Tirosina: benefici, funzioni è induve truvà
Cuntenutu
- Benefici di Tirosina
- Funzioni principali
- Elencu di cibi
- Cume aduprà u supplementu di tirosina
- Contraindicazioni per supplementazione
A tirosina hè un aminòcidu aromaticu non essenziale, vale à dì, hè pruduttu da u corpu da un altru aminòcidu, a fenilalanina. Inoltre, pò ancu esse uttenutu da u cunsumu di alcuni alimenti, cum'è u furmagliu, u pesciu, l'avucatu è i noci, per esempiu, è in forma di supplementu nutrizionale, cum'è L-tirosina.
Stu amminuàcidu hè un precursore di neurotrasmittenti cum'è a dopamina, essendu assuciatu à effetti antidepressivi, è hè ancu presente in u prucessu di sintesi di melanina, chì hè una sustanza chì dà culore à a pelle, l'ochji è i capelli.
Benefici di Tirosina
A tirosina furnisce parechji benefizii per a salute, cum'è:
- Migliora l'umore, postu chì agisce cum'è antidepressivu;
- Migliora a memoria in situazioni stressanti, migliurendu a capacità di fà attività sottu pressione. Tuttavia, alcuni studii suggerenu chì questu effettu ùn accade micca in e persone anziane;
- Aumenta a quantità di globuli bianchi è rossi;
- Pò aiutà à u trattamentu di alcune malatie, cum'è Parkinson.
Cusì, a supplementazione pò aiutà e persone chì anu fenilchetonuria, chì hè una malattia in a quale a fenilalanina ùn pò esse sintetizzata. Di conseguenza, ùn hè micca pussibule a furmazione di tirosina, postu chì questu aminoacidu hè furmatu da fenilalanina, dendu à una carenza di tirosina in u corpu. Tuttavia, studii riguardanti l'usu di a supplementazione di tirosina in e persone cun fenilchetonuria ùn sò ancu conclusivi.
Funzioni principali
A tirosina hè un aminòcidu rispunsevule di parechje funzioni in u corpu è quandu ghjunghje à u cervellu diventa un precursore di alcuni neurotrasmettitori, cume dopamina, norepinefrina è adrenalina, è pò dunque esse cunsiderata una parte essenziale di u sistema nervosu.
Inoltre, a tirosina agisce ancu in a furmazione di ormoni tiroidiali, catecolestrogeni è melanina. Hè ancu impurtante per a furmazione di parechje proteine in u corpu, cumprese l'encefaline, chì sò cunsiderate antidolorifici naturali in u corpu, postu chì sò implicati in a regolazione di u dolore.
Elencu di cibi
L'alimenti principali ricchi in tirosina sò u latte è i so derivati, altri alimenti ricchi in tirosina sò:
- Ovi;
- Pesciu è carne;
- Frutti secchi, cum'è noci è castagne;
- Avucatu;
- Piselli è fasgioli;
- Segale è orzu.
In più di quessi, altri alimenti in i quali si pò truvà tirosina sò funghi, fasgioli verdi, patate, melanzane, barbabietole, ravanelli, okra, rapa, cicoria, asparagi, broccoli, cetrioli, prezzemolo, cipolla rossa, spinaci, pumati è cavuli.
Cume aduprà u supplementu di tirosina
Ci hè dui tippi di supplementi, unu cù l'amminoacidu liberu di tirosina è l'altru cù N-acetil L-tirosina, cunnisciuta popularmente cum'è NALT. A differenza hè chì NALT hè più solubile in acqua è pò esse metabolizatu in u corpu più lentamente, mentre per riceve u listessu effettu, a tirosina libera deve esse cunsumata in dosi più alte.
Per migliurà a prestazione mentale di fronte à una situazione stressante o per via di periodi di privazione di sonnu, per esempiu, a raccomandazione hè di 100 à 200 mg / kg per ghjornu. Ancu se i studii ùn sò micca cunclusivi in quantu à l'ingestione di questu aminoacidu prima di attività fisiche per migliurà e prestazioni, si consiglia di cunsumà trà 500 è 2000 mg 1 ora prima di l'attività.
In ogni casu, l'ideale hè di cunsultà un duttore o nutrizionista prima di aduprà u supplementu di tirosina.
Contraindicazioni per supplementazione
L'usu di u supplementu hè contraindicatu durante a gravidanza è l'allattamentu, postu chì ùn ci hè micca assai informazioni à riguardu. Deve ancu esse evitata da e persone cun ipertiroidismu o malattia di Graves.
Inoltre, a tirosina pò interagisce cù medicazione cum'è Levodopa, cù medicazione per trattà i prublemi di tiroide è cù antidepressivi è inibitori di monoamina ossidasa, perchè pò causà un aumentu di a pressione sanguigna.