Dopu à A mo Mastectomia: Spartendu ciò chì aghju amparatu
Cuntenutu
- Si face megliu dopu a prima notte
- Dorme nantu à una superficia bassa
- Custruite a vostra forza di core prima
- Praticate asciugà
- Amparate à drenà
- Uttenite assai cuscini
- Pensate à uttene terapia fisica
- U tempu guarisce tutte e ferite
- A recuperazione hè emotiva, micca solu fisica
- A diffusione di a cuscenza m'hà aiutatu
- Chì hè BRCA?
Nota di l'editore: Questu pezzu hè statu uriginale scrittu u 9 di ferraghju di u 2016. A so data di publicazione attuale riflette un aghjurnamentu.
Pocu dopu aderisce à Healthline, Sheryl Rose hà sappiutu ch'ella avia a mutazione di u genu BRCA1 è era in periculu per u cancheru di u senu è di l'ovaru.
Ella hà sceltu di andà avanti cù una mastectomia bilaterale è ooforectomia. Avà cù e cirurgie daretu à ella, hè nantu à a strada di a ripresa. Leghjite per i so cunsiglii à l'altri chì travagliavanu prove simili.
Avà sò 6 settimane fora da a mo mastectomia bilaterale è a mo ricustruzzione, è aghju avutu un pocu di tempu per riflette. Aghju realizatu chì questu hè statu l'annu più duru di a mo vita, ma sò cuntentu di e decisioni chì aghju fattu.
BRCA1 ùn deve micca esse una sentenza di morte se pigliate u cuntrollu di a situazione, è hè esattamente ciò chì aghju fattu. È avà chì a parte più difficiule hè finita, aghju attraversu a recuperazione - sia fisicamente sia emotivamente.
Pensu à 6 settimane fà è quantu eru nervosu prima di a chirurgia. Sapiu chì eru in mani assai brave è avia una squadra di sognu in ligna - Dr. Deborah Axelrod (chirurgu di senu) è Dr. Mihye Choi (chirurgu plasticu).
Sò dui di i migliori in NYU Langone è aghju avutu a cunfidenza chì tuttu anderia bè. Eppuru, aghju alcune cose chì mi piacerebbe chì a ghjente mi avessi dettu prima d'andà in chirurgia, è cusì vogliu sparte ciò chì aghju amparatu.
Li chjameremu "suggerimenti postchirurgichi".
Si face megliu dopu a prima notte
A prima notte hè dura, ma micca insuppurtevule. Sarete stancu, è ùn serà micca cusì faciule di mette si cunfortu o di dorme assai in l'uspidale.
Sappiate solu chì e cose migliuranu assai dopu a prima notte. Ùn siate micca un martire quandu si tratta di medicamentu per u dolore: Se ne avete bisognu, pigliate.
Dorme nantu à una superficia bassa
Quandu si volta in casa, hè sempre difficiule di spustassi. Assicuratevi di ùn andà micca solu in casa, postu chì averete sicuramente bisognu di qualchissia per esse quì per piglià cura di voi.
Una di e parti più dure hè di entrà è di sorte da u lettu.À a seconda o terza notte, aghju capitu chì hè d'utilità per dorme nantu à un lettu bassu o ancu nantu à u lettu perchè tandu si pò solu sorte da u lettu.
Custruite a vostra forza di core prima
Dopu una mastectomia bilaterale, ùn averete micca veramente l'usu di i vostri bracci o di u pettu (questu pò esse leggermente menu u casu cù una sola mastectomia). A mo punta hè di fà qualchi situps prima di a vostra chirurgia.
Nuddu m'hà mai dettu questu, ma a vostra forza di core hè assai impurtante durante questi primi ghjorni. Più hè forte, megliu serà.
Vi baserete più nantu à i musculi di u stomacu di ciò chì site abituatu, allora hè megliu assicurassi chì u core sia prontu à gestisce u travagliu.
Praticate asciugà
Sò chì sona un pocu stranu, ma dinò, sò solu e piccule cose chì rendenu quella prima settimana di recuperu assai più piacevule.
Prima di a chirurgia, vulete praticà asciugà in bagnu cù e duie mani, perchè ùn sapete micca cù chì bracciu avete una megliu gamma di movimentu.
Inoltre, investite in alcune salviette per i zitelli perchè chì rende u prucessu un pocu più faciule. Questa hè solu una di queste cose chì nimu ùn pensa mai, ma credimi, sarete felice di avè sta piccula punta.
Diventà un tergicristalu ambidestro hè l'ultimu affare chì vulete preoccupassi dopu una chirurgia maiò.
Amparate à drenà
Sarete attaccatu à parechji dreni dopu à una mastectomia bilaterale, è ancu se pensate di sapè usalli, lasciate chì l'infirmiere mostrinu à voi è à u vostru caregiver cumu sviutalli currettamente.
