Balantidiosi: chì hè, sintomi è cumu si face u trattamentu
Cuntenutu
A balantidiosi hè una malattia infettiva causata da u parassita Balantidium coli, chì abita di solitu l'intestini di i porchi, ma chì attraversu u cunsumu d'acqua o di cibu contaminatu da e fece di i porchi, l'omu pò esse infettatu.
Di solitu l'infezzione daBalantidium coli ùn face micca sintomi, ma quandu u parasite pò penetrà in a mucosa intestinale, pò causà diarrea, nausea, vomitu è, in casi più gravi, sanguinamentu addominale, chì pò esse fatale.
Hè impurtante chì u diagnosticu sia fattu appena i primi segni è sintomi di balantidiosi apparsu, affinchì u trattamentu cù antimicrobiani sia iniziatu è, cusì, sia pussibule di prevene cumplicazioni.
Principali sintomi
A maiò parte di i casi di infezzjoni da Balantidium coli sò asintomatiche, è e persone sò cunsiderate reservorii di u parassita. Tuttavia, quandu u parassita hè capace di penetrà in a mucosa intestinale, pò causà alcuni sintomi, cume:
- Diarrea o dissenteria;
- Dolore addominale;
- Perda di pesu;
- Nausea è vomitu;
- Formazione d'ulceru;
- Frebba.
In casi più gravi, u Balantidium coli pò compromettà a mucosa intestinale è purtà à perforazione è sanguinamentu di l'intestinu, chì pò esse fatale. Inoltre, cume hè capace di pruduce un enzima chjamatu hyaluronidase, stu parassita pò aumentà a lesione iniziale è causà necrosi lucale, per esempiu.
Cum'è i sintomi di balantidiosi sò simili à quelli di amebiasis, u diagnosticu hè fattu per mezu di testi di laboratorio, cume l'esame di feci, in i quali i cisti sò furmati in i feci formati, chì hè più raru, è i trofozoiti, chì sò normalmente presenti in feci diarreaiche. . Vede cumu hè fatta a prova di feci.
Cumu accade a trasmissione
A Balantidiosi si trasmette per mezu di l'ingestione d'acqua o di cibu contaminatu da a cista di Balantidium coli, chì si trovanu nurmalmente in porci. Cusì, u cuntattu strettu trà porci è umani, una igiene inadegwata in i siti di ripruduzzione di porci è un trattamentu inadeguatu di l'acqua è di i rifiuti umani sò fattori di risicu per l'infezzione cù questu parassita.
A forma infettiva di Balantidium coli hè a cista, chì hè chjuca, sferica o pocu ovale è hà un muru lisciu. L'umani acquistanu cisti nurmalmente attraversu u cunsumu d'acqua o cibu contaminatu. U quistu ingeritu ùn pò penetrà in a mucosa intestinale, allora quandu ci hè dannu à l'intestinu, l'entrata di u parassita in l'intestinu pò esse facilitata. U quistu si sviluppa à trofozoitu, chì hè una struttura un pocu più grande è custituitu di cilie, è chì si riproduce per divisione binaria o per cunghjucazione.
I trofozoiti ponu riplicassi in e lesioni, aumentendu e lesioni iniziali è ancu purtendu à a furmazione di ulcere è necrosi lucale. U risultatu di a ripruduzzione di trofozoiti sò e cisti, chì sò liberate in e feci.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di a balantidiosi si face cù l'usu di antibiotici chì anu attività contr'à i protozoi, cum'è Metronidazole è Tetraciclina, chì devenu esse aduprati secondu e indicazioni di u duttore. Hè impurtante di fà trattamentu contr'à stu parassita per evità pussibuli cumplicazioni, cum'è a disidratazione è i sanguinamenti addominali, per esempiu, chì ponu esse fatali.
U megliu modu per prevene a balantidiosi hè di migliurà l'igiene di e persone chì anu un cuntattu frequente cù i porchi, migliurà e cundizioni in cui sò tenuti i porchi, affinchì e so feces ùn sianu sparse, è migliurà e cundizioni sanitarie per impedisce chì i porchi feci ghjunghjenu à u fornimentu d'acqua per e persone da aduprà. Verificate alcune misure per prevene i vermi.