Cosa hè l'anuscopia, à chì serve è a preparazione
Cuntenutu
L'Anuscopia hè un esame simplice chì ùn richiede micca sedazione, effettuatu da un proctologu in l'uffiziu di un duttore o in a sala d'esame, cù u scopu di verificà e cause di cambiamenti in a zona anale, cume prurito, gonfiore, sanguinamentu è dolore in l'annu. Sti sintomi ponu esse ligati à parechje malatie cum'è emorroidi interne, fistule perianali, incontinenza fecale è ferite HPV, per esempiu.
Generalmente, per passà l'esame, a persona ùn hà micca bisognu di fà alcuna preparazione specifica, però si consiglia di svuotà a vescica è evacuà prima di l'anuscopia per riduce u disagiu durante l'esame.
L'anuscopia ùn face micca dulore è ùn hà micca bisognu di riposu dopu à u spettaculu, pudendu vultà à l'attività nurmale pocu dopu. Tuttavia, in certi casi, u duttore pò dumandà chì a colonoscopia o rettosigmoidoscopia sia eseguita, chì richiedenu sedazione è sò più specifiche in preparazione. Amparate più nantu à cumu si preparanu per a rectosigmoidoscopia.
Per chì ghjè
L'anuscopia hè un esame realizatu da un proctologu è serve per valutà i cambiamenti in a regione anale, cume u dolore, l'irritazione, i grumi, i sanguinamenti, i gonfiori è i rossi presenti in malatie cum'è:
- Emorroidi;
- Fistula perianale;
- Incontinenza fecale;
- Fissura anale;
- Varices rectale;
- Cancer.
Questa prova pò ancu identificà altri prublemi di salute cum'è infezioni di trasmissione sessuale chì si manifestanu in a regione di l'anu, cum'è condiloma anale, lesioni HPV, herpes genitale è chlamydia. U cancheru anale pò ancu esse diagnosticatu eseguendu anuscopia è biopsia, chì si pò fà in listessu tempu. Amparate à identificà u cancheru anale.
Malgradu esse un esame sicuru, l'anuscopia ùn hè micca indicata per e persone chì anu un sanguinamentu anale assai intensu, perchè impedisce à u duttore di visualizà accuratamente a regione anale è ancu perchè fà l'esame in questu casu pò causà più irritazione è aggravà l'emorragia.
Cumu hè fattu
L'esame di anuscopia hè generalmente fattu in un duttore o in una sala di esame in un ospedale o clinica è di solitu ùn causa micca dolore, solu disconfort. Prima di inizià l'esame, a persona hè infurmata nantu à a prucedura è urdinata di cambià di panni è di mette un grembiule cù una apertura à u fondu è dopu hè stesa da u so latu nantu à una barella.
U duttore farà un esame rettale digitale per verificà s'ellu ci sò groppi chì ostaculanu u canali rettale, dopu un lubrificante à base d'acqua serà piazzatu in l'apparecchiu di l'esame, chjamatu anoscopiu, chì hà una fotocamera è una lampada per analizzà a mucosa .anus. U dispositivu hè inseritu in u canali rettale è u duttore analizza l'imaghjini nantu à un schermu di l'urdinatore, ancu se ponu raccoglie campioni di tessuti per a biopsia o micca.
À a fine, l'anoscopiu hè cacciatu è à questu puntu a persona pò avè a voglia di avè un muvimentu intestinale è pò esse un pocu sanguinamentu se avete emorroidi, ma questu hè normale, tuttavia se dopu 24 ore sì sempre sanguinante o in dolore hè necessariu cunsultà dinò cù u duttore.
Cumu a preparazione deve esse
L'anuscopia ùn hè micca necessaria per dighjunà, chì in a maiò parte di i casi ùn ci hè bisognu di sedazione è si raccomanda di svuotà solu a vescica è evacuà per chì a persona si senti menu disconfort.
Sicondu u tippu di sintomi, i suspetti di u duttore è se una anuscopia ad alta risoluzione hè effettuata, serà indicatu per piglià lassativu per lascià u canale anale senza feci. Eppuru, dopu l'esame, ùn ci vole mancu una cura specifica, è pudete tornà à e vostre abituali attività di u ghjornu.