Pensemu chì a sapiamu è, sicuramente, aghju finitu cun un vestitu inzuppatu di sangue prima chì ci mostressinu cumu fà bè. Micca una crisa, solu fastidiosa è abbastanza lorda.
Uttenite assai cuscini
Avete bisognu di parechji cuscini in tutte e forme è dimensioni. Si ne puderebbe bisognu sottu à e bracce, trà e gambe, è sustenendu a testa è u collu.
Ùn ci hè manera per mè di sapè cumu si senterà u più comodu. Hè un pocu di prova è errore, ma eru cuntentu d'avè cuscini in ogni locu.
Ancu 6 settimane fora, dormu sempre cù dui picculi cuscini in forma di cori sottu à e bracce chì sò cuncipiti apposta per i pazienti postmastectomichi, è li tengu caru!
Pensate à uttene terapia fisica
Tutti ùn ne anu bisognu, ma sì site interessatu, pensu chì a fisioterapia hè una bella cosa da guardà. A facciu avà dapoi 3 settimane è sò cuntentu d'avè pigliatu a decisione di fà la.
U vostru chirurgu pò di sicuru riferiscevi à qualcunu. Aghju trovu chì hè statu veramente utile per migliurà a mo gamma di movimentu è un pocu di u gonfiore chì aghju sperimentatu.
Ùn hè micca per tutti, è ancu se i duttori dicenu chì ùn ne avete micca bisognu, prumettu chì ùn pò micca male - vi aiuterà solu à a vostra recuperazione.
U tempu guarisce tutte e ferite
Fisicamente, mi sentu megliu ogni ghjornu. Aghju pigliatu un mese di riposu da u travagliu per guarisce, è avà chì sò di ritornu à u travagliu è mi movu, mi sentu ancu megliu.
Benintesa, mi pare un pocu stranu qualchì volta cù i mo novi impianti, ma per a maiò parte, mi sentu torna à u mo vechju eu.
A recuperazione hè emotiva, micca solu fisica
Al di là di a ripresa fisica hè statu, benintesa, u viaghju emotivu. A volte mi guardu in u spechju è mi dumandu se mi pare "falsu".
U mo ochju va subitu à tutte l'imperfezzioni, micca chì ci ne sia parechje, ma di sicuru ci ne sò pochi. Per a maiò parte, pensu chì parenu grandi!
Mi sò unitu à una cumunità in Facebook per BRCA, induve aghju lettu storie di altre donne nantu à ciò chì chjamanu i so "foobs" (falsi tette), è sò felice di vede chì tutti anu un sensu di l'umuri.
Ogni ghjornu, di più in più, mi sò abituatu à l'idea è à a mancanza di sintimu, è mi rendu contu chì u cambiamentu face parte di a vita. È, diciamu, nisunu di noi hè perfettu.
Sò ancu cumpletamente gratu d'avè avutu l'occasione di fà qualcosa in modu proattivu, è spergu chì ùn averaghju mai u cancheru di u senu (aghju sempre un risicu menu di 5 per centu). Chì faria tuttu vale a pena.
A diffusione di a cuscenza m'hà aiutatu
In u quadru di a mo ricuperazione emotiva, aghju cercatu veramente di participà è di sensibilizà scrivendu è vuluntariamente.
Attraversu a mo ricerca, aghju amparatu nantu à u Basser Center per BRCA in Penn Medicine. Sò u centru di ricerca di punta per i cancherini cunnessi à BRCA in omi è donne, è facenu cose stupefacenti.
Aghju messu in manu à elli è aghju spartutu a mo storia è aghju dumandatu modi per intervene, al di là di e donazioni.
Participeraghju à una campagna di sensibilizazione chì distribuirà affissi à e sinagoghe di a mo zona, per aiutà u centru à ghjunghje à i Ghjudei Ashkenazi, chì sò u gruppu u più à risicu per e mutazioni BRCA.
Sò cusì cuntentu d'avè a pussibilità di dà torna è forse di fà solu una persona in più cuscente di BRCA è di e scelte ch'elli anu.
In generale, aghju fattu grande. Alcuni ghjorni sò più impegnativi di altri. Qualchì ghjornu, feghju una foto di i mo vechji seni è pensu à quantu a vita mi seria più simplice sè nunda di què si fosse mai passatu.
Ma a maiò parte di i ghjorni, a pigliu cun tranquillità è mi ricordu di prufittà à u più di ciò chì mi sò datu.
Chì hè BRCA?
- I geni BRCA1 è BRCA2 producenu proteine chì soppressenu i tumori. Una mutazione in unu o l'altru pò aumentà u risicu di cancheru.
- E mutazioni ponu esse ereditate da i dui parenti. U risicu hè 50 per centu.
- Queste mutazioni contanu 15 per centu di i tumori di l'ovaru è da 5 à 10 per centu di i tumori di senu (25 per centu di i tumuri di senu ereditarii).