Limfogranuloma venerale (LGV): chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
U linfogranuloma venerale, chjamatu ancu mulu o LGV, hè una infezzione di trasmissione sessuale causata da trè diversi tipi di batteriu Chlamydia trachomatis, chì hè ancu rispunsevule per a chlamydia. Questa batteria, ghjunta à a regione genitale, porta à a furmazione di ferite indolore è piene di fluidi chì ùn sò micca sempre rimarcate.
LGV si trasmette per via di rapporti sessuali senza prutezzione è, dunque, hè impurtante di aduprà preservativi in tutti i cuntatti intimi, è ancu di fà attenzione à l'igiene di a regione intima dopu à i rapporti sessuali. U trattamentu hè generalmente fattu cù l'usu di antibiotici, chì devenu esse prescritti da u duttore secondu u prufilu di sensibilità di u microorganisimu è i sintomi presentati da ogni persona, essendu u più spessu indicatu l'usu di Doxiciclina o Azitromicina.
Principali sintomi
U tempu d'incubazione per Chlamydia trachomatis hè di circa 3 à 30 ghjorni, vale à dì, i primi sintomi di l'infezzione cumincianu à cumparisce finu à 30 ghjorni dopu u cuntattu cù i batteri. In generale, a malatia pò esse classificata in trè tappe secondu a gravità di i sintomi presentati:
- Stage primariu, in chì i sintomi cumpariscenu trà 3 ghjorni è 3 settimane dopu à u cuntattu cù u batteriu, u primu sintomu hè l'apparizione di una piccula vescica in a regione genitale, chì indica u locu d'entrata di u batteriu. Inoltre, un ligeru gonfiore in l'inguine pò esse vistu, chì hè indicativu chì u batteriu hà righjuntu i ganglii di questu locu. In casu chì a trasmissione sia accaduta cù u rapportu anale, ci pò ancu esse dulore in u rettu, purtata è stinzia. In u casu di e donne infette, sò spessu asintomatiche, a malattia hè scuperta solu in e fasi seguenti;
- Stage secondariu, in chì i sintomi ponu apparisce trà 10 è 30 ghjorni dopu à u cuntattu cù a batteria è hè carattarizatu da u gonfiu u più nutevule di l'inguine, è pò esse ancu un gonfiore di i ganglii in ascelle o in u collu, frebba è rossu di a regione , in più di l'ulcere in a zona.rettu, sanguinamentu è scarica di mucus, in casu chì l'infezione sia accaduta per via anale;
- Stage terziariu, chì accade quandu a malatia ùn hè micca identificata è / o trattata currettamente, purtendu à peghju infiammazione di i ganglii è di a regione genitale è l'apparizione di ulcere, chì favurizeghjanu infezioni secondarie.
Se i sintomi ùn sò micca identificati è a malattia hè trattata rapidamente o currettamente, alcune complicazioni ponu sorgere, cume u pene è u linfedema scrotale, iperplasia intestinale, ipertrofia vulvare è proctite, chì hè l'infiammazione di a mucosa chì allinea u rettu è chì pò accadere se a batteria hè stata acquistata per mezu di u sessu anale. Amparate più nantu à proctitis è cumu si face u trattamentu.
U linfogranuloma venerianu pò esse acquistatu per cuntattu intimu senza preservativu, è hè dunque cunsideratu cum'è una infezzione di trasmissione sessuale. U diagnosticu hè fattu attraversu l'analisi di sintomi è analisi di sangue chì identificanu anticorpi contr'à Chlamydia trachomatis, è dinò a cultura di secrezione di a ferita, chì pò esse utile per identificà u microorganismu è per verificà quale hè u megliu antibioticu da aduprà cum'è trattamentu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per u linfogranuloma venericu deve esse fattu secondu cunsiglii medichi, è l'antibiotici sò generalmente raccomandati.I medicazione principali indicati da i duttori sò:
- Doxiciclina per 14 à 21 ghjorni;
- Eritromicina per 21 ghjorni;
- Sulfamethoxazole / trimethoprim per 21 ghjorni;
- Azitromicina per 7 ghjorni.
L'antibioticu è a durata di u trattamentu devenu esse indicati da u duttore secondu u prufilu di sensibilità di u microorganisimu è i sintomi presentati. Inoltre, hè impurtante per a persona di fà cuntrolli regulari per assicurassi chì u trattamentu sia davveru effettu, è ancu u so cumpagnu, chì duverebbe esse esaminatu è trattatu ancu s'elli ùn anu sintomi.