Prove di funzione pulmonaria
I test di funzioni pulmonari sò un gruppu di testi chì misuranu a respirazione è quantu funzionanu i pulmoni.
A spirometria misura u flussu d'aria. Misurendu a quantità d'aria chì espirate, è a rapidità di espirazione, a spirometria pò valutà una vasta gamma di malatie pulmonari. In un test di spirometria, mentre site sedutu, respirate in un bocchinu chì hè cunnessu à un strumentu chjamatu spirometru. U spirometru registra a quantità è a velocità di l'aria chì si respira è entra per un periodu di tempu. Quandu si stà, alcuni numeri ponu esse ligeramente diversi.
Per alcune di e misurazioni di teste, pudete respirà nurmale è tranquillu. Altri testi richiedenu inalazione forzata o espirazione dopu un soffiu prufondu. A volte, vi sarà dumandatu di inalà un gas diversu o una medicina per vede cumu cambia i risultati di i vostri test.
A misurazione di u vulume pulmonale pò esse fatta in dui modi:
- U modu più precisu hè chjamatu pletismografia di u corpu. Si stà in una scatula chjara ermetica chì pare una cabina telefonica. U tecnulugicu vi dumanda di respirà è esce da un bocchinu. Cambiamenti di pressione in a scatula aiutanu à determinà u vulume pulmonale.
- U vulume pulmonale pò ancu esse misuratu quandu si respira azotu o gasu eliu attraversu un tubu per un certu periodu di tempu. A concentrazione di u gas in una camera attaccata à u tubu hè misurata per stimà u vulume pulmonale.
Per misurà a capacità di diffusione, si respira un gas innocu, chjamatu gas tracer, per un tempu assai cortu, spessu per solu un respiru. A cuncentrazione di u gasu in l'aria chì respira hè misurata. A differenza in a quantità di gas inalatu è espiratu misura quantu u gas viaghja da i pulmoni in u sangue. Questa prova permette à u fornitore di assistenza sanitaria di stimà quantu i pulmoni spostanu l'ossigenu da l'aria in u sangue.
Ùn manghjate micca un pastu pesante prima di u test. Ùn fumate micca da 4 à 6 ore prima di u test. Riceverete istruzzioni specifiche se avete bisognu di smette di aduprà bronchodilatatori o altri medicinali inalati. Puderete dighjà respirà in medicina prima o durante a prova.
Siccomu a prova implica una respirazione forzata è una respirazione rapida, pudete avè qualchì mancanza di respiru temporanea o sturdimentu. Puderete ancu avè qualchì tossu. Si respira attraversu un bocchinu strettu è avete clip di nasu. Sè site claustrofobu, a parte di u test in a cabina chjusa pò esse scomoda.
Seguitate e istruzioni per aduprà u bocchinu di u spirometru. Un scarsu sigillu intornu à u bocchinu pò causà risultati chì ùn sò micca precisi.
I test di funzioni pulmonari sò fatti per:
- Diagnostica certi tipi di malatie pulmonari, cum'è asma, bronchite è enfisema
- Truvate a causa di a mancanza di respiru
- Misurà se l'esposizione à chimichi in u travagliu affetta a funzione pulmonare
- Verificate a funzione pulmonaria prima chì qualcunu sia operatu
- Valuta l'effettu di i medicinali
- Misurà u prugressu in u trattamentu di e malatie
- Misurà a risposta à u trattamentu in malatie vascolari cardiopulmonari
I valori normali sò basati nantu à a vostra età, altezza, etnia è sessu. I risultati normali sò espressi in percentuale. Un valore hè generalmente cunsideratu anormale s'ellu hè apprussimatamente menu di 80% di u vostru valore previstu.
L'intervalli di valori normali ponu variare leggermente trà diversi laboratori, basatu annantu à modi ligeramente diversi per determinà i valori normali. Parlate cù u vostru fornitore nantu à u significatu di i vostri risultati di test specifici.
Diverse misurazioni chì ponu esse truvate nantu à u vostru rapportu dopu i testi di funzione pulmonare includenu:
- Capacità di diffusione in monossidu di carbonu (DLCO)
- Volume di riserva espiratoria (ERV)
- Capacità vitale forzata (FVC)
- Volume spiratu forzatu in 1 secondu (FEV1)
- Flussu espiratoriu forzatu 25% à 75% (FEF25-75)
- Capacità residuale funzionale (FRC)
- Ventilazione massima volontaria (MVV)
- Volume residuale (RV)
- Flussu espiratoriu di punta (PEF)
- Capacità vitale lenta (SVC)
- Capacità pulmonare totale (TLC)
I risultati anormali significanu di solitu chì pudete avè malatie toraciche o pulmonarie.
Alcune malatie pulmonari (cum'è enfisema, asma, bronchite cronica è infezioni) ponu fà chì i pulmoni cuntenenu troppu aria è piglianu più tempu per sviutà. Queste malatie pulmonari sò chjamate disordini pulmonari ostruttivi.
Altre malatie pulmonare rendenu i pulmoni cicatrisati è più chjucchi per chì cuntenenu troppu pocu aria è sò poveri à trasferisce l'ossigenu in u sangue. Esempii di sti tippi di malatie includenu:
- Sovrappesu estremu
- Fibrosi pulmonaria (cicatricialità o ingrossamentu di u tissutu pulmonariu)
- Sarcoidosis è scleroderma
A debbulezza musculare pò ancu causà risultati di test anormali, ancu se i pulmoni sò normali, vale à dì simile à e malatie chì causanu pulmoni più chjucu.
Ci hè un picculu risicu di pulmone crollatu (pneumotorace) in e persone cun un certu tipu di malatie pulmonare. U test ùn deve esse datu à una persona chì hà sperimentatu un infartu di core recente, chì hà certi altri tipi di malatie cardiache, o chì hà avutu un recenti pulmone crollatu.
PFT; Spirometria; Spirogramu; Prove di funzione pulmonare; Vulume Lung; Pletismografia
- Spirometria
- Test di partita
Gold WM, Koth LL. Pruvenzi di funzione pulmonaria. In: Broaddus VC, Mason RJ, Ernst JD, et al, eds. Manuale di Murray è Nadel di Medicina Respiratoria. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2016: chap 25.
Putnam JB. Pulmone, parete toracica, pleura è mediastinu. In: Townsend CM Jr, Beauchamp RD, Evers BM, Mattox KL, eds. Sabiston Manuale di Chirurgia: A Basa Biologica di a Pratica Chirurgica Moderna. 20a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: chap 57.
Scanlon PD. Funzione respiratoria: meccanismi è test. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 26a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 79.