Actinomicosi: chì hè, cause, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
L'actinomicosi hè una malattia chì pò esse acuta o cronica è raramente invasiva, causata da batteri di u genaru Actinomyces spp, chì hè di solitu parte di a flora commensale di regioni cum'è a bocca, i tratti gastrointestinali è urogenitali.
Tuttavia, in certi casi rari, quandu sti batteri invadenu e mucose, si ponu sparghje in altre regioni di u corpu è causanu una infezzione granulomatosa cronica caratterizata da a furmazione di picculi ammassi, chjamati granuli di zolfu, per via di u so culore giallu, chì pò generanu sintomi cum'è frebba, perdita di pesu, nasu chì cola, dolore di pettu è tosse.
U trattamentu di l'actinomicosi cunsiste in l'amministrazione di antibiotici è, in certi casi, in chirurgia per rimuovere u tessutu infettu.
Chì causa
L'actinomicosi hè una malattia causata da i batteri di a spezia Actinomyces israelii, Actinomyces naeslundii, Actinomyces viscosus è Actinomyces odontolyticus, chì sò di solitu prisenti in a flora di a bocca, di u nasu o di a gola, senza causà infezioni.
Tuttavia, in casi rari, cume in situazioni induve u sistema immunitariu hè indebulitu, in casi induve a persona faci una igiene orale sbagliata o sviluppa una infezione dopu una chirurgia dentale o in cui a persona hè malnutrita, per esempiu, i batteri ponu attraversà u prutezzione di ste mucose attraversu una zona ferita, cume una gomma infiammata, un dente devitalizatu o tonsille, per esempiu, invadendu queste regioni, induve si multiplichenu è generanu a malatia.
Possibili segni è sintomi
L'actinomicosi hè una malatia infettiva carattarizata da a furmazione di picculi ciuffi in a pelle, chjamati granuli di zolfu, per via di u so culore giallu, ma chì ùn cuntenenu micca zolfu.
Inoltre, altri sintomi chì ponu apparisce in e persone cù actinomicosi sò frebba, perdita di pesu, dolore in a regione affettata, grumi nantu à i ghjinochji o a faccia, piaghe di a pelle, nasu coltu, dolore à u pettu è tosse.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di l'actinomicosi consiste in l'amministrazione di antibiotici, cum'è penicillina, amoxicillina, ceftriaxone, tetraciclina, clindamicina o eritromicina.
Inoltre, in certi casi, cume quandu un ascessu appare, pò esse necessariu drenà u pus o rimuovere u tessutu influenzatu, per impedisce chì l'infezione si sparghje in altre regioni di u corpu.