shah SS, Tasker RC, Wilson KM, eds. Manuale di Nelson di Pediatria. 21a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: cap 404.
Otteson TD, Wang T. Lesioni di e vie aeree superiori in u neonatu. In: Martin RJ, Fanaroff AA, Walsh MC, eds. Fanaroff è Martin's Neonatal-Perinatal Medicine. XI ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 68.