Autore: Tamara Smith
Data Di Creazione: 24 Ghjinnaghju 2021
Aghjurnamentu Di Data: 21 Nuvembre 2024
Anonim
Cume funziona l'anestesia generale è quali sò i risichi - Salute
Cume funziona l'anestesia generale è quali sò i risichi - Salute

Cuntenutu

L'anestesia generale funziona sedendu profondamente una persona, in modo chì a cuscenza, a sensibilità è i riflessi di u corpu sianu persi, in modu chì l'operazioni ponu esse effettuate senza sente dolore o disagiu durante a procedura.

Pò esse iniettatu attraversu a vena, avendu un effettu immediatu, o inalatu attraversu una maschera, ghjunghjendu à u sangue dopu avè passatu per i pulmoni. A durata di u so effettu hè determinata da l'anestesista, chì decide nantu à u tippu, a dose è a quantità di a medicazione anestetica.

Tuttavia, l'anestesia generale ùn hè micca sempre a prima scelta per e chirurgie, essendu riservata à quelle chirurgie più grandi è chì richiedenu più tempu, cume chirurgie addominali, toraciche o cardiache. In altri casi, l'anestesia di solu una parte di u corpu, cum'è a lucale, pò esse indicata in casi di chirurgia dermatologica o rimozione di denti, o anestesia epidurale, per consegne o interventi ginecologichi, per esempiu. Amparate nantu à i principali tippi di anestesia è quandu aduprà.


Principali tipi di anestesia generale

L'anestesia generale pò esse fatta attraversu a vena o per inalazione, è ùn ci hè micca un tippu megliu cà l'altru, è a scelta dipenderà da a forza di u medicamentu per u tippu di chirurgia, a preferenza di l'anestesista o a dispunibilità in l'ospedale.

Ci hè parechji tippi di medicazione aduprati, chì sò di solitu cumbinati à, oltre à rende a persona incosciente, causendu insensibilità à u dolore, u rilassamentu musculare è l'amnesia, affinchì tuttu ciò chì accade durante a chirurgia sia dimenticatu da a persona.

1. Anestesia per inalazione

Questa anestesia hè fatta inalendu gasi chì cuntenenu medicazione anestetiche, allora ci vole pochi minuti à entrà in vigore, perchè u medicamentu deve prima passà per i pulmoni finu à chì ghjunghje à u sangue è dopu à u cervellu.


A concentrazione è a quantità di u gasu inalatu sò determinate da l'anestesista, secondu u tempu di a chirurgia, chì pò esse da pochi minuti à parechje ore, è a sensibilità di ogni persona à u medicamentu.

Per taglià l'effettu di l'anestesia, a liberazione di gasi deve esse interrotta, postu chì u corpu elimina naturalmente l'anestetichi, chì si trovanu in i pulmoni è in u sangue, attraversu u fegatu o i reni.

  • ESEMPI: Alcuni esempi di anestetici inalati sò Tiomethoxyflurane, Enflurane, Halothane, Diethyl ether, Isoflurane o Nitrous oxide.

2. Anestesia attraversu a vena

Stu tippu d'anestesia si face injectendu u medicamentu anesteticu direttamente in a vena, pruvucendu una sedazione guasi immediata. A prufundità di sedazione dipende da u tippu è a quantità di medicazione iniettata da l'anestesista, chì dipenderà ancu da a durata di a chirurgia, da a sensibilità di ogni persona, in più di l'età, u pesu, l'altezza è e condizioni di salute.

  • ESEMPI: esempi di anestetici iniettabili includenu Thiopental, Propofol, Etomidate o Ketamine. Inoltre, l'effetti di altre droghe ponu esse aduprati per arricchisce l'anestesia, cume sedativi, analgesici oppioidi o bloccanti musculari, per esempiu.

Quantu dura l'anestesia

A durata di l'anestesia hè prugrammata da l'anestesista, secondu u tempu è u tippu di chirurgia, è a scelta di i medicamenti aduprati per a sedazione.


U tempu di svegliu piglia da pochi minuti à poche ore dopu a fine di a chirurgia, sfarente di quelli aduprati in u passatu, chì durava tutta a ghjurnata, postu chì, oghje, i medicinali sò più muderni è efficienti. Per esempiu, l'anestesia fatta da u dentistu hà una dosi assai bassa è dura pochi minuti, mentre l'anestesia necessaria per a chirurgia cardiaca pò durà 10 ore.

Per fà qualsiasi tippu d'anestesia, hè impurtante chì u paziente sia monitoratu, cù dispositivi per misurà a frequenza cardiaca, a pressione sanguigna è a respirazione, postu chì, cume a sedazione pò esse assai profonda, hè impurtante cuntrullà u funziunamentu di i segni vitali .

Possibili complicazioni

Alcune persone ponu sperimentà effetti collaterali durante l'anestesia o ancu alcune ore dopu, cume u sintimu malatu, vomitu, mal di testa è allergie à l'ingrediente attivu di u medicamentu.

E cumplicazioni e più gravi, cum'è u fiatu, l'arrestu cardiacu o e sequele neurologiche, sò rari, ma ponu accade in persone cun una salute assai pessima, per via di malnutrizione, malatie cardiache, pulmonarie o renali, è chì usanu assai medicazione o droghe illecite, per esempiu.

Hè ancu più raru chì l'anestesia abbia un effettu parziale, cume a ritirata di a cuscenza, ma permettendu à a persona di spustassi, o ancu à u cuntrariu, quandu a persona ùn hè micca capace di muvassi, ma pò sente l'avvenimenti intornu à ellu.

Avemu Cunsigliatu

Xanthoma

Xanthoma

Xanthoma hè una cundizione di a pelle in cui certi gra i i accumulanu ottu à a uperficia di a pelle.Xanthoma ò cumuni, in particulare in l'adulti anziani è in e per one cun lip...
Uveite

Uveite

Uveiti hè gonfiore è infiammazione di l'uvea. L'uvea hè u tratu mediu di u muru di l'ochju. L'uvea furni ce u angue per l'iri in fronte di l'ochju è a retin...