6 Cunsiglii per a Prevenzione di l'Alzheimer

Cuntenutu
- 1. Fate ghjochi di strategia ogni ghjornu
- 2. Praticate 30 minuti di eserciziu à ghjornu
- 3. Adopte una dieta mediterranea
- 4. Bei 1 bichjeru di vinu rossu à ghjornu
- 5. Dormi 8 ore a notte
- 6. Mantene a pressione sanguigna sottu cuntrollu
L'Alzheimer hè una malattia genetica chì passa da i genitori à i zitelli, ma chì pò ùn sviluppassi in tutti i pazienti quandu qualchì precauzione, cum'è u modu di vita è l'abitudini alimentari, sò aduttate. In questu modu, hè pussibule cumbatte i fattori genetichi cù fattori esterni.
Cusì, per prevene l'Alzheimer, in particulare in casi di storia di famiglia di a malatia, ci sò 6 precauzioni chì aiutanu à ritardà l'iniziu di a malattia è chì sò elencate quì sottu.

1. Fate ghjochi di strategia ogni ghjornu
Attività chì stimulanu u cervellu aiutanu à riduce u risicu di sviluppà Alzheimer perchè mantenenu u cervellu attivu. Dunque, duvete risparmià 15 minuti à ghjornu per fà attività cum'è:
- Fate ghjochi di strategia, puzzle o cruciverba.
- Amparà qualcosa di novu, cum'è parlà una nova lingua o ghjucà un strumentu;
- Memoria di u trenu, memorizendu a lista di shopping, per esempiu.
Un'altra attività chì stimula u cervellu hè di leghje libri, riviste o ghjurnali, perchè in più di leghje u cervellu cunserva ancu informazioni, furmendu varie funzioni.
2. Praticate 30 minuti di eserciziu à ghjornu
L'eserciziu regulare pò diminuisce e probabilità di sviluppà Alzheimer finu à u 50%, dunque hè impurtante di fà 30 minuti d'attività fisica da 3 à 5 volte à settimana.
Alcune attività fisiche raccomandate sò ghjucà à u tennis, nuà, andà in bicicletta, ballà o ghjucà à ghjochi di squadra, per esempiu. Inoltre, l'eserciziu fisicu pò esse introduttu in varii tempi di a ghjurnata, cume scalà scale invece di piglià l'ascensore, per esempiu.
3. Adopte una dieta mediterranea
Manghjà una dieta mediterranea ricca in ligumi, pesci è frutti aiuta à nutrì currettamente u cerbellu, prevenendu prublemi serii cum'è l'Alzheimer o a demenza. Alcuni cunsiglii per l'alimentazione sò:
- Manghjate 4 à 6 picculi pranzi à ghjornu, aiutendu à mantene i livelli di zuccheru stabile;
- Manghjate pesci ricchi in omega 3, cum'è salmone, tunnu, truite è sardine;
- Manghjate cibi ricchi in seleniu, cum'è noce di u Brasile, ova o granu;
- Manghjate ligumi cù foglie verdi ogni ghjornu;
- Evite l'alimenti ricchi in grassu, cum'è salsicce, prudutti trasfurmati è stuzzichini.
Oltre à prevene l'Alzheimer, a dieta mediterranea equilibrata aiuta ancu à prevene prublemi cardiaci, cum'è un attaccu di core o insufficienza cardiaca.
4. Bei 1 bichjeru di vinu rossu à ghjornu
U vinu russu hà antioxidanti chì aiutanu à prutege i neuroni da i prudutti tossichi, prevenendu i danni cerebrali. In questu modu, hè pussibule di mantene u cervellu sanu è attivu, impedendu u sviluppu di l'Alzheimer.
5. Dormi 8 ore a notte
Dorme almenu 8 ore à a notte aiuta à regulà u funziunamentu di u cervellu, aumentendu a capacità di pensà, di salvà l'infurmazioni è di risolve i prublemi, evitendu l'apparizione di dimenzie.
6. Mantene a pressione sanguigna sottu cuntrollu
A pressione sanguigna alta hè in relazione cù l'iniziu iniziu di a malattia di Alzheimer è di a demenza. Cusì, i pazienti cun ipertensione devenu seguità l'istruzzioni di u medicu generale è fà almenu 2 cunsultazioni à l'annu per valutà a pressione sanguigna.
Adottendu stu stile di vita, l'individuu hà un risicu più bassu di sviluppà malatie cardiovascolari è stimulerà a funzione cerebrale, avendu un risicu più bassu di sviluppà dimenzie, cum'è l'Alzheimer.
Amparate più nantu à sta malattia, cumu prevene è cumu si cura di a persona cun Alzheimer: