Esercizii di furmazione musculare di u pianu pelvicu

L'esercitazioni di furmazione musculare di u pavimentu pelvicu sò una serie di esercizii destinati à rinfurzà i musculi di u pavimentu pelvicu.
Esercizii di furmazione musculare di u pavimentu pelvicu sò raccomandati per:
- Donne cun incontinenza di stress urinariu
- Omi cù incontinenza di stress urinariu dopu a chirurgia di a prostata
- E persone chì anu incontinenza fecale
Esercizii di furmazione musculare di u pianu pelvicu ponu aiutà à rinfurzà i musculi sottu à l'utru, a vescica è l'intestinu (intestinu grossu). Puderanu aiutà l'omi è e donne chì anu prublemi cù a fuga d'urina o u cuntrollu di l'intestione.
Un eserciziu di addestramentu di u musculu di u pavimentu pelvicu hè cum'è finge chì duvete urinare, è dopu tene lu. Si rilassa è stringe i musculi chì controllanu u flussu di l'urina. Hè impurtante di truvà i musculi adatti per stringhje.
A prossima volta duvete urinare, cuminciate à andà è dopu fermate. Sentite i musculi in a vostra vagina, a vejiga, o l'annu si strincenu è si movenu. Quessi sò i musculi di u pavimentu pelvicu. Se li sentite stringhje, avete fattu l'eserciziu bè. Ùn ne fate micca l'abitudine di fà l'esercizii ogni volta mentre urinate. Una volta chì pudete identificà comodamente i musculi, eseguite l'esercizii mentre site, ma NON quandu urinate.
Sì ùn site micca sicuru se strenzate i musculi adatti, tenite à mente chì tutti i musculi di u pavimentu pelvicu si rilassanu è si cuntrattanu in listessu tempu. Perchè questi musculi cuntrolanu a vejiga, u rettu, è a vagina, i seguenti consiglii ponu aiutà:
- Donne: Inserisci un ditu in a vostra vagina. Stringhje i musculi cum'è se tenessi in l'urina, allora lasciate andà. Duvete sente chì i musculi si stringenu è si movenu in su è in giù.
- Omi: Inserisci un ditu in u vostru rettu. Stringhje i musculi cum'è se tenessi in l'urina, allora lasciate andà. Duvete sente chì i musculi si stringenu è si movenu in su è in giù. Quessi sò i stessi musculi chì stringereste se circate di impedisce di passà gasu.
Hè assai impurtante chì tenite i musculi seguenti rilassati mentre fate esercizii di furmazione musculare di u pavimentu pelvicu:
- Addominale
- Glutei (u musculu di u sfintere anale più prufondu deve cuntrattassi)
- Coscia
Una donna pò ancu rinfurzà questi musculi aduprendu un conu vaginale, chì hè un dispositivu ponderatu chì hè inseritu in a vagina. Dopu pruvate à stringhje i musculi di u pavimentu pelvicu per tene u dispositivu in postu.
Se ùn site micca sicuru se fate a furmazione musculare di u pavimentu pelvicu currettamente, pudete aduprà biofeedback è stimolazione elettrica per aiutà à truvà u gruppu musculare currettu per travaglià.
- U Biofeedback hè un metudu di rinfurzamentu pusitivu. L'elettrodi sò posti nantu à l'addome è longu a zona anale. Alcuni terapeuti ponenu un sensore in a vagina in e donne o l'anu in l'omi per monitorà a contrazione di i musculi di u pavimentu pelvicu.
- Un monitor visualizerà un graficu chì mostra chì musculi si contraenu è chì sò in riposu. U terapeuta pò aiutà à truvà i musculi giusti per a realizazione di esercizii di furmazione musculare di u pavimentu pelvicu.
ESEGUITU ESERCIZI DI PIANU PELVICU:
Seguitate ste tappe:
- Cuminciate per sviutà a vostra vejiga.
- Stringhje i musculi di u pavimentu pelvicu è tene per un conte di 10.
- Relaxate i musculi cumpletamente per un conte di 10.
- Fate 10 ripetizioni, da 3 à 5 volte à ghjornu (mattina, dopu meziornu è notte).
Pudete fà questi esercizii in ogni mumentu è locu. A maiò parte di a ghjente preferisce fà l'esercizii mentre ghjacia o si stà nantu à una sedia. Dopu à 4 à 6 settimane, a maiò parte di e persone rimarcanu qualchì migliurazione. Pò dighjà 3 mesi per vede un cambiamentu maiò.
Dopu à un paiu di settimane, pudete ancu pruvà à fà una sola cuntrazione di u pianu pelvicu à e volte quandu puderete perdite (per esempiu, mentre surtite da una sedia).
Una parolla di precauzione: Alcune persone sentenu chì ponu accelerà u prugressu aumentendu u numeru di ripetizioni è a frequenza di esercizii. Tuttavia, un eserciziu eccessivu pò invece causà fatigue musculare è aumentà a fuga di urina.
Sì avete qualchì fastidiu in u vostru addome o in u schernu mentre fate questi esercizii, probabilmente li fate male. Respira profondamente è rilassate u vostru corpu quandu fate questi esercizii. Assicuratevi chì ùn stringiate micca u musculu di u stomacu, di a coscia, di u gluteu, o di u pettu.
Quandu hè fattu u modu ghjustu, l'esercizii musculari di u pavimentu pelvicu sò stati dimustrati chì sò assai efficaci per migliorà a continenza urinaria.
Ci sò fisioterapeuti specialmente addestrati in furmazione musculare di u pavimentu pelvicu. Parechje persone benefizianu di a terapia fisica formale.
Esercizii Kegel
Anatomia perineale femminile
Kirby AC, Lentz GM. Funzione è disordini di e vie urinarie inferiori: fisiologia di a minzione, disfunzione annullante, incontinenza urinaria, infezioni di e vie urinarie, è sindrome dolorosu di a vescica. In: Lobo RA, Gershenson DM, Lentz GM, Valea FA, eds. Ginecologia cumpleta. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: chap 21.
Magowan BA, Owen P, Thomson A. Incontinenza urinaria femminile. In: Magowan BA, Owen P, Thomson A, eds. Ostetricia Clinica è Ginecologia. 4a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 11.
Newman DK, Burgio KL. Gestione conservativa di l'incontinenza urinaria: terapia comportamentale è di u pavimentu pelvicu è dispositivi uretrale è pelvici. In: Wein AJ, Kavoussi LR, Partin AW, Peters CA, eds. Urologia Campbell-Walsh. XI ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2016: chap 80.