À chì serve l'Acetilcisteina è cume si pò piglià
Cuntenutu
- Per chì ghjè
- L'acetilcisteina hè aduprata per a tosse secca?
- Cumu aduprà
- 1. Sciroppu pediatricu 20 mg / mL
- 2. Sciroppu per adulti 40 mg / mL
- 3. Compressa effervescente
- 4. Granuli
- Principali effetti collaterali
- Contraindicazioni
L'acetilcisteina hè una medicina expectorante chì aiuta à fluidificà e secrezioni produtte in i pulmoni, facilitendu a so eliminazione da e vie aeree, migliurendu a respirazione è trattendu a tosse più rapidamente.
Funziona ancu cum'è antidotu per u fegatu da i danni causati da l'ingestione di eccessu di paracetamol, rigenerendu i magazini di glutatione, chì hè una sostanza vitale per a funzione normale di u fegatu.
Questa medicina hè venduta cummercialmente cum'è Fluimucil, Flucistein o Cetilplex, per esempiu, è pò esse truvata in tablet, sciroppu o forma granulare, per un prezzu da circa 8 à 68 reai.
Per chì ghjè
L'acetilcisteina hè indicata per u trattamentu di a tosse produttiva, bronchite acuta, bronchite cronica, bronchite fumante, emfisema pulmonare, bronchopneumonia, ascessi pulmonari, atelettasi, mucoviscidosi o avvelenamentu accidentale o volontariu da paracetamol.
L'acetilcisteina hè aduprata per a tosse secca?
Innò. A tosse secca hè causata da irritazione è infiammazione di e vie respiratorie superiori per via di microorganismi o di sostanze irritanti è e droghe chì devenu esse usate devenu avè un'azione di inibizione di a tosse o calmante di l'aria. L'acetilcisteina funziona fluidificendu e secrezioni è ùn impedisce micca a tosse.
Questa medicina hè destinata à trattà a tosse produttiva, chì hè caratterizata da una difesa di u corpu per eliminà a flema, chì quandu hè assai spessa, pò esse difficiule da eliminà. Dunque, cù l'acetilcisteina hè pussibule fluidificà e secrezioni, facilitendu cusì a so eliminazione è finendu di tossisce più rapidamente.
Cumu aduprà
A dosa di acetilcisteina dipende da a forma di dosaggio è l'età di a persona chì hà da aduprà:
1. Sciroppu pediatricu 20 mg / mL
A dosa raccomandata di sciroppu pediatricu per i zitelli da 2 à 4 anni hè 5mL, 2 à 3 volte à ghjornu, è per i zitelli di più di 4 anni, a dose raccomandata hè 5mL, 3 a 4 volte à ghjornu, per circa 5 à 10 ghjorni . In casi di cumplicazioni pulmonari di Fibrosi Cistica, a dosa pò esse aumentata à 10 ml ogni 8 ore.
Questa medicina ùn deve esse usata in i zitelli di menu di 2 anni, a menu chì ùn sia micca cunsigliatu da u duttore.
2. Sciroppu per adulti 40 mg / mL
A dosa raccomandata hè 15 mL, una volta à ghjornu, preferibilmente di notte, per circa 5 à 10 ghjorni. In casi di cumplicazioni pulmonari di Fibrosi Cistica, a dosa pò esse aumentata à 5 à 10 ml ogni 8 ore.
3. Compressa effervescente
A dosa raccomandata hè 1 compressa effervescente di 200 mg sciolta in un bichjeru d'acqua ogni 8 ore o 1 compressa effervescente di 600 mg, una volta à ghjornu, preferibilmente di notte, per circa 5 à 10 ghjorni.
4. Granuli
I granuli devenu esse aghjunti à un bichjeru d'acqua finu à chì si scioglie cumpletamente. A dosa raccomandata per i zitelli di 2 à 4 anni hè 1 busta di 100 mg, 2 à 3 volte à ghjornu, è per i zitelli di più di 4 anni, a dose raccomandata hè 1 busta di 100 mg, 3 a 4 volte à ghjornu, per circa 5 à 10 ghjorni. In i casi di cumplicazioni pulmonari di Fibrosi Cistica, a dosa pò esse aumentata à 200 mg ogni 8 ore.
A dosa raccomandata per l'adulti hè 1 buste di granuli 200 mg, 2 à 3 volte à ghjornu o 1 buste di granuli D 600, una volta à ghjornu, preferibilmente di notte. In i casi di cumplicazioni pulmonari di Fibrosi Cistica, a dosa pò esse aumentata à 200 à 400 mg ogni 8 ore.
Principali effetti collaterali
Generalmente, l'acetilcisteina hè ben tollerata, tuttavia, in certi casi, effetti collaterali cume nausea, vomitu, diarrea è irritazione gastrointestinale ponu accade.
Contraindicazioni
L'acetilcisteina hè contraindicata in e persone chì sò ipersensibili à i cumpunenti di a formula.
Inoltre, questu medicamentu ùn deve esse adupratu durante a gravidanza è l'allattamentu, in i zitelli è zitelli sottu à 2 anni di età è in i casi di ulcera gastroduodenale.