Autore: Tamara Smith
Data Di Creazione: 24 Ghjinnaghju 2021
Aghjurnamentu Di Data: 18 Maghju 2025
Anonim
Cume funziona l'anestesia generale è quali sò i risichi - Salute
Cume funziona l'anestesia generale è quali sò i risichi - Salute

Cuntenutu

L'anestesia generale funziona sedendu profondamente una persona, in modo chì a cuscenza, a sensibilità è i riflessi di u corpu sianu persi, in modu chì l'operazioni ponu esse effettuate senza sente dolore o disagiu durante a procedura.

Pò esse iniettatu attraversu a vena, avendu un effettu immediatu, o inalatu attraversu una maschera, ghjunghjendu à u sangue dopu avè passatu per i pulmoni. A durata di u so effettu hè determinata da l'anestesista, chì decide nantu à u tippu, a dose è a quantità di a medicazione anestetica.

Tuttavia, l'anestesia generale ùn hè micca sempre a prima scelta per e chirurgie, essendu riservata à quelle chirurgie più grandi è chì richiedenu più tempu, cume chirurgie addominali, toraciche o cardiache. In altri casi, l'anestesia di solu una parte di u corpu, cum'è a lucale, pò esse indicata in casi di chirurgia dermatologica o rimozione di denti, o anestesia epidurale, per consegne o interventi ginecologichi, per esempiu. Amparate nantu à i principali tippi di anestesia è quandu aduprà.


Principali tipi di anestesia generale

L'anestesia generale pò esse fatta attraversu a vena o per inalazione, è ùn ci hè micca un tippu megliu cà l'altru, è a scelta dipenderà da a forza di u medicamentu per u tippu di chirurgia, a preferenza di l'anestesista o a dispunibilità in l'ospedale.

Ci hè parechji tippi di medicazione aduprati, chì sò di solitu cumbinati à, oltre à rende a persona incosciente, causendu insensibilità à u dolore, u rilassamentu musculare è l'amnesia, affinchì tuttu ciò chì accade durante a chirurgia sia dimenticatu da a persona.

1. Anestesia per inalazione

Questa anestesia hè fatta inalendu gasi chì cuntenenu medicazione anestetiche, allora ci vole pochi minuti à entrà in vigore, perchè u medicamentu deve prima passà per i pulmoni finu à chì ghjunghje à u sangue è dopu à u cervellu.


A concentrazione è a quantità di u gasu inalatu sò determinate da l'anestesista, secondu u tempu di a chirurgia, chì pò esse da pochi minuti à parechje ore, è a sensibilità di ogni persona à u medicamentu.

Per taglià l'effettu di l'anestesia, a liberazione di gasi deve esse interrotta, postu chì u corpu elimina naturalmente l'anestetichi, chì si trovanu in i pulmoni è in u sangue, attraversu u fegatu o i reni.

  • ESEMPI: Alcuni esempi di anestetici inalati sò Tiomethoxyflurane, Enflurane, Halothane, Diethyl ether, Isoflurane o Nitrous oxide.

2. Anestesia attraversu a vena

Stu tippu d'anestesia si face injectendu u medicamentu anesteticu direttamente in a vena, pruvucendu una sedazione guasi immediata. A prufundità di sedazione dipende da u tippu è a quantità di medicazione iniettata da l'anestesista, chì dipenderà ancu da a durata di a chirurgia, da a sensibilità di ogni persona, in più di l'età, u pesu, l'altezza è e condizioni di salute.

  • ESEMPI: esempi di anestetici iniettabili includenu Thiopental, Propofol, Etomidate o Ketamine. Inoltre, l'effetti di altre droghe ponu esse aduprati per arricchisce l'anestesia, cume sedativi, analgesici oppioidi o bloccanti musculari, per esempiu.

Quantu dura l'anestesia

A durata di l'anestesia hè prugrammata da l'anestesista, secondu u tempu è u tippu di chirurgia, è a scelta di i medicamenti aduprati per a sedazione.


U tempu di svegliu piglia da pochi minuti à poche ore dopu a fine di a chirurgia, sfarente di quelli aduprati in u passatu, chì durava tutta a ghjurnata, postu chì, oghje, i medicinali sò più muderni è efficienti. Per esempiu, l'anestesia fatta da u dentistu hà una dosi assai bassa è dura pochi minuti, mentre l'anestesia necessaria per a chirurgia cardiaca pò durà 10 ore.

Per fà qualsiasi tippu d'anestesia, hè impurtante chì u paziente sia monitoratu, cù dispositivi per misurà a frequenza cardiaca, a pressione sanguigna è a respirazione, postu chì, cume a sedazione pò esse assai profonda, hè impurtante cuntrullà u funziunamentu di i segni vitali .

Possibili complicazioni

Alcune persone ponu sperimentà effetti collaterali durante l'anestesia o ancu alcune ore dopu, cume u sintimu malatu, vomitu, mal di testa è allergie à l'ingrediente attivu di u medicamentu.

E cumplicazioni e più gravi, cum'è u fiatu, l'arrestu cardiacu o e sequele neurologiche, sò rari, ma ponu accade in persone cun una salute assai pessima, per via di malnutrizione, malatie cardiache, pulmonarie o renali, è chì usanu assai medicazione o droghe illecite, per esempiu.

Hè ancu più raru chì l'anestesia abbia un effettu parziale, cume a ritirata di a cuscenza, ma permettendu à a persona di spustassi, o ancu à u cuntrariu, quandu a persona ùn hè micca capace di muvassi, ma pò sente l'avvenimenti intornu à ellu.

Populari Nantu À U Situ

Test di sangue di vitamina A

Test di sangue di vitamina A

U te t di vitamina A mi ura u livellu di vitamina A in u angue. Un campione di angue hè nece ariu. eguitate l'i truzzioni di u vo tru duttore anitariu per ùn manghjà nè beie nu...
Velocità di Sedimentazione di Eritrociti (VES)

Velocità di Sedimentazione di Eritrociti (VES)

Un ritmu di edimentazione di eritrociti (E R) hè un tipu di te t di angue chì mi ura a rapidità di eritrociti (globuli ro i) i tabili cenu in u fondu di una provetta chì cuntene un...