Allergia à a pelle: cause principali è cume trattà
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cosa da fà quandu i sintomi apparsu
- Ciò chì pò causà allergie
- Trattamentu allergicu di a pelle
- Cumu sapè s’ella hè allergica à a pelle
- L'allergia di a pelle hè più cumuna in gravidanza?
L'allergia di a pelle hè una reazzione infiammatoria chì si pò manifestà in diverse regioni di a pelle, cume e mani, i pedi, a faccia, e braccia, l'ascelle, u collu, e gambe, a schiena o u ventre, causendu sintomi cum'è rossu, prurito è macchie bianche o rossu nantu à a pelle. pelle. Inoltre, in certi casi l'allergia à a pelle pò purtà à altri prublemi cum'è gonfiore allergicu, per esempiu.
L'allergia à a pelle pò avè diverse cause cum'è l'allergia à u deodorante, a medicazione, l'alimentu, u sole, morsi d'insetti o ancu allergie à u filtru solare, è u so trattamentu pò esse fattu cù l'usu di antistaminici cum'è desloratadina o ebastina, per esempiu, indicatu da u dermatistu o allergistu.
Principali sintomi
I sintomi principali di l'allergia di a pelle includenu:
- Pruritu;
- Rossu;
- Sculacciata;
- Irritazione;
- Presenza di macchie o brufoli (palle rosse o bianche).
Sti sintomi ponu cumparisce uni pochi di minuti dopu u cuntattu cù l'allergenu, ma ponu ancu piglià parechje ore è ancu ghjorni per sviluppassi cumpletamente. Cusì, si deve circà di ricurdà l'oggetti o e sostanze chì sò stati in cuntattu cù a regione in l'ultimi 3 ghjorni, o i medicinali o alimenti chì avete manghjatu, per pruvà à truvà una causa.
In i casi più severi è menu cumuni, l'allergia di a pelle pò ancu purtà à l'apparizione di sintomi severi cum'è difficultà à respirà è cunfortu in a gola, in questu casu hè assai impurtante d'andà prestu in urgenza o di chjamà SAMU.
Cosa da fà quandu i sintomi apparsu
Appena i primi sintomi di allergie apparsu, hè impurtante chì agisciate prestu, lavendu e regioni di a pelle induve i sintomi d'allergia apparsenu cù acqua abbundante è sapone di pH neutru. Dopu avè lavatu bè queste regione, hè impurtante di applicà prudutti ipoallergenici cù prudutti calmanti, cum'è creme o lozioni cù azzione calmante, cum'è camomilla o lavanda, per alleviare l'inconfortu è calmà l'irritazione di a pelle, aiutendu ancu à mantene a so idratazione.
Inoltre, l'acqua Termale hè ancu una ottima opzione da aduprà in queste situazioni, perchè idrata a pelle è riduce i pruriti è l'irritazioni. Cunniscite altri trattamenti in casa per curà l'allergie cutanee cliccendu quì
Tuttavia, se dopu lavatu è idratatu a pelle, i sintomi ùn smariscenu micca cumpletamente dopu à circa 2 ore o s'aggravanu in quellu tempu è diventanu esuberanti o fastidiosi, hè cunsigliatu di cunsultà un duttore per ch'ellu possi prescrivi rimedii per u trattamentu di l'allergia.
Ciò chì pò causà allergie
L'allergia di a pelle pò avè parechje cause, cumprese:
- Picculi d'insetti;
- Sudore;
- Bijou;
- Avvelenamentu alimentariu;
- Medici o alimentariu;
- Piante o peli d'animali;
- Vestiti, cinture o certi tippi di tessuti cum'è lana o jeans;
- Sostanze o materiali irritanti cum'è detergente, sapone per lavà, prudutti è cosmetichi di bellezza, trucco, shampoo, deodorante, gel doccia, sapone, cera o ancu crema depilatoria.
L'allergia di a pelle si pò manifestà causendu parechji sintomi, hè assai impurtante di pudè identificà a causa di l'allergia in modu da pudè esse evitata.
Trattamentu allergicu di a pelle
U trattamentu raccomandatu per l'allergia cutanea deve esse indicatu da un dermatologu o allergistu è u tippu di trattamentu dipenderà da a causa è l'intensità di i sintomi. In generale, u trattamentu hè fattu cù antihistaminici cum'è desloratadina o ebastina, per esempiu, o cù corticosteroidi cum'è hydrocortisone o mometasone, in forma di creme, unguenti, sciroppi o pillule, chì sò aduprati per alleviare è curà i sintomi di l'allergia.
Inoltre, in i casi induve u pruritu hè assai intensu, u duttore pò ricumandà ancu l'usu di un unguentu allergicu, chì idratarà a pelle è allevia u pruritu è u rossu.
Cumu sapè s’ella hè allergica à a pelle
U diagnosticu di l'allergia cutanea pò esse fattu da l'allergologu o da u dermatologu, secondu e cause, chì valuta i sintomi manifestati in a pelle. In certi casi a diagnosi pò esse cunfirmata per mezu di testi di allergie, fatti da pichjendu u bracciu è rispondendu dopu à 15-20 minuti, o attraversu un altru test chì cunsiste in l'applicazione (di solitu à u spinu), di diverse sostanze cunnisciute cum'è allergie cutanee, permettendu per agisce trà 48 à 72 ore, o ancu per mezu di un test di sangue.
Dopu u tempu indicatu, u duttore verificerà se u test hè statu pusitivu o negativu, osservendu s'ellu ci era rossu, prurito o s'ellu ci era brufoli nantu à a pelle, identificendu cusì ancu l'agente incaricatu di causà l'allergia. E analisi di sangue ponu ancu indicà una causa di l'allergia. Vede cumu si face u test di l'allergia cliccendu quì.
L'allergia di a pelle hè più cumuna in gravidanza?
L'allergia di a pelle durante a gravidanza pò accade per via di cambiamenti ormonali è di u sistema immunitariu chì si verificanu naturalmente durante stu periodu, chì ponu fà a donna incinta più sensibile à l'apparizione di un'allergia indesirata à a pelle.
In questi casi, hè raccomandatu di pruvà à calà a pelle cù creme o lozioni chì aiutanu à alleviare l'inconfortu è l'irritazione in a pelle, è si consiglia di cunsultà u dermatologu o l'allergologu u più prestu pussibule.
Generalmente, l'allergia di a pelle durante a gravidanza ùn danneghja micca u zitellu, ma se i sintomi di l'allergia sò severi hè cunsigliatu per andà in sala d'urgenza o in ospedale.