Iodiu in dieta
U iodiu hè una traccia minerale è un nutriente chì si trova naturalmente in u corpu.
U iodiu hè necessariu per e cellule per cambià l'alimentu in energia. L'omi anu bisognu di iodiu per a funzione tiroidea normale, è per a produzzione di ormoni tiroidiali.
U sale iodatu hè sale da tavulinu cù iodu aghjuntu. Hè a principale fonte alimentaria di iodu.
I frutti di mare sò naturalmente ricchi di iodu. Baccalà, spigola, eglefino è persicu sò boni fonti.
L'alga hè u fruttu vegetale-marinu più cumunu chì hè una ricca fonte di iodu.
I prudutti lattichi cuntenenu ancu iodu.
Altre boni fonti sò e piante cultivate in un terrenu riccu in iodu.
A mancanza di abbastanza iodu (carenza) pò accade in lochi chì anu un terrenu povaru di iodu. Parechji mesi di carenza di iodu in a dieta di una persona pò causà bocca o ipotiroïdismu. Senza abbastanza iodu, e cellule tiroide è a ghiandola tiroidea si allarganu.
A mancanza di iodu hè più cumuna in e donne chè in l'omi. Hè ancu cumunu in e donne incinte è i zitelli maiò. Uttene abbastanza iodu in a dieta pò prevene una forma di anormalità fisica è mentale chjamata cretinisimu. U Cretinisimu hè assai raru in i Stati Uniti perchè a carenza di iodu ùn hè generalmente un prublema.
L'avvelenamentu da iodiu hè raru in i Stati Uniti. Una ingesta assai alta di iodu pò riduce a funzione di a glàndula tiroidea. Assumendu dosi elevate di iodiu cù medicinali anti-tiroide pò avè un effettu additivu è puderia causà ipotiroïdismu.
U megliu modu per uttene a necessità quotidiana di vitamine essenziali hè di manghjà una dieta equilibrata chì cuntene una varietà di alimenti da a piastra di guida alimentaria.
U sale di table iodatu furnisce 45 microgrammi di iodiu in una porzione di cucchiainu da 1/8 à 1/4 ounce. 1/4 teaspoon di 45 microgrammi di iodu. Una parte di 3 oz di baccalà furnisce 99 microgrammi. A maiò parte di a ghjente hè capace di scuntrà e raccomandazioni cutidiane manghjendu frutti di mare, sale iodatu è piante cultivate in un terrenu riccu in iodu. Quandu si compra u sale, assicuratevi chì sia etichettatu "iodatu".
U Cunsigliu Alimentariu è Nutrizionale di l'Istitutu di Medicina raccomanda a seguita assunzione dietetica per iodiu:
Zitelli
- 0 à 6 mesi: 110 microgrammi per ghjornu (mcg / ghjornu) *
- 7 à 12 mesi: 130 mcg / ghjornu *
* AI o Intake Adequate
I zitelli
- 1 à 3 anni: 90 mcg / ghjornu
- 4 à 8 anni: 90 mcg / ghjornu
- 9 à 13 anni: 120 mcg / ghjornu
Adulescenti è adulti
- Maschi di 14 anni è più: 150 mcg / ghjornu
- Femine di 14 anni è più: 150 mcg / ghjornu
- Femmine incinte di tutte l'età: 220 mcg / ghjornu
- Femmine in allattamentu di tutte l'età: 290 mcg / ghjornu
E raccomandazioni specifiche dipendenu da età, sessu, è altri fattori (cume a gravidanza). E donne chì sò incinte o chì producenu latte maternu (allattamentu) necessitanu quantità più alte. Dumandate à u vostru duttore di salute quale quantità hè u megliu per voi.
Dieta - iodu
Mason JB. Vitamine, minerali traccia, è altri micronutrienti. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 25a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2016: chap 218.
Smith B, Thompson J. Nutrizione è crescita. In: U Spitale Johns Hopkins; Hughes HK, Kahl LK, eds. U Manuale Harriet Lane. 21a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 21.