L'aritmia cardiaca hè curabile? hè severu?

Cuntenutu
L'aritmia cardiaca hè curabile, ma deve esse trattata appena i primi sintomi parenu evità pussibuli cumplicazioni causate da a malatia, cum'è attaccu di core, infarctus, scossa cardiogenica o morte.
U trattamentu di l'aritmia cardiaca dipenderà da a gravità di i sintomi, l'associazione o micca cù altre malatie cardiache è u tippu di aritmia, chì pò esse:
- Aritmia benigna, in chì i cambiamenti in i battiti di u core ponu ancu sparisce spontaneamente, è ponu esse facilmente cuntrullati cù i medicamenti indicati da u duttore è a pratica di attività fisiche regulare. Tuttavia, ci anu da cunsultà periodicamente cù u cardiologu in modo chì l'esaminazioni cardiache periodiche sò effettuate per valutà l'attività di u core è verificà s'ellu ci hè bisognu di eseguisce qualsiasi tippu di procedura chirurgica;
- Aritmia maligna, in chì i cambiamenti ùn smariscenu micca spontaneamente è peghju cù u sforzu o a pratica di esercizii fisichi, chì ponu purtà à a morte s'ellu ùn hè micca trattatu rapidamente è in u modu currettu.
L'arritmia currisponde à i cambiamenti in i battiti di u core, rende i battiti di u core più veloci, più lenti o ancu piantendu u core, ciò chì porta à sintomi cum'è stanchezza, dolore toracicu, pallore, sudore freddu è mancanza di respiru. Amparate à identificà l'aritmia cardiaca.

Quandu hè grave l'aritmia?
In a maiò parte di i casi di arritmia, ùn ci hè risicu per a salute. A maiò parte di l'aritmie spariscenu spontaneamente, generanu pochi sintomi, è si migliuranu cù alcuni cambiamenti di stile di vita, cum'è attività fisica regulare, assicurendu un sonnu di bona notte, eliminendu e sigarette è e bevande, oltre à evità l'usu di energia è stimulanti, cum'è u caffè.
L'arritmia pò esse cunsiderata grave o maligna quandu si pone per via di un cambiamentu di u funziunamentu elettricu di u core o quandu u musculu di u core hè influenzatu da una malattia. In questi casi, a causa hè più difficiule da evità è, dunque, ci hè un risicu più grande chì u ritmu sia alteratu per un tempu più longu, aumentendu e possibilità di arrestu cardiacu, per esempiu.
Inoltre, in e persone cun fibrillazione atriale, ci hè ancu u risicu di furmà coaguli, chì ponu staccassi è ghjunghje à u cervellu causendu un colpu.
Opzioni di trattamentu
L'opzioni di trattamentu varienu secondu i sintomi presentati, cù i cumportamenti seguenti chì sò più cumuni:
- Scossa elettrica, cardioversione elettrica o desfibrillazione: hà a funzione di riorganizà u ritmu cardiacu in certi tipi d'aritmie più urgenti, cum'è in i casi di flutterà atriale, fibrillazione atriale è tachicardia ventriculare;
- Midicini: i principali medicinali chì ponu esse indicati da u cardiologu per cuntrullà i sintomi è regulà i battiti di u core sò Propafenone, Sotalol, Dofetilide, Amiodarone è Ibutilide;
- Implantazione di pacemaker artificiale: un pacemaker hè un dispusitivu custituitu da una batteria à longa durata chì hà a funzione di piglià a carica di u core cum'è u duttore pianifica, regule u battitu di u core è permette à a persona di avè una vita normale. Vede chì cura cù u pacemaker;
- Chirurgia di cauterizazione o d'ablazione: induve una brusgiatura assai lucalizata è precisa hè fatta, chì impedisce o impedisce novi attacchi d'aritmia. A procedura dura alcune ore è pò richiede sedazione o anestesia generale.
Altre misure impurtanti per trattà è prevene l'aritmia sò cambiamenti in u modu di vita, vale à dì, u cunsumu d'alcol, droghe, bevande caffeinate, tè neru è sigarette devenu esse evitati. Inoltre, hè impurtante praticà attività fisiche regulare è avè una dieta equilibrata.
In u nostru podcast, U Duttore Ricardo Alckmin, presidente di a Società Brasile di Cardiologia, chiarisce i principali dubbi nantu à l'aritmia cardiaca